[A5000 IDE aansluiting] wat doe ik nu fout?

Don Borito

Fantasie lid
:confused:

eindelijk de stoute schoenen aangetrokken, om mijn connectoren van mijn A5000 door te meten op voltage. Zodat ik eindelijk mijn harddisk kan aansluiten... (power connector weikt dus af van de gangbare pc connectoren).

Stekkertje in elkaar geflanst (ingecapselt met zogenaamde shrink tape) IDE kalbel erop gezet..

Sampler aangezet... bij disk gezegd dat het om een master drive gaat en die op aan gezet...

op Format geklikt... YES gezegt of ik het wel echt wil doen...

ERROR: can't fine SCSI or IDE harddrive....:confused:
:{

ik gebruik een Maxtor harde schijf van 13,8 gig (en ik weet dat ie hem naar 8 gig zal terug formatteren...)

doet dus nieeeeeeeeeeeeeeeks... helemaal NIEKS, nada noppes...

IDE kabel omgewisseld... en toen bleef zelfd mijn schermpje blank...

wat in hemelsnaam doe ik nu toch fout!!!!!

ok ,.. a bit disapointed...

ok ,.. a bit disapointed...

Sinds ik geen antwoord van niemand op deze thread heb gehad,.. probeer ik toch weer ff opnieuw...

heb mijn a5000 nu ongeveer een 2 tal maanden geleden 2de hands gekocht.
Zo te zien werkt ie verder ok,... maar....
ben nu al een hele tijd aan het klooien om dit ding uit te breiden.

eerst een van mijn oude harddisks uitgeprobeerd,.. flatcable eraan voedingskabeltjes eraan,..
riente nada noppes.. :confused:

toen maar naar de winkel gegaan (pc0ok) in dit geval, en mij een gloed nieuwe harddisk laten afrekenen van het model type oud!!
nieuwe flat cables erbij gekocht,.. nieuwe voedings draadjes erbij gekocht,...
wanneer ik de a5000 aanzet hoor ik de harddisk opstarten... maar het scherm blijft op a5000 staan,. en de lampjes bljven tegen de klok in roteren... verder niets...

kent iemand dit probleem? en wellicht weet iemand een oplossing?

nogmaals bedankt..

ik wordt ondertussen ZO moe van mijn A5000 :gaap:

Staan de jumper setting op de HD wel goed?
veel meer kan ik er niet over zeggen. heb geen Ax000

Origineel geplaatst door Traxopia
Staan de jumper setting op de HD wel goed?
veel meer kan ik er niet over zeggen. heb geen Ax000

ja ik heb de jumpers op zowel master als slave als auto gehad... een mogelijkheid zou nog kunnen zijn, de jumper te zetten op non ATA... maar daar heb ik 2 jumpers voor nodig...

Origineel geplaatst door Don Borito
ja ik heb de jumpers op zowel master als slave als auto gehad... een mogelijkheid zou nog kunnen zijn, de jumper te zetten op non ATA... maar daar heb ik 2 jumpers voor nodig...

probeer dan even een jumper uit je pc... je harddisk van je pc ofzo. als je maar 1 ding op die kabel heb dan pakt hij die schijf toch wel als je hem op de 1e connector (de middelste op het hele lint dus) doet... neem aan dat je beetje vernieuwende schijf heb in je pc?

probeer ff dan die jumper erbij... kijken of het werkt...

Bericht door een moderator:
topictitel aangepast

Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
topictitel aangepast

thnks Hans :)

Merkwaardig, heb in mijn S6000 ook zelf een hd erin gezet,
tis een ide schijf die ik via een ide to scsi controller heb aangesloten.
Idd via de jumper settings het juiste scsi id aangeven, en gaan.

In mijn S6000 zit een 20 gieg schijf, en ik ben nu een S3200XL
aan het oplappen, waar ik een oude scsi Mac schijf van 500MB
in heb gezet, vanwege het feit dat deze sampler hoger niet
aan kan/niet herkent.
Wellicht dat je het daar in moet zoeken?

Even googlen leverde dit op:

The A5000 has all the features I could possibly have expected,
I bought this thing used, and it was upgraded with 64 megs of RAM, 3 GB hard disk and the expansion board.

dus.... en...

i am sort of let down that for the hard drive feature can only support 8gb.

en....

But, all these pros and cons are wiped out by one thing: Harddisk performance. It's awfully slow! No matter if SCSI or IDE, I've tried
both. No difference. Loading a 32MB string-set took over 2 minutes! That's an effective transfer rate of about 250KB/sec (=PC Floppy disk speed). And all other devices (Floppy/CD) are even slower. Out of discussion, to my mind.

Nog geen écht direct antwoord, maar wel handig om te weten.....

Hier heb je al wat meer aan....

Version 1.7 is pretty good......my internal (IDE) drive is now supported, which means fast loading of (previously stored) samples. The biggest and only true bug with these samplers is slow SCSI.....like 15 mins or so to load a 30 meg bank? If you load all your samplesw from CD, then this is crap. Me I store on HD after loading and renaming......really cool. I'm building a library on my 4gig Quantum.

Origineel geplaatst door mikemix
Hier heb je al wat meer aan....

Version 1.7 is pretty good......my internal (IDE) drive is now supported, which means fast loading of (previously stored) samples. The biggest and only true bug with these samplers is slow SCSI.....like 15 mins or so to load a 30 meg bank? If you load all your samplesw from CD, then this is crap. Me I store on HD after loading and renaming......really cool. I'm building a library on my 4gig Quantum.

1.7? waar haalt hij DIE in godsnaam vandaan? ik ga hier maar tot versie 1.5... :confused: althans dat is de laatste officiele versie die yamaha aanbiedt...

Maar ik waardeer het heel erg dat je met me meedenkt... thanks a lot!!!!

:)

Probeer eerst es de IDE kabel los van je sampler, start op en kijk bij DISK-DISK en zet alle IDE devices op off. Nu de kabel er weer aan en opstarten. Als dit niet werkt, probeer dan es op te starten met alleen de voeding erin. De sampler en HD moeten nu normaal opstarten. Anders is je voedingskabel waarschijnlijk niet goed. Op het voedingsbord zitten een aantal connectoren er zijn er 3 van hetzelfde type, daarvan moet je er 1 gebruiken.
Welk OS heb je? met 1.07 worden meer typen HD's ondersteund. Maar oude HD's moeten niet zo'n probleem zijn. Je kunt ook nog ff proberen HD patitioneren en formateren in je PC en dan in je sampler stoppen en opniew formateren en partioneren. Als dat allemaal niet werkt, dan heb ik nog wel een 1Gig IDE HD die werkt.

Origineel geplaatst door koediman
vervelend is ook dat maar heel weinig hd's worden ondersteund. je mag daarom blij zijn als je er 1 kan kopen waar er al 1tje inzit :D

you're telling me now!!! =(

haha,..als ik DIT had geweten,.. dan had ik mijn pleuro's (en al het geld dat ik er nog extra aan besteed heb,.. lekker ik mijn peurzak gelaten.. snif snif

had beter het geld bij een leuke korg le kunnen doen,.. of anders (ergens gezien voor 600 euro,) een CSX6 van yamaha..

maargoed... ben er weer met bijde poten ingestonken

Origineel geplaatst door Don Borito
1.7? waar haalt hij DIE in godsnaam vandaan? ik ga hier maar tot versie 1.5... :confused: althans dat is de laatste officiele versie die yamaha aanbiedt...

:)

Kan zijn dat het os beneden de 1.7 een HD niet ondersteund.....kan.......

Origineel geplaatst door koediman
vervelend is ook dat maar heel weinig hd's worden ondersteund. je mag daarom blij zijn als je er 1 kan kopen waar er al 1tje inzit :D
Ja volgens Yamaha ja, ik heb er nu al 4 verschillende HD's in gehad en nooit problemen mee gehad.

Origineel geplaatst door Twiki
Probeer eerst es de IDE kabel los van je sampler, start op en kijk bij DISK-DISK en zet alle IDE devices op off. Nu de kabel er weer aan en opstarten. Als dit niet werkt, probeer dan es op te starten met alleen de voeding erin. De sampler en HD moeten nu normaal opstarten. Anders is je voedingskabel waarschijnlijk niet goed. Op het voedingsbord zitten een aantal connectoren er zijn er 3 van hetzelfde type, daarvan moet je er 1 gebruiken.
Welk OS heb je? met 1.07 worden meer typen HD's ondersteund. Maar oude HD's moeten niet zo'n probleem zijn. Je kunt ook nog ff proberen HD patitioneren en formateren in je PC en dan in je sampler stoppen en opniew formateren en partioneren. Als dat allemaal niet werkt, dan heb ik nog wel een 1Gig IDE HD die werkt.

ik heb een harddisk gekocht van 2.3 gig van seagate.. (een van de 'gesupportte harddisks zover ik kan nagaan..)

Daarvoor probeerde ik een maxtor (eentje die vroeger in mijn pc zat) van 13.4 gig

stroomkabeltjes heb ik tot 3 keer opnieuw gemaakt,... flatkables heb ik ook nieuw gekocht..

wat me wel opviel is, dat de seagate welliswaar opstart,.. maar daarna (als soort inisialitatie een paar maar een metalen klik laat horen,.. en daarna stop het,..

maxtor doet overigens al helemaal niks...

helaas heb ik niet de mogellijk heid om het via een pc te formatteren,.. aangezien ik een (f)laptop gebruik...;)

Origineel geplaatst door Twiki
Ja volgens Yamaha ja, ik heb er nu al 4 verschillende HD's in gehad en nooit problemen mee gehad.

welke harddisks heb jij tot nu toe gebruikt?

Attachments

• a5000.jpg
    a5000.jpg
    94,2 KB · Bekeken: 140
ja die heb ik wel hoor...:) daar ben ik mee begonnen zodra ik de a5000 kocht,.. want die zat er natuurlijk ook niet bij..

Back