Guitar's Groove

Verfrissend trackje hiero op 't forum. Mooi gedaan, enne dat gitaarspel.. :okdan:
Maar ik zou de drumgeluiden IETS harder zetten, niet te veel; moet niet overheersen.

Verder moet ik een beetje in de stemming zijn om zulke muziek op te zetten, maar dat doet er eigenlijk niet echt toe..

(voorwoord:) Ben achter elkaar aan het reviewen, maar ik werd een beetje ziek van al die dance/trance/techno beats.
Dus ik ging ff op zoek naar iets anders, iets verfrissends. Nou las ik hierboven dat dat hier het geval is... dus laten we het hopen... Ik ga nu luisteren... :)Einde voorwoord

Pfffff... heerlijk 8~

Eindelijk een sit-back-and-relaxt-nummertje. Dat is dus ook wat ik ff doe....

Zo dat was ff lekker relaxt luisteren. Bijna een St Germain nummer ! Goed gedaan man. De gitaar is heerlijk ingespeelt en de beat is lekker relaxt op de achtergrond. Zeker het herhalen waard.
Het enige kleine dingetje wat ik vond was dat net aan het einde de gitaar een beetje "slepend" gespeelt werd, alsof de gitarist het niet meer aankon.
En de reverb op de piano/rhodes is een beetje fucked up vind ik zelf. Daardoor gaat het nummer een beetje lofi klinken en "onzomers" klinken. Terwijl als je die juist wat warmer zo laten klinken ik zo van mn stoel af in een lekker glas bier was gedoken. Jammer.

Maar verder blijft deze track denk ik nog wel ff in mijn playllist :okdan:

grtz, Paul

Dank voor de feedback!

Je hebt gelijk over dat slepende van de gitaar op het einde... Ik had zelf ook zoiets 'er klopt iets niet' maar kon het niet plaatsen.

Dit ligt niet aan de gitarist (die timed perfect): ik ben op een gegeven moment gaan knippen in de audio-tracks (alle overbodige dingen, rusten e.d., weggehaald) en heb daarna _per ongeluk_ die overgebleven gitaartracks van plaats verplaatst (daar kwam ik pas veel later achter, dus kon niet meer 'CTRL-Z-en'). Ik heb ze op gehoor teruggeplaatst, maar blijkbaar dus een steekje laten vallen. Zal ik zeker fixen!

goed gitaarwerk, lekker ingespeeld.
wat heb je toch eigenlijk weinig nodig om iets lekker te laten klinken. beatje pianootje, en verder lekker grooven op een gitaar...

Erg mooi gitaarspel :okdan:

Doet me beetje denken aan Pete Namlook & Wolfram Spyra - Virtual Vices 4.

Maar daarin zitten ook lekkere ritmes itt tot deze track... dat 'plop tss plop tss' (wat een beat moet voorstellen) vind ik wel erg karig en doet geen recht aan de rest.

erg lekker , idd mooi gitaarspel, alleen vind ik ook dat de beat een tikkie harder mag en de gitaar misschien ook een tikkie zachter om het geheel te laten blenden zeg maar, die gitaar kan wel overheersen,maar niet te

maar ga zeker zo door erg goed

lekkere track :halleluja

Een iets ingewikkeldere drum lijn zou het geheel nog net iets aantrekkelijker maken. Verder misschien nog wat "onhoorbare" gekke geluidjes erin?

Laat die maat eens vraag en antwoord spelen, jeweetwel in twee takes. Desnoods met een spaanse gitaar tov de electrische. Net zoals jullie doen in de 2e helft tegen elkaar. Wordt het net even complexer en misschien nog leuker.

Zooooo... Een meesterlijk gitaarspel, kippevel. :halleluja

Laat die maat eens vraag en antwoord spelen, jeweetwel in twee takes. Desnoods met een spaanse gitaar tov de electrische. Net zoals jullie doen in de 2e helft tegen elkaar. Wordt het net even complexer en misschien nog leuker.
Ik hoor die muziek niet vaak.

Misschien nog een goeie wat hardere snare erin.

Back