Pitch zonder pitch gebruikt te hebben

cns

sfm
Zo verwarrend als het onderwerp is/klinkt zo is eigenlijk mijn probleem, vraag me af of meer mensen hier last van hebben, maar goed, hier komt het dan.

Wanneer ik een mp3 download van een willekeurige mp3 site, geen kazaa! Dan sla ik de mp3 op in een mapje nu komt het als ik de mp3 afspeel, dan is de mp3 sneller dan hij oorspronkelijk is. Het gaat om zo'n 5 tot 8 % waarmee hij gepitched is! Best frustrerend als je dus een mp3 wil luisteren terwijl de stem richting de chipmunks gaat!

Iemand een id? Het was dus voorheen niet zo maar nu sinds 2 weken wel. Zowel bij Win MediaPlayer als Real One Player! Tevens is het zo als ik een nummer van een cd haal en die zet ik om naar mp3 gebeurd hetzelfde!

Ik doe daar verder niks aan, vaag ja zeer zeker.

Dus iemand

44100 wordt op 48000 afgespeeld toevallig?

Wat voor een kaart heb je?

o ja sorry das wel een goeie van je zeg hey, dat zou wel eens kunnen. Heb een RME 9652.

44100 op 48000 tja moet is ff gaan kijken. Stom dat ik daar niet aangedacht heb.:stupid

Thanx, hoop dat dat het is.

helaas das het dus ook niet, als ik kijk bij mijn RME settings coaxial/adat etc. staat er 44100

Ik heb dat ook ooit gehad, maar toen was er een vriend en die fixte het meteen. Hoe? Dat weet ik niet..

nou euh kan je dat niet ff aan die vriend vragen?

Of moet ik alles opnieuw installeren? Daar heb ik dus ff geen trek in.

waar speel je de mp3 mee af?
Sonique heeft een pitch knop! Als je sonique maximaliseert heb je onderin zo'n uitklapbalk met aan de rechter kant 3 draaiknopjes, de rode is pitch. dubbelklikken zet het op 100%.
Winamp weet ik zo niet of die zo'n functie heeft. Maar onder preferences is vast wel iets te vinden in die richting.

-C-

gebruik winamp realplayer en mediaplayer, doen het dus alle 3 zo afspelen. Het is vooral te horen aan de stemmen, echt vaag zo ineens is het er.

alleen hoe krijg ik het weg.

Hij heeft niets opnieuw geinstalleerd.

Ik geloof dat ie iets met een setting van mijn geluidskaart gevogeld heeft... computers... Damn!

misschien moet je onder configuratiescherm eens kijken bij je multimedia instellingen (geluiden?).
Ik weet dat er ergens heel erg diep verstopt een scherm is waar je ook je audio codecs en alles kunt zien, en instellen.
Onder windows 2000 (en XP?) ga je naar configuratiescherm, geluiden en multimedia. In het venster wat dan verschijnt heb je 3 tabbladen, waaronder HARDWARE. Klik op het tabblad hardware.

Je ziet een lijst met allerlei zaken.
In de lijst staat ook audiocodecs. Vraag hier de eigenschappen van op en in het venstertje wat dan weer verschijnt heb je 2 tabbladen. Algemeen en eigenschappen. Klik op het tabblad eigenschappen en voila, al je codecs in een lijst.

Selecteer een codec en klik op eigenschappen (nee, niet weeerrrr!!!).
Er is nu een knop instellingen die bij sommige codecs wel, en bij anderen niet beschikbaar is (hangt van de codec af).
Onder instellingen kun je zaken als sample rates instellen.

Succes! (ik weet niet of het je probleem op gaat lossen trouwens ;))

-C-

Back