tracks afspelen

dj japs

Ingeburgerd
hidiho!

wie kan mij vertellen hoe ik mijn geproduceerde tracks die ik heb gemaakt in cubase, ook buiten cubase kan afspelen ?
bijvoorbeeld opnemen op een cd ?! is de enige manier om het live af te spelen in cubase en dan een cd recorder/dat/cassette er aan te hangen ? of kan ik ook de gegevens om zetten en er een wav of mp3 van maken ?!

ik hoor het graag.

groeten,

japs

tenzij je outboard gebruikt he :)

hmm... ik ga vanaaf wel weer ff pielen.......
maar wel goed dat ik weet dat het mogelijk is.

in wat voor gegevens wordt het in audio mixdown of export audio omgezet dan ?

groeten,

japs

Origineel geplaatst door dj japs
hmm... ik ga vanaaf wel weer ff pielen.......
maar wel goed dat ik weet dat het mogelijk is.

in wat voor gegevens wordt het in audio mixdown of export audio omgezet dan ?

groeten,

japs

Je kan in dat menutje kiezen of je het direct naar Vinyl of audiocassette wil exporteren.
Als je een audio Cubase hebt kan het ook nog naar 8-track en CD-i....

Nee, even serieus. Even in de rechterbovenhoek van Cubase op "Help" klikken en zoeken op "export"....dan zal alles helder worden.8)
Of even de manual er op na slaan. Staat alles haarfijn in!

Volgens mij (uit mijn hoofd) heb je een keuzemenu waarin je o.a. kan aangeven in welk formaat het bestand gezet moet worden. Zelf gebruik ik altijd .WAV bestanden, omdat mijn sampler (Z8) hier ook mee werkt en ik de track dus zo via USB kan verzenden om eventueel verder nog te knutselen. Uiteraard kan je het bestand ook gewoon op CD zetten of wat dan ook.

Volgens mij is het allemaal niet zo ingewikkeld in ieder geval... :eureka:

nou jongens, ik ben gisteravond de hele avond aan het klooien geweest maar ik kom er nog niet echt uit.
als ik naar help ga dan wordt het inderdaad wel uitgelegd maar echt werken doet het bij mij niet.
ik kan kiezen als ik een mixdown wil maken om alle geselecteerde parts te bewerken, of alles wat tussen m'n linker en rechter balk staat. als ik de parts doe, dan maakt ie van alle parts die ik heb ingespeeld van m'n track en aparte mixdown die die opslaat als sample in het export menu. dat is dus niet wat ik bedoelde want ik wil gewoon een track omzetten in wav of mpeg zodat ik ook m'n nummertjes kan branden en afspelen in m'n cd speler.
als ik de optie neem van alles tussen m'n linker en rechterbalk maakt ie wel een mixdown spoor aan in m'n track, maar verder weet ik niet hoe ik dat moet bewerken. opslaan werkt namelijk niet echt..........

alle hulp is welkom!!!

groeten,

japs

Origineel geplaatst door Pjotr G
tenzij je outboard gebruikt he :)

is geen enkel probleem, heb ik hier ook, gewoon realtime export aanvinken, en je in sporen in sx aanzetten en hoppa alle outboard gear wordt realtime bij je vsti's mee gerendered. Je hoeft dus niet meer al je outboard op te nemen in je project. Werkt echt super handig, want je kan namelijk wel vsti fx op je outboard gear gebruiken en natuurlijk gebruik maken van alle automation mogelijkheden binnen sx.

:halleluja

Back