Connect naar Pro Tools

Markan

Nieuwkomer
Vraag,

Nummers zijn klaar en staan in sequencer Yamaha QY700 en samps in de S5000. Nu wil ik in de studio waar de nummers voltooid gaan worden de boel vanuit mijn apparatuur daar inlezen in Pro Tools dat draait op een Mac. Heeft iemand hier een stappenplan voor? Ik heb zelf wel enige ahnung doch niet toereikend. Alvast bedankt voor de info.

Groeten,

Mark

Ik neem aan dat je de 7000 als sequencer gebruikt en als trikker voor je sampler.
In dat geval zul je alles moeten opnemen. Hoe je dit doet is aan jou.
Je kan alles als één track opnemen, partijen bij elkaar voegen en opnemen of echt alle partijen apart opnemen.
Hoe meer partijen je apart opneemt des te meer tijd gaat er natuurlijk inzitten.
Opnemen kun je thuis doen met een pc of in die studio met die Mac. Is waarschijnlijk beter want er zal ongetwijfeld een Apogee coonverter inzitten.

gr. Tom

gr. Tom

Beste Tom,

Bedankt voor je feedback. Het is de bedoeling alle partijen apart op te nemen. Kun je me wellicht wat info geven mbt de handigste methode hiervoor of betekent een programm van vijf samples gewoon vijf keer een apart spoor opnemen? Zo ja, hoe doe je dat dan met synchronisatie? Ik hoor het wel. Of niet.

Groeten,

Mark

Hallo Mark,

jij bent duidelijk niet bekend met softsequencing.
Wat jij vraagt is heel simpel als je met een computer en sequencerpakket weet om te gaan.

Je kunt via een mac/pc een trigger geven (via midi) naar je hardware om de boel te startten om op te nemen.
Zo kun je alle partijen exact onder elkaar opnemen.

Is het te ingewikkeld om dit te doen dan start je de partijen gewoon met de hand. neem ze op en zet ze in Protools weer onder elkaar.
Die jongens daar die je helpen om het in Pro Tools op te nemen hebben hier alle verstand van.
Gewoon je twee apparaten meenemen en daar zeggen wat je wilt, is zo gepiept.

Gr. Tom

Back