Meer AUDIO-outs van af PC maar hoe?

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Hallo daar,

Ik wil meer audio uitgangen van mijn pc naar mijn mengert. Hoe krijg ik dat voor elkaar
op een eenvoudige wijze. Het hoeven er maar 2x stereo te zijn en ik ben dol gelukkig.

Ik heb een Egosys waveterminal geluidskaart....

Het lijkt mij dat je in de sequencer wel de mogelijkheid krijgt om te routen nadat de drivers geinstalleerd zijn...

Ik heb gezocht op breakout box e.d. (misschien kan ik gewoon niet zoeken :erm: )

Het apparaatje mag ook wel INS hebben hoor maar in iedergeval 2x L+R outs zodat ik dan 6 mono uits (l+r)
naar mijn mengert heb.

Kan dat ook via USB? ik heb heel veel draadjes met MIDI interfaces tegen gekomen met o.a. midex edirol dingetjes
maar dat lijkt mij alleen midi...maar wel iets opgevangen over bandbreedte van USB en audio, dat zou wel eens niet zo lekker gaan....

TIPS en AANBEVELINGEN GRAAG!

Thanks a bunch :biertje:

gewoon een geluidskaart erbij hangen?

let wel: als je ASIO gebruikt kun je maar 1 geluidskaart tegelijk gebruiken

Het apparaatje mag ook wel INS hebben hoor maar in iedergeval 2x L+R outs zodat ik dan 6 mono uits (l+r)
naar mijn mengert heb.

even tellen hoor, maar 2x L+R = 4....

de meest eenvoudige oplossing(!):
als je een geluidkaart met veel outputs wilt, uh dan moet je gewoon een geluidkaart kopen met net zoveel outputs als je wil! en niet eentje met 2 als je er 6 wilt... ofzo... maar dat is een open deur toch!

ik weet niet met wat voor computer je werkt maar er zijn meerdere opties, m-audio delta 66 is een pci versie die prima werkt! over usb opf firewire interfaces weet ik zo snel niks te vertellen. daarnaast zijn er op ons lieve forum al ontelbare soundblaster geluidkaart audiointerface et cetera threads geweest, die vind je hier!

Origineel geplaatst door olafmol

of 2 geluidkaarten met dezelfde driver als de driver dit ondersteunt ;)

Origineel geplaatst door Roel
even tellen hoor, maar 2x L+R = 4....

de meest eenvoudige oplossing(!):
als je een geluidkaart met veel outputs wilt, uh dan moet je gewoon een geluidkaart kopen met net zoveel outputs als je wil! en niet eentje met 2 als je er 6 wilt... ofzo... maar dat is een open deur toch!

ik weet niet met wat voor computer je werkt maar er zijn meerdere opties, m-audio delta 66 is een pci versie die prima werkt! over usb opf firewire interfaces weet ik zo snel niks te vertellen. daarnaast zijn er op ons lieve forum al ontelbare soundblaster geluidkaart audiointerface et cetera threads geweest, die vind je hier!

Klopt, maar ik heb er ook nog 2 op mijn kaart dus 6 mono's naar mijn mengert..dat bedoelde ik...

En mijn kaart is geen soundblaster maar een Egosys Waveterminal (dezelfde specs als een M-audio Audiophile)

Dus ik zit niet te wachten op een nieuwe kaart vandaar dat ik een usb oplossng zoek en NU check ik die links!

wat heb je nu en wat wil je precies? als je simultaan vanuit 1 programma 6 outputs wilt gebruiken zul je toch echt aan een andere geluidkaart moeten geloven. van 4 fysieke outputs kun je echt geen 6 fysieke outputs maken zonder iets nieuws erbij te kopen :)

@roel

Ik heb nu 1x geluidskaart met daarop 1x L en 1x R analoog uit , digitaal i/o
en analoog 1x L+R

En ik wil dus idd meer outputs gaan gebruiken (die ik niet heb) in 1 programma (lees sequencer).
(ik wil drumsamples en Softsynths scheiden van elkaar en dan hardware FX eroverheen)
En als dat waar is wat jij schrijft dan...BAAL IK!

Valt dat niet te routen dan in de sequencer?

Origineel geplaatst door olafmol

Dis dus idd zo, dan kan je vast gaan balen.

En 1 kaart werkt toch veel fijner/stabieler. De prijzen van PCI kaarten zijn GIGA gekelderd de laatste tijd, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Origineel geplaatst door Alex Omega
Valt dat niet te routen dan in de sequencer?

in je sequencer kun je slechts ƩƩn audiodriver kiezen, asio of wat dan ook, waarvan asio de beste optie is. die ene driver hoort precies bij 1 kaart, heb je meerdere verschillende kaarten, dan kun je er dus maar 1 tegelijk gebruiken.
als je geluk hebt dan kun je met 2 dezelfde kaarten onder 1 asiodriver werken, waarbij je wƩl de in- en outputs kunt optellen. ik geloof dat in ieder geval de m-audio drivers dit ondersteunen, en rme ook, van andere kaarten weet ik dat niet, maar het is meestal te herkennen in de mixer van je geluidkaartdriver, waarbij dan de optie card: 1/2/3 te kiezen is.
dan nog ontkom je er niet aan om dus in het ergste geval een compleet nieuwe kaart te kopen met het aantal in- en outputs dat je zoekt; of een identieke kaart aan te schaffen, mits je driver dat ondersteunt!

je sequencer kan dus enkel de bronnen gebruiken die door je driver aan het programma beschikbaar worden gesteld.

geen nieuwe kaart dat kost weer een boel duiten niet?

Kan ik niet vai spdif naar mijn tafel gaan??

dan moet je iets fixen dat van spdif naar analoog kan omzetten.
in het kader van de praktische tips: ik geloof dat oude dcc decks zich daar wel voor lenen!

jezus! wat haal ik op mijn hals =(

daar heb ik helemaal geen zin in allemaal....wat is dit toch een klote hobby afentoe zeg...

Hoeveel moet zo'n delta 66 tegenwoordig doen?

ik loop ook al een tijdje met hetzelfde idee in mijn hoofd en overal wordt me aangeraden een nieuwe kaart te kopen met meer out.
ik heb wel gekeken voor die usb dingetjes van ESI enzo, maar ten eerste was dat best troep en de drivers zouden niet samen gaan, dus ik zet mijn kaartje( 2496 audiophile)te koop en koop denk ik zo'n delta 1010, da's wel even zat!
succes met het vinden van een andere oplossing, ik volg dit op de voet!

ik heb vorige week een m-audio delta gekocht, die heeft 4 uitgangen en 4 ins, waarvan telkens 2xL en 2xR.

Je kan er dus in theorie maar 2 verschillende tracks door laten lopen, maar als je een beetje creatief bent doe je het zo:

Je steekt bv je kick op "M-audio delta out 1/2" en je pant hem in cubase of FL helemaal naar links. Dan heb je op de linkeruitgang al je kick zitten. een synth pan je naar rechts en steek je ook op M-audio delta out 1/2". Als alles goed aan je mixer hangt zitten ze nu op afzonderlijke kanalen.

Enige nadeel die ik heb ermee (ook vrij logisch) is als je dan panning effecten gebruikt enzo, maar ik kan gerust zonder. Bij mij lukt het perfect om 4 verschillende kanalen te vullen met telkens hun eigen geluiden, kicks op kanaal 1, synth 1 bv op kanaal 2, synth 2 op kanaal 3 enzovoort.

Ik doe het toch op deze manier, kdenk niet dat je het kunt instellen dat de outs op de delta als 4 afzonderlijke outs werken, of kan dat wel?

Hij kost nu nog 120 euro en als je nog wat bijlegt heb je zo'n delta 1010 met break out box. Het is nu alleszins het moment om inkopen te doen want de m-audio kaarten zijn bijna gehalveerd van prijs.

grtz

Origineel geplaatst door D-strukt

Ik doe het toch op deze manier, kdenk niet dat je het kunt instellen dat de outs op de delta als 4 afzonderlijke outs werken, of kan dat wel?

Ligt er aan welke sequencer je gebruikt. In Cubase SX maak je in 'Vst connections' gewoon 4 mono outputs aan en voila.
In FL moet je het idd op jou manier doen.

Voor de hobby-bobbers onder ons:

- Men pakt een fotorolletjes hulsje
- Boor 2 gaatjes aan de zijkant en 1 aan de achterkant
- Prop twee jack-vrouwtje inbouw in die twee gaten
- Pak een soldeerbout
- maak een audiokabel met jack mannetje aan de ene kant de andere kan sluit je aan op een vrouwtje
- Vervolgens wat ander gisoleerd audio kabel en lus het door naar het tweede vrouwtje

- Soldeerbout uizetten en het dekseltje op het foto rolletjes hulsje en klaar!

Nu heb je een zeer inventieve mini jack verdeler :D

Maar dit is denk ik niet wat je wil he??
Je wilt denk ik 2 verschillende signalen sturen naar 2 verschillende uitgangen??

:peukie:

p.s. Dit verdelertje heb ik jaren geleden bedacht en het werkt zeer goed, het is echt een aanrader, ook voor Silient Rehearsals of gewoon tijdens optreden met band.

Back