Accordeon VSTI voor CuBase

N\R7

Nieuwkomer
Hallo...

Ik ben een newbe op dit forum. Errug leuk forum trouwens. Veel nuttige informatie!

Maar goed, ik heb een vraag voor iedereen die mij kan helpen.
Ik ben op zoek naar een Accordeon VSTI, maar heb geen enkel idee waar ik naar moet zoeken. Heeft iemand al eens een Accordeon gebruikt in Cubase? En zo ja, welke was dat? en hoe vond je 'm?

Ik hoop op zo veel mogelijk informatie, zodat ik snel een goede VSTI vind.

Thanx in advance...

Volgens mij heeft DASH Signature zoiets, een pluggie met onder andere inheemse instrumenten (citar, harp, etc.) en het heet EMM knagalis

Maar of hier ook accordeon inzit weet ik niet zeker.

Uiteraard zal er voor gigastudio een goeie lib bestaan, maargoed, dat is niet wat je wil.

Dank voor het snelle antwoord...
Maar ik ben er nog niet uit.

Slipperman: Ik heb ook zeker al het web afgestruind op zoek naar een goede VST Accordeon, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn er aardig wat, maar het meeste wat ik gehoord heb is niet zo erg goed... Daarom vroeg ik of iemand hier ook ervaring met zo'n VSTI heeft... Of weet welke goed is.

Mikula: Dank voor het idee... Jammer genoeg heeft die EMM Knagalis geen acordeon. Kon het tenminste nergens vinden op de site.

Als er nog iemand mij verder zou kunnen helpen... please do... :)

Ik ben namelijk bezig met een sort-of spaans liedje. Gitaar, Contrabas en een Viola zitten er nu al in, maar ik "hoor" gewoon die accordeon al... :P jum jum :P

Is een Sample-CD of een Rompler niks...?? Volgens mij leveren ze bij veel sample CD's Native Instruments software zoals kontakt mee...

Heb je gigastudio??

Ik weet de naam van de ontwikkelaar niet, maar er bestaat een lib die 'Post Accordeons' heet

Ook heeft Soundscan een accordeon lib (akai denk ik)

Thanx Mikula en JRS...

Kijk, dat klinkt vrij leuk...

soundengine.com

Het is een sample disk voor GigaStudio. Vrij veel verschillende accordeons. Klinkt echt het beste wat ik tot nu toe heb gehoord...
Maar goed... Waar kan ik 'm downloaden ;)

Wat misschien ook nog een optie is:

M-Tron

Deze zou ook een accordeon hebben. Kan er alleen zo niet een voorbeeld van vinden... Errug jammer...
Maar, heeft iemand misschien ervaring met de M-Tron? Wie weet of er een lekker geluid in zit?

Origineel geplaatst door N\R7
Thanx Mikula en JRS...

Kijk, dat klinkt vrij leuk...

soundengine.com

Het is een sample disk voor GigaStudio. Vrij veel verschillende accordeons. Klinkt echt het beste wat ik tot nu toe heb gehoord...
Maar goed... Waar kan ik 'm downloaden ;)

Wat misschien ook nog een optie is:

M-Tron

Deze zou ook een accordeon hebben. Kan er alleen zo niet een voorbeeld van vinden... Errug jammer...
Maar, heeft iemand misschien ervaring met de M-Tron? Wie weet of er een lekker geluid in zit?

de accordeon uit Mtron is de Brass Accordeon en die klinkt dus NIET als een accordeon :) Die herken ik toevalig omdat het beroemde watcher of the skies van Genesis uit oa dat geluid in het laag bestaat en een string tape in het hoog... Is iig geen goede optie...

Idd romplers zijn denk ik je enige kans aangezien je zowieso al lastig een accordeon kan opwekken op een analoge of FM manier oid.

Ik denk dat de klankkleur van een accordeon perfect is op te wekken met substractieve synthese ea.
Het zit hem echter in de overgangsgeluidjes (vingerzettingen, trekken aan de zak ed) die zoiets moeilijk na te maken/samplen maakt.

Origineel geplaatst door nick nova
Ik denk dat de klankkleur van een accordeon perfect is op te wekken met substractieve synthese ea.
Het zit hem echter in de overgangsgeluidjes (vingerzettingen, trekken aan de zak ed) die zoiets moeilijk na te maken/samplen maakt.

ik weet dat rob papen een keer een mooie accordeon patch geeft gemaakt... dus het is zeker mogelijk met substractieve synthese

Origineel geplaatst door nick nova

Lijkt mij eigenlijk totaal niet na te maken. Ik heb hier een echte accordeon liggen en als ik hoor hoe verschillend dat ding kan klinken lijkt het mij bijna onmogelijk.

Back