Arthur
SpeakertortureR
Goed, voor deze thread volledig uit de hand gaat lopen
wil ik iedereen bedanken voor de info en zal ik mij maar geen zorgen meer maken om die paar dB.
Overigens was het mij niet te doen om het kopie. Ik begijp ook wel dat ik een kopie van een CD beter digitaal kan maken, heb dit ook al gedaan (dan via S/PDIF, werkt net zo makkelijk) hoe kan ik deze anders vergelijken in CoolEdit ? (zie eerste posting)
Ik vroeg me alleen af waar het mee te maken kan hebben dat ik bij een directe analoge opname blijkbaar signaal kwijt raak. Ik was benieuwd of dit ligt aan mijn setup of gewoon aan een eigenschap van een CD/speler/brander/analoog/digitaal/etc.
Heb de CD inmiddels zelfs een keer direct analoog opgenomen aan de speler, dus geen mengtafel of iets er tussen, kwam nog tot hetzelfde resultaat. Ik blijf dat raar vinden, blijkbaar verlies ik met 2 XLR kabeltjes van een meter al kwaliteit ? Of zou het in de CD speler al gebeuren ? Of mijn geluidskaart ?
Anyway, zal me voorlopig druk maken om andere zaken.

wil ik iedereen bedanken voor de info en zal ik mij maar geen zorgen meer maken om die paar dB.Overigens was het mij niet te doen om het kopie. Ik begijp ook wel dat ik een kopie van een CD beter digitaal kan maken, heb dit ook al gedaan (dan via S/PDIF, werkt net zo makkelijk) hoe kan ik deze anders vergelijken in CoolEdit ? (zie eerste posting)
Ik vroeg me alleen af waar het mee te maken kan hebben dat ik bij een directe analoge opname blijkbaar signaal kwijt raak. Ik was benieuwd of dit ligt aan mijn setup of gewoon aan een eigenschap van een CD/speler/brander/analoog/digitaal/etc.
Heb de CD inmiddels zelfs een keer direct analoog opgenomen aan de speler, dus geen mengtafel of iets er tussen, kwam nog tot hetzelfde resultaat. Ik blijf dat raar vinden, blijkbaar verlies ik met 2 XLR kabeltjes van een meter al kwaliteit ? Of zou het in de CD speler al gebeuren ? Of mijn geluidskaart ?
Anyway, zal me voorlopig druk maken om andere zaken.