ADAT PCMCIA card?

The Q

out in the fields
Beste kamaraden,

bestaat er ook zoiets als een ADAT (compatible) PCMCIA geluidskaart?

Dus een PCMCIA met alleen maar lightpipe/TOSlink in en uit, zonder extra voorzieningen als extra analoge in en uitgangen of SPDIF dingetjes.

Re: ADAT PCMCIA card?

Origineel geplaatst door The Q
Beste kamaraden,

bestaat er ook zoiets als een ADAT (compatible) PCMCIA geluidskaart?

Dus een PCMCIA met alleen maar lightpipe/TOSlink in en uit, zonder extra voorzieningen als extra analoge in en uitgangen of SPDIF dingetjes.

je bedoelt dus dat je daar die glasvezel kabel tussen legt? ik heb het idee van niet dus ik denk dat je iets met usb oid moet zoeken? neem aan dat het voor een flaptop is ?

Ja klopt, laptop.
Ben niet zo kapot van USB interfaces voor audio daarom zoek ik een "direkte" oplossing.

De bedoeling is:

laptop <------audio------> Adat opname medium

Ik denk niet dat er zoiets is.. kZoek er ook al ff naar. Enkel de multi/digiface van RME.
PCMCIA is idd het beste tot nu toe voor portables. Rock solid! Zelfs een USB of FW soundcard via een cardbus (PCMCIA) is veel beter dan via een gewone FW/USB poort.

Eigenlijk waanzinnig dat zo'n breed geaccepteerd protocol als ADAT niet in PCMCIA vorm te verkrijgen is =( Zou het technisch niet kunnen dan?

Misschien niet de helemaal oplossing die je zoekt, maar zeker interessant voor laptoppeneurs. Kijk even op de website van RME en de mogelijkheden met PCMCIA kaarten. De url is http://www.rme-audio.com

Eigenlijk is PCMCIA niet meer dan een simpele 32 bits poort ala PCI (maar dan anders).

En om d'r wat op aan te sluiten heb je nog chippies nodig zodat je apperametuur ook nog wat doet als het aangesloten zit.

Maar om chippies te maken die zo klein zijn dat ze in zo'n PCMCIA kaart passen kost veel knaken.

Dan is de oplossing van RME nog een van de beste. Want die gebruiken een PCMCIA soort firewirekaart om naar een breakoutbox te connecten waar de echte chippies inzitten. Wat op die PCMCIA kaart zit is alleen om de data heen en weer te sleuren. Het mixen en fixen zit in dat kastje.
En die RME's hebben ook ADAT's in en out. Afhankelijk van het model 1x in/out of 3x in/out.

Maar als je computert al firewire heeft kun je ook voor de firewire versies van die kaarten gaan. Die doen eigenlijk hetzelfde maar dan zonder PCMCIA kaartje. Dat doet het firewire gedeelte al.

Snappie?

Dat RME spul is me net té uitgebreid, ik wil slechts een ADAT in en een ADAT uit.
:erm:

simpel adat device/patchbay/boxje.

simpel adat device/patchbay/boxje.

Is zoek eigelijk een klein interface'je,device'je waarop ik adat kan aansluiten ADAT in/uit voor mijn pc ( of eventueel laptop)

Dus als volgt: Bron > via ADAT OUT naar ADAT IN > op een adat boxje,interface'je ( EXTERN) iets moet het zijn, geen inbouw, dit gaat dat volgens FireWire (?) > PC (of laptop)

Hoef alleen maar 1 Adat IN en 1 Adat UIT of misschien 2 adat in/2 Adat out. Meer is niet nodig! Is hier nu inmiddels wel wat in?

Back