Koppelen motu 2408 met digi 002

EDP

elke dag pannekoeken
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik niet tevreden ben over de kwaliteit van mijn Digi 002. En dan met name de klank kwaliteit. Kort gezegd vind ik hem maar vlak klinken. Maar daar gaat mijn vraag niet over.

Ik heb het volgende idee:
Ik wil aan mijn Digi 002 via adat een Motu 2408 koppelen. via een PCI-e 424 kaart (Mac). Daarbij wil ik in ieder geval een, maar misschien later meer, Motu 24i/o aansluiten. Deze fungeert dan als patchbay. Al mijn apparatuur kom dan op de inputs

Als het goed is kan ik met Motu cue-mix software softwarematig patchen.
ik hoop op deze manier dat ik zonder ompatchen al mijn synthesizers kan opnemen in Pro Tools. En daarnaast wil ik de Motu gebruiken als geluidskaart voor Logic. Zodat ik dus niet meer de Digi nodig heb voor logic.

Dat ik de Motu set dan niet kan gebruiken in Pro Tools weet ik maar dat is niet anders.

tot zo ver een korte uitleg van de situatie:
Nu vraag ik me dus af;

1 kan dit? Bijt dit elkaar niet in de Mac? kan ik die cue mix software gebruiken terwijl Pro Tools draait?

2 Is het eventueel mogelijk om dit zelfde te realiseren met de 828's? en kun je er meerdere stacken? Overigens mijn voorkeur gaat uit naar de pci 424 oplossing.

3 Er staat toevallig een setje met 2408/24i/o en een pci-e 424 op Marktplaats. Voor niet te veel. Maar de 2408 is een mk1 variant.
Ik zelf heb een MK3 gehad en ik moet zeggen dit was de best klinkende geluidskaart die ik heb gehad. Persoonlijk zelf net iets beter dan een RME Fireface.
Maar ik heb van horen zeggen dat er toch groot verschil is tussen de mark 1, 2, & 3 qua klank. Kan iemand daar meer over zeggen?

Nou dat is het voor nu even, nu:koffie:

Back