Ehh.. Ja, Wous is de naam

Wous

Stamgast
Hallo iedereen,

Ik stel me ook even voor.

De naam is Wous (wondering why? :peukie: ), 21, Brabander (ook nog es) en ben helemaal gelukkig met mijn nieuwste aankoop Micro Korg.

Ik ben van huis uit keyboardman. Begonnen met een Yamaha pss (geen psr) 100. Oei, oei, wat een materiaal! Daarna de Yamha PSR-200 dat was toen destijds voor mij al helemaal vet. Technics gekocht en toen kwam ik erachter dat ik zelf die geluiden wilden gaan bouwen. De wereld wil domineren met mijn eigen sounds op gebied van Trance/Triphop/Club en Hed Kandi. Dus: :eureka: Vernieuwingen!

Ik speel in een band dus alle geluiden moeten snel en efficient op te halen zijn, en moet een beetje profi klinken en moet er gelikt uitzien. Pff moeilijk, want ik zit nog lang niet in de synth bizz. Dus RS-9 gekocht. Wat is ie mooi he?? Een maand later wou ik een studio thuis hebben dus toen heb ik mijn mooiste aankoop ooit gedaan: Genelec 1030. Wat een geluid he? Ja er was nog wel mooier, maar in mijn prijsklasse niet mogelijk. Daarbij een Mackie mengtafel en de Supernova I en een harddiskrecorder (vostex). Ik zag die groovebox D2 staan in de aanbieding en nam hem ook maar mee.

Meteen dan maar de vraag:

De band verwacht van mij flink te kunnen performen met al deze mooie spullen maar het moet dus allemaal in een hand omdraai geklaard zijn. Dus 1 knop in, en alle hardware staat in de juiste proporties. Hoe doe ik dit? Welk apparaatje heb ik nodig? Of anders waar mag ik deze vraag stellen??

In afwachting :peukie:

Wous

:D

welcome

Welcome.JPG

Welkom uit een verzopen eindhoven! :okdan:

welkom:biertje:

Re: Ehh.. Ja, Wous is de naam

Origineel geplaatst door Wous
Dus 1 knop in, en alle hardware staat in de juiste proporties. Hoe doe ik dit?

Drukje op de [DEMO] knop... 8o)

Welkom :doei:

Alles hangt natuurlijk af van hoe de band flink performen definieerd...
Moet alles live? Zijn ze bereid met een clicktrack te spelen? Enz...

Re: Ehh.. Ja, Wous is de naam

Origineel geplaatst door Wous
Daarna de Yamha PSR-200 dat was toen destijds voor mij al helemaal vet.

Ee wous! (hee...dat klinkt best leuk om te zeggen...:D )Welkom op dit masterlijke forum! Die PSR vond ik ook geweldig, heb m ook lang gehad! (naja...'geweldig', ik was toen ook nog maar 10 ofzo)

psr-200.jpg

Maarre... om ff terug te komen op jou vraag:

Dus 1 knop in, en alle hardware staat in de juiste proporties. Hoe doe ik dit?

Ik weet niet hoe het gesteld is met de apparaten die jij hebt, maar meestal kun je in 'performance mode' al je eigen instellingen vastleggen. Dit moet je dan per synth doen. Het lijkt mij niet echt mogelijk dat je dit met 1 druk op de knop doet: aanzetten, en de juiste performance pakken! En klaar is kee...eh...wous! :D

Succes!

Het doet mij zeer veel deugd dit mooie apparaatje hier te zien!!
Wat cool dat je hem op foto hebt! :D :D

Ik was ook zo rond die leeftijd toen ik dat bakkie kreeg! Vooral het eerste nummer van het demo lijstje he?? :okdan:

Back