Onleesbare Smartmediacard met muziekfiles

stainless

Nieuwkomer
Hallo!

Hier een vraag van een nieuwe forumist :) .
Weet iemand een programma waarmee je data van een "onleesbare" smartmediacard kan afhalen? Het gaat om het volgende probleem: Ik heb een ongeformatteerde smartcard gebruikt voor mijn Yamaha RS7000 en hier bestanden opgezet. Dit werkte prima, totdat ik het kaartje in mijn usb smartmedia reader voor de pc stopte (hij werd toen nog gewoon goed door de pc gelezen) en er een sampletje erop zette. Want toen ik vervolgens het kaartje weer in de RS deed, gaf de RS aan alsof er geen kaart inzat. Toen ik dit kaartje weer terug in de pc smartreader stopte gaf windows de melding of ik het ongeformatteerde kaartje wilde formatteren. Nou nee dus:(! Want er staan een paar kostbare save files op! Deze zijn alleen niet meer beschikbaar...

Met een aantal recovery tools heb ik tevergeefs geprobeerd de bestanden eraf te halen (ik heb immers nog niets deleted, laat staan geformatteerd), maar die tools kunnen alleen vrij gangbare bestandstypen recoveren zoals .doc, .wav etc. Ik zoek dus iets wat .R2P (rs7000) bestanden kan vinden en herstellen of gewoon alles wat het tegenkomt kan herstellen. Weet iemand mij te helpen, want ik heb al een aardige google en forumsearch gedaan, zonder resultaat ;{ .

Alvast ontzettend bedankt :okdan:

Attachments

• stanley stainless button2.gif
    stanley stainless button2.gif
    5,3 KB · Bekeken: 153
ik weet voor macos het programma Data Rescue X
hoogstwaarschijnlijk bestaat dito voor PC
es googelen op data retrievel anders?

onleesbare smartmedia

onleesbare smartmedia

Bedankt voor je antwoord!

Helaas is dit programma alleen voor mac te krijgen (heb de website gecheckt) en heb ik al uren ge gegoogeld naar ...data recovery...smartmedia...formatting...etc. Ik heb inmiddels 4 à 5 programma's gebruikt waarvan er maar 1 toegang kon krijgen tot de smartmediakaart maar de R2P bestanden dus niet herkende omdat het programma maar een beperkt aantal bestandsformaten kan scannen.
Ik denk dat ik gewoon door moet gaan met zoeken.

ken je niet iemand met een mac dan? of ga desnoods met je cardreader en de software naar een winkel waar ze macs verkopen... als het personeel vriendelijk is willen ze je vast wel helpen

Ik denk dat het nog niet zo makkelijk zal zijn om het probleem op te lossen. Ik had een tijd geleden hetzelfde probleem bij een A4000 Harddisk. Als windows van een disk of medium leest, schrijft ie ook een paar bytes, tenzij je medium write protected is. Omdat yamaha filesystem en het windows filesystem op elkaar lijken maar niet hetzelfde zijn gaat het fout. De bytes worden op een plek veranderd in de FAT van Yamaha en kan ie de files niet meer terug vinden. Dus je moet erachter zien te komen welke bytes veranderd zijn om het weer leesbaar te maken. Op steun van Yamaha hoef je ook niet echt te rekenen want die geven hun filesystem niet vrij. Anders kon je nog met een hextool de kaart uitlezen en terugzoeken waar files stonden.

eventjes leven blazen in deze thread.

Het blijft bij de RS7000 een serieus probleem. Om de zoveel tijd is een kaartje niet meer bruikbaar door read/write errors.

Iemand het probleem al opgelost?

Oe lastige situatie..

Heb zelf wel eens gehad dat een SM-kaart onleesbaar was geworden nadat mijn fotocamera was gecrasht toen ik te veel foto's achter elkaar probeerde te maken. Uiteindelijk met een smartmedia-FOTO-recovery tool alles kunnen achterhalen. Ook de laatste foto, daar zaten allemaal strepen door en leek alsof er een blauw filter was gebruikt.

Mocht je ooit nog je data terug kunnen halen ben ik benieuwd hoe muziek met strepen en een blauw filter klingt :D

Ik heb ook zo een soortgelijk probleem (gehad). Ik heb een SM kaartje met een song erop van de RS7000 die van de 1 op de andere dag niet meer leesbaar was (dus maar 1 file op de SM card). Er was iemand op het forum die het programma Total Recovery oid aangaf maar daarmee krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb de hoop opgegeven..

Tja, heb de hoop inmiddels ook opgegeven =( . Ik maak nu regelmatig back-ups, maar heb er gelukkig sinds 2004 geen last meer van gehad.

Origineel geplaatst door wokenangel
eventjes leven blazen in deze thread.

Het blijft bij de RS7000 een serieus probleem. Om de zoveel tijd is een kaartje niet meer bruikbaar door read/write errors.

Iemand het probleem al opgelost?

Blijft een probleem? Ik hoor dit echt voor het eerst en heb hier nog nooit last van gehad. Ik heb eens gekeken op Rs7000.org en de enige problemen die ik daar zie zijn gekoppeld aan slechte of hele oude smartmedia cards. Ik heb er 2 van Kingston en heb daar echt nooit problemen mee.

Eerste kaartje heb ik al bijna 2 jaar en load/save is nooit een probleem.

Kun je eens aangeven met wat voor 'n kaartje je problemen had? En of het met meerdere kaarten gebeurde?

Hallo allemaal,

Dit is een best wel veel voorkomend probleem.
Meestal is dit te wijten aan het merk geheugen-opslag dat je gebuikt.
Sandisk is een voorbeeld van hoe het dus niet moet.
Sommige specificaties van deze kaarten vallen vaak net buiten het werkgebied van de computers/Samplers/Synths etc met als gevolg dat het net lijkt of alles goed gaat maar ondertussen werkt het voor geen meter.
Oppassen dus met te goedkope kaartjes.
Zelf gebruik ik kaartjes van X4store en kaartjes van Samsung.
Kosten vaak het dubbele van Sandisk maar de betrouwbaarheid is een heel stuk hoger.
Ik heb met deze kaartjes tenminste nog nooit uitval gehad.

Regelmatig krijg ik Bijvoorbeeld een Akai MPC-1000 of een Korg Extreme aangeboden voor reparatie met externe opslagproblemen.
Negen van de tien keer krijg ik er kaartjes bijgeleverd van bedenkelijke kwaliteit.
Gebruik ik een goede kaart dan is er plotseling niets aan de hand.
O.a. Sandisk kost niet veel en is bijna overal te krijgen. Zelfs bij de D.A. drogist bij ons om de hoek.
Dus logisch dat iedereen met die kaartjes werkt.
Maar bezuinig niet,.....GOEDKOOP IS VAAK DUURKOOP ! ! !

Bovenstaande is misschien niet van toepassing op jouw probleem maar ik vind dit toch belangrijk genoeg om te vertellen binnen synthforum.nl

ZOu best eens de oorzaak kunnen zijn van mijn probleem.. Ik heb SanDisk. Maar ik heb het kaartje al 4 jaar en nooit iets gehad, tot vorige week. En juist niet in de tussentijd geback-upped (terwijl ik dat wel altijd doe)

R

Maar ik heb het kaartje al 4 jaar en nooit iets gehad, tot vorige week.

Da's misschien niet zozeer een Sandisk probleem, maar gewoon een leeftijds-probleem. Flash-kaartjes hebben natuurlijk een beperkt aantal read/write cycli. Het is een beetje afhankelijk van hoe de RS7000 ermee omgaat of je daar aan komt in vier jaar, maar het is wel altijd de reden dat je Flash-geheugen niet als harddisk-vervanger kunt gebruiken.

500,000 cycli klinkt veel, maar als je een setup van een paar bestanden met 40-50 samples twintig keer per dag ophaalt en wegschrijft, zit je zo aan 1000 cycli per dag. En dan is het na een jaar of twee wel gebeurd.

Yup dat was me wel bekend, maar het is verbazend hoe snel je dat wegdrukt in je hoofd. Ik backupte ook wel om die reden. Alleen je raakt eraan gewend dat het werkt, en als het dat ineens niet werkt. Aii eigen schuld eigenlijk wel he! :D

R

Hoe zit dat met Kingston.....iemand daar ervaringen mee? Is ook niet het duurste merk maar ik heb er tot nu toe helemaal geen problemen mee.

Ik geloof overigens ook niet dat dit veel met Sandisk te maken heeft. Sandisk is gewoon wijd verspreid en daarom komt het vaak voor met dit soort kaartjes.

Ik zit alleen een beetje met dat SMartmedia....vind het sowieso al een rotmedium......en merk je dus dat de leeftijd ervan beperkt is en de verkrijgbaarheid steeds slechter wordt. Moeten we gaan inslaan?

hmmm... het laatste kaartje wat kaduuk is gegaan is inderdaad van Sandisk...

Hiervoor heb ik ook een kaartje van Sandisk gehad geloof ik, die is toen ook kapot gegaan, allebei binnen half jaar. en niet door slijtage of vreemd gebruik.

Het is trouwens sowieso aanbevolen alle delete/format handelingen alleen door de RS laten uitvoeren. Doe je dit niet laat windows sporen achter waardoor de RS het niet trekt.

Back