Waarom is de Korg Triton zo populair in R & B ???

Bass

Gepokt en gemazeld
Ik zie zo vaak R & B producers met Tritons...

Alicia Keys met een Triton in haar tourbus zag ik op DVD..

yeah van Usher schijnt helemaal met een Triton gemaakt te zijn...

Is hij zo bijzonder dat zoveel R & B gasten dat ding gebruiken ???

Om dezelfde reden dat alle gangsta rappers een "custom Forat MPC-3000" moeten hebben.... :mega:

Namelijk omdat (alle) andere producers er ook een hebben!

Tis niet alleen R'n BMW hoor; gothic en popbandjes gebruiken de Triton ook bigtime.
't Zal wel een goeie all round synth zijn :)

Eigenlijk zie je in bijna alle bands wel een Triton. Het is een virus! (hoewel de Motif ook best goed bezig is)

Zal wel te maken hebben met all-roundness ja; niet alleen qua opties (sampler, sequencer, enz.), maar ook qua geluiden (alle categorieen). Tel daarbij de diepgang van het editen op en de 6 insert-fx (dacht ik), en dan zul je wel een groot deel van het verhaal hebben.

Oh ja, ook mooi: je herkent de geluiden niet. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord of gelezen dat iemand blind de Tritongeluiden uit een nummer kan vissen. En hij ligt (blijkbaar) erg goed in de mix.

Goh, klinkt ideaal; waarom heb ik geen Triton?! :D

Het zit hem in de kleur/uiterlijk van het apparaat. Er bestaat geen gouden synth, dus ze moeten iets anders hebben wat op bling bling lijkt een triton ziet er duur uit met zijn silver/metalic look en zijn 8 inch touch screen.
En anders zullen er wel hele goede samples in zitten van een paar gasten die he ho of bling bling roepen.

ik kan ook niks anders dan de Triton complimenteren, naast de goede geluiden en nuttige edit-mogelijkheden is dit mijnsinziens ook het workstation dat live gigantisch vet door de mix snijdt, alleen de pianogeluiden zijn helaas benden de maat. (maar ja, daar hebben we Kurzweil voor), ik vindt de Triton nog steeds het beste beest op dit moment....

Je kan ook zeggen waarom is de Triton zo populair?

Het is gewoon een goede synth. Een goede allrounder.

En dat silver. Tsja, de andere merken doen daar ook in mee. Maar een beetje patser laat hem gewoon goudkleurig spuiten.

Origineel geplaatst door koediman

iedereen weet toch dat je voor goede R'n'B EMU spul nodig hebt!? :D (zie timbaland en consorten)

heb je een linkje?

trition

trition

Het is een zilver ding, ziet er inderdaad zeer duur/indrukwekkend uit.... en het is een hype om met de Korg gezien te worden, sterker nog je hoort er niet bij wanneer.....

Maar, maar... de Korg is inderdaad zeer makkelijk programeerbaar, overzichtilijk,snel en allround....
het is ideaal als mastersynth en helemaal voor het live gebruik waar ook snelheid heel belangrijk is.

Over de geluiden kunnen meningen verschillen....

Goede strings ( voor RnB), heel mooie bells/mallets, goede spannende choirs,pads etc....

Maar ik vind dat je voor houten/kopere blazers, woodwinds, harmonicas en de meeste gitaren toch bij YAmaha MOET ZIJN...

Maar dat Korg kut piano's maakt blijkt niet iedereen te vinden !!!!! Ik betrap Eminem er nu al voor de 3de x op dat hij de eerste preset piano gebruikt !!!

Is dat echt iets ja EMU voor RnB ??? De MO'PHAT ?????? graag ervaringen,reacties...

Bij E-mu en RillendeN Billen zat ik meer aan de SP1200 te denken.

Re: trition

Origineel geplaatst door jaccis
Het is een zilver ding, ziet er inderdaad zeer duur/indrukwekkend uit.... en het is een hype om met de Korg gezien te worden, sterker nog je hoort er niet bij wanneer.....

Maar, maar... de Korg is inderdaad zeer makkelijk programeerbaar, overzichtilijk,snel en allround....
het is ideaal als mastersynth en helemaal voor het live gebruik waar ook snelheid heel belangrijk is.

Over de geluiden kunnen meningen verschillen....

Goede strings ( voor RnB), heel mooie bells/mallets, goede spannende choirs,pads etc....

Maar ik vind dat je voor houten/kopere blazers, woodwinds, harmonicas en de meeste gitaren toch bij YAmaha MOET ZIJN...

Maar dat Korg kut piano's maakt blijkt niet iedereen te vinden !!!!! Ik betrap Eminem er nu al voor de 3de x op dat hij de eerste preset piano gebruikt !!!

Is dat echt iets ja EMU voor RnB ??? De MO'PHAT ?????? graag ervaringen,reacties...
eminem produceert niet zelf zei ie laatst op studio brussel (zoals de meeste van die hip&B gangs i guess)

Re: Waarom is de Korg Triton zo populair in R & B ???

Origineel geplaatst door Bass
Ik zie zo vaak R & B producers met Tritons...

Alicia Keys met een Triton in haar tourbus zag ik op DVD..

yeah van Usher schijnt helemaal met een Triton gemaakt te zijn...

Is hij zo bijzonder dat zoveel R & B gasten dat ding gebruiken ???

dan vind ik Yeah van Usher niet echt goede reclame voor Korg...WAT EEN VRESELIJK SLECHT NUMMER!!!!
Die synth-stabs....echt kromme tenen werk...

Maar volgens mij is die Korg Triton een beetje de JV1080 van de jaren 2000 aan het worden. Degelijk apparaat en veel bruikbare geluiden.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Eigenlijk zie je in bijna alle bands wel een Triton. Het is een virus!

Maar hoe hebben ze dat dan gedaan, ik bedoel het lijkt net echt, hoe krijgen ze het voor mekaar om 'm zo goed te vermommen dat niemand ziet dat het geen echte Triton is ?
8o)

Re: Re: Waarom is de Korg Triton zo populair in R & B ???

Origineel geplaatst door Nolet
dan vind ik Yeah van Usher niet echt goede reclame voor Korg...WAT EEN VRESELIJK SLECHT NUMMER!!!!
Die synth-stabs....echt kromme tenen werk...

En het verkoopt nog ook, dus blijkbaar zijn er veel mensen met (een voorliefde voor) kromme tenen.
Tijd dus om er eens flink met goeie muziek overheen te walsen, dan worden die tenen weer recht !

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Maar hoe hebben ze dat dan gedaan, ik bedoel het lijkt net echt, hoe krijgen ze het voor mekaar om 'm zo goed te vermommen dat niemand ziet dat het geen echte Triton is ?
8o)

Ja, dat bedacht ik ook toen ik de thread nog eens teruglas... :D

Re: Re: trition

Re: Re: trition

Origineel geplaatst door divi
eminem produceert niet zelf zei ie laatst op studio brussel (zoals de meeste van die hip&B gangs i guess)

hij heeft zn eerste CD geproduceerd en hij heeft van zn laatste CD de helft van de nummers geproduceerd.
Veel rappers en R&B mensen doen dat idd niet maar de grootste producers zijn juist weer diezelfde rappers en R&B mensen.. alleen het zijn er een paar. Eminem heeft jarenlang bijna alles door dr. Dre laten doen, hij zat er bij natuurlijk, maar dre deed het werk. Pharrel is natuurlijk ook ontzettend actief met the neptunes. En wyclef jean is ook een tijdje een hele grote naam geweest, hij heeft ook erg veel voor michael jackson gedaan.

Origineel geplaatst door jaccis

Ik heb een E-MU MP-7, daar zitten de Mo'Phatt sounds ook in. Maar ik maak geen R&B... Kan je dus niet echt helpen...

Origineel geplaatst door Nolet

argh, ja en m'n buren draaien dat nummer dus de godganse dag keihard. Ik hoor 'm per dag soms wel vijf keer voorbij komen en nog meer van die commerciele R&B meuk. Destiny's Child - Lose my Breath hoor ik op het moment al voor de tachtigste keer door de muur heen komen....alsof ze wisten welke ene muzieksoort ik echt niet kan verdragen... :r

Back