snippetje

Indium

rrright
Hier een stukje track wat ik vanaaf in elkaar heb zitten klooien, gaarne jullie reacties; verder gaan?
Het basje verslikt zich aan het eind een aantal keer: ik was ook in andere apps aan t rommelen:stupid...

Het linkje:

(rechter muisknop, doel opslaan als...)

http://members.lycos.nl/indium/probeerseltje.mp3

Greetz :)

Begin beukt wel. Baslijntje naar mijn smaak een beetje te standaard, strings(0:41) klinken niet zo lekker vind ik persoonlijk, melodietje niet zo spannend(ik ben dan ook geen liefhebber van de style, dus weeg er niet te zwaar aan ;) ). Kwa opbouw wel goed. Als ik het begin hoor verwacht ik dat het een andere kant op gaat. 1:24 doe je goed, klinkt zweverig, zie de lasers al door de zaal gaan :D

HIJS VET MAN!!!

Zeker vanaf 1.24 zoals Cornelis a. dat al zei! Maar laat ik even vanaf het begin beginnen. Als ik hoor waar je mee begint, verwacht je een heel ander nummer. Het begin is wel een beetje standaard en loopt wel lekker. De kick die er in komt, zou je eigenlijk moeten 'aankondigen', dus er niet zo kwakkeloos in gooien: beetje spannend maken dus.

De sound die op 0.14 min er inkomt, zou je veel meer naar de voorgrond moeten trekken.

De melodie die je als eerst laten horen (0.41 min) vind ik niet echt 'pakkend' met dat geluidje. Te weinig diepte, klinkt kil, waarschijnlijk omdat je geen akkoorden gebruikt.

Op 1.11 loopt de kick/bas niet lekker, zit een klein foutje.

Op 1.24 issie wel goed, ook hoe je 'm daar opbouwd. Die JP strings zou alleen veel dikker moeten! Ik hoor in m'n hoofd al een hoog basloopje van 16e noten d.m.v een arpeggiator en filter doorheen naar een climax klimmen.

Afijn, klinkt goed! Succes verder :okdan:

De ingredienten zijn aanwezig.

- Verander je strings geluid dan. Te veel modulation als je mij vraagt. Maak het wat strakker en maak het geluid "breed"
- Je verwacht idd een ander type nummer. Is leuk maar aan de andere kant: hoe vaak skip je een nummer na 2 sec als je een cd luistert in een cdzaak??
- Hij is zo kort! Ik wil wel wat meer ervan horen :D

Keep the good work up then!

:peukie:

Thanx voor de reply's...!

Ehm, tsja -> ik begon met het id om iets harders te maken, maar kwam uiteindelijk toch wel weer bij wat zachtere trance uit (blijf ik toch het lekkerst vinden, Ayla anyone?:D ).

De strings... komen expres niet uit de JP 8o, ik wilde eens kijken of ik dr in de buurt kon komen met andere synths (ks-rack gelayerd met e-mu en dan honderd noten tegelijk spelen ofzo;) ), dat verklaart waarschijnlijk dat ze toch niet echt breed klinken.

En meer? Ach, ik ben alweer verder aan t klooien aan een ander trackie en ben dr zelf trouwes ook niet echt stuk van, dus denk dat meer horen er niet in zit... maar bedankt voor het compliment! :peukie:

Greetz, Indium

Origineel geplaatst door Indium
ben dr zelf trouwes ook niet echt stuk van, dus denk dat meer horen er niet in zit...

Dat zou zonde zijn. Ik zou het altijd bewaren, nooit weggooien. Je weet nooit wat 'in de toekomst' nog gebeurd. Misschien heb je een keer iets nodig, wat je maar niet lukt om te maken, en dan blijkt dat je 't al had gemaakt.... (uhhh....leg ik dit goed uit???)

Ik vond het na 1.24 behoorlijk goed worden, en dat is zeker iets waar je een eind mee uit de voeten kunt komen!! Waarom? Weet niet, dat voelt gewoon zo...

Back