hoeveel is mijn Novation Supernova II R waard ?

THM

Book of MOOG Revelations
Hoi mensen,

Ik had graag eens geweten hoeveel mijn Novation Supernova II R nog waard is.
Hij is in nagenoeg nieuwstaat, technisch & optisch volledig in orde.
Incl. originele doos & originele manuals.

Ie staat al een heel eindje in de verkoop/ruil sectie van deze site, alsook in meerdere "instrumenten zoekertjes"-sites, maar toch kreeg ik nog bijna geen reacties.
Ik dacht dat ie toch nog wel 1200 EUR waard was, maar gezien het weinige succes ga ik er van uit dat dit te hoog gegrepen is. Klopt dit ?
En hoeveel is dan wel nog waard ?

zie ook deze draad: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=30144 (alle voorstellen nog steeds welkom, maar hou het redelijk aub)

950 euro als je morgen een koper op je stoep wilt hebben.
1100 euro is meer voor de gerichte zoeker, maar is het zeker nog wel waard.
Echt hoger als 1100 euro zou ik niet gaan, maar het ligt er ook aan hoe oud en dergelijke
de nova 2 is. Als de nova een half jaar oud is kun je hem wel voor 1250 euro slijten,
(hoewel het mij persoonlijk geen fluit uitmaakthoe oud het beestje is), maar dan is het eigenlijk een beetje dom
wat je doet als dat het geval mocht zijn.

Kijk in de vakanties is het niet zo slim om iets te verkopen, (tenzij je dringend geld nodig hebt),
zoals iedereen in de vakanties, dus daar heb je het al.
Voor de NAMM show is het juist wel weer slim om iets te verkopen, na de namm show weer niet.

Maar als ik jouw was zou ik hem tegen iets anders leuks ruilen een virus ofzo.

Beste,

Ik heb dit toestel 3 maanden geleden kunnen kopen voor 950 Euro.
De koop is niet doorgegaan omdat ik juist een Andromeda had gekocht.

Hopelijk kan je een hogere prijs maken.
Zoals THM zegt is de zomervakantie geen goede tijd om iets te verkopen.
Maar wachten met elektronische toestellen zoals keyboards en pc's is ook niet altijd verstandig.

Toch nog veel succes gewenst !!

ps. Ooit zoek ik wel een Supernova II Novation Rack te kopen want dit moet toch een goed toestel zijn.

Groeten,
dvdyck

950 is nog teveel voor een Supernova II R. Ik heb hier wel eens mijn Supernova I R geprobeerd te verkopen en meer dan 450 zijn ze niet van plan te betalen. Dus om eerlijk te zijn ik denk dat je blij mag zijn als je er nog 750 euro voor krijgt :)

1200 is inderdaad echt teveel. Voor ik mijn Virus C kocht ben ik een tijdje naar de SNIIR op zoek geweest en kwam er toen achter dat rond de 900 - 1000 echt wel een normale prijs is.

Voor 1200 zou je zelfs een keys versie kunnen kopen met 48 stemmen als je een beetje geduld hebt.

Waarom zakken die beestjes zo in prijs?

Toen ik mijn eerste synth ging kopen waren die supernova's keys II duurder dan de virus en waldorf Q...
Is toch nog steeds wel de vetste Novation volgens mij....

of is het zo omdat het een stukkie software is?

Voornamelijk omdat novation met de liquid analog modeling die ze zo pushen als belangrijke technologie ook gewoon toepassen in bijvoorbeeld V-station. Resultaat: een vsti plugin die met een beetje creativiteit hetzelfde klinkt als dat dure apparaat.

Verder is de supernova range niet meer in productie en vervangen door de K series. Ook al zijn de K synths minder krachtig zijn ze ook veel goedkoper en hebben ze toch wel grappige functionaliteit.

Dat zijn een paar redenen. Verder is de Supernova gewoon niet zo breed inzetbaar als bijvoorbeeld een Ion of een Virus.

950? Op ebay is er vorige week een door mijn handen geglipt met een eindprijs van 675. :stupid

Ik heb zelfs de keys voor rond de 1000 (48 voices!) weg zien gaan. In Amerika dat wel.

Verder is de Supernova gewoon niet zo breed inzetbaar als bijvoorbeeld een Ion of een Virus.

Mijn mening is juist dat de veelzijdigheid van de Supernova weinig te wensen over laat. (Wie heeft er geen Nova in huis (gehad)?)

En zoals zo vaak genoemd door anderen in eerdere threads: de doelgroep van de K-series is geheel anders als die van de Nova serie en zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken... ach meningen...:frons:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
Dat zijn een paar redenen. Verder is de Supernova gewoon niet zo breed inzetbaar als bijvoorbeeld een Ion of een Virus.

:gaap: als je er bij had gezet...."naar mijn mening" was dat prima geweest. Maar ik denk juist het tegenovergestelde, ik zie hier op het forum mensen als dione die hem voor hardhouse gebruiken. Ik gebruik hem voor drum & bass, electro en voor instrumentale hip hop beats, en er zijn mensen op dit forum die hem voor trance gebruiken of voor popmuziek. Om eerlijk te zijn vind ik (mijn mening) de virus (die ik een week op test heb gehad) erg eentonig en overheersend. Over de ion kan ik niks zeggen omdat ik die nog nooit gebruikt heb. Maar ik neem aan dat je zelf ook ooit een supernova uitgebreid hebt getest (even niet alleen luisterend naar de presets) ?

Origineel geplaatst door Acidfever
Voornamelijk omdat novation met de liquid analog modeling die ze zo pushen als belangrijke technologie ook gewoon toepassen in bijvoorbeeld V-station. Resultaat: een vsti plugin die met een beetje creativiteit hetzelfde klinkt als dat dure apparaat.

Verder is de supernova range niet meer in productie en vervangen door de K series. Ook al zijn de K synths minder krachtig zijn ze ook veel goedkoper en hebben ze toch wel grappige functionaliteit.

De Supernova niet breed inzetbaar?Hahhhhahhha ,dan heb jij zeker poep in je oren. Ik zou persoonlijk nooit een SN wegdoen! Maar vraag er gerust 900euro voor,dat zijn die dingen meer dan waard. De K-station die als opvolger van de Supernova word gezien is zeker geen opvolger in dezelfde klasse.

Supernova is VET inzetbaar. Als je een diverse setup hebt vervult deze machine een grote taak en is onmisbaar,mede door de sound,mits je weet wat je in huis gehaald hebt uiteraard

De Supernova word een klassieker,weet het zeker. :)

"...Anything you search can and will be used against you!" :)

Weet iemand trouwens dat je op www.novationmusic.com een shop hebt met alleraardigste B-stock Nova II's

http://www.novationonline.co.uk/acatalog/B_Stock.html

voor iets minder dan 950 heb je al een Nova II ('t is geen supernova II, maar wel een Nova met keys!!). Toch ook geen slechte meuk!

Origineel geplaatst door mc_kwok
blabla... een Nova II ('t is geen supernova II, maar wel een Nova met keys!!).

Ik heb nog nooit van een NOVA II gehoord! Lijkt me meer een proto/demo ding... Is die écht in productie geweest?

Ik geloof dat er op 2ehands.nl nu een Supernova I voor 650EUR staat... Voor een Supernova II lijkt me 900EUR toch een minimale prijs... Ik zie alleen de meerwaarde t.o.v. de Nova niet zo, en die kun je voor 350-400EUR makkelijk op de kop tikken... toch?

Groet,
Roy

Het probleem zit hem er een beetje in dat er voor ongeveer 600 euro een heleboel vergelijkbare synths interessant zijn om tweedehands te kopen.

De supernova II is gewoon een hele dure synth en zal zijn geld ongetwijfeld waard zijn, maar drukt toch een beetje te hard op het budget van de meeste mensen die erover nadenken om een synth aan te schaffen.

Origineel geplaatst door Lacertus
Ik zie alleen de meerwaarde t.o.v. de Nova niet zo, en die kun je voor 350-400EUR makkelijk op de kop tikken... toch?

Groet,
Roy

Er is zeker wel een meerwaarde aangezien de nova een uitgeklede supernova is, met minder knoppen en stemmen voor details zou ik de specs maar eens naast elkaar leggen ;).

Op dit forum word ook altijd gezeurd als iemand een supernova 1 wil verkopen dat je dan maar een nova moet kopen voor minder geld, zonder eerst eens de apparaten naast elkaar te leggen.

Origineel geplaatst door justin
Zie je maar weer hoe je mening kan veranderen als je daadwerkelijk in je app. gaat graven. Op dit moment is het voor mij een topmachine.

Beter!

Origineel geplaatst door C-Code
Er is zeker wel een meerwaarde aangezien de nova een uitgeklede supernova is, met minder knoppen en stemmen voor details zou ik de specs maar eens naast elkaar leggen ;).

Op dit forum word ook altijd gezeurd als iemand een supernova 1 wil verkopen dat je dan maar een nova moet kopen voor minder geld, zonder eerst eens de apparaten naast elkaar te leggen.

De Nova heeft dezelfde functies en mogelijkheden als een Supernova.....de Supernova heeft wel meer stemmen,meer multitimbraliteit en meer geheugenplaatsen......

De Nova heeft dezelfde functies en mogelijkheden als een Supernova.....de Supernova heeft wel meer stemmen,meer multitimbraliteit en meer geheugenplaatsen......

Klopt. Supernova II heeft daarnaast ook nog FM, een Nova niet. En niet te vergeten: een supernova II heeft veeeel meer knoppen :{

Ik heb nog nooit van een NOVA II gehoord! Lijkt me meer een proto/demo ding... Is die écht in productie geweest?

die bestaat dus echt

http://www.novationmusic.com/nov_route/docs/pdfs/brochs/nova_II_keyb.pdf

ebay frankrijk had er laatst 1 te koop. Ik heb m ook nog niet in het echie gezien. Maar het is denk ik wat de Nova laptop voor de Supernova Rack. Een budget uitgave...van de Supernova keys.

Back