Origineel geplaatst door Blinx Het zit hem in de kleur/uiterlijk van het apparaat. Er bestaat geen gouden synth, dus ze moeten iets anders hebben wat op bling bling lijkt een triton ziet er duur uit met zijn silver/metalic look en zijn 8 inch touch screen.
En anders zullen er wel hele goede samples in zitten van een paar gasten die he ho of bling bling roepen.
king of snake, ik kan je van harte iets van Ganglia of Venetian Snares aanbevolen; speakers op crap een cm of 10 van de muur die je scheid van deze r&b-terroristen, volume op 10, versterker aan.... wegwezen!
Niemand heeft eigenlijk het argument 'merchandise' genoemd. Dat zal toch ook wel een rol spelen, naast de kwaliteit van ultiem werkpaard (na anderhalf jaar zo'n ding in bezit te hebben durf ik dat toch wel te zeggen).
Origineel geplaatst door Cheimoon Eigenlijk zie je in bijna alle bands wel een Triton. Het is een virus! (hoewel de Motif ook best goed bezig is)
Zal wel te maken hebben met all-roundness ja; niet alleen qua opties (sampler, sequencer, enz.), maar ook qua geluiden (alle categorieen). Tel daarbij de diepgang van het editen op en de 6 insert-fx (dacht ik), en dan zul je wel een groot deel van het verhaal hebben.
Oh ja, ook mooi: je herkent de geluiden niet. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord of gelezen dat iemand blind de Tritongeluiden uit een nummer kan vissen. En hij ligt (blijkbaar) erg goed in de mix.
Houdt er even rekening mee...( voor de 'rap/rnb-haters' ) dat er geen een muziekstroming is,waar zoveel in verdiend wordt als in de rnb/rap cultuur.....( wel Amerika uiteraard)
Tenminste met alle respect verder maar ik ken geen DJ Jean of Darkraver die in een Lambourgini rondrijdt ( zie Usher)...
Origineel geplaatst door jaccis Houdt er even rekening mee...( voor de 'rap/rnb-haters' ) dat er geen een muziekstroming is,waar zoveel in verdiend wordt als in de rnb/rap cultuur.....( wel Amerika uiteraard)
Tenminste met alle respect verder maar ik ken geen DJ Jean of Darkraver die in een Lambourgini rondrijdt ( zie Usher)...
Lijkt mij dat het idd voor een groot deel merchandise is en inductief denken van het luisterend publiek..
Zo van 'bij dat optreden -die steengoed was- zag ik een Triton staan dus die moet ik hebben als ik ook zo goed wil klinken' < zit een kern van waarheid in natuurlijk
En verder is het ook gewoon een steengoede bak, zo'n beetje alle nuttige opties voor live/studio gebruik zitten erin; allround dus ja
Nee de Korg Triton is de eerste synth zonder beperkingen, behalve dat hij alleen in het zwart en zilver leverbaar is. LOL
Even serieus, ik heb alleen een Trinity(voorloper van de Triton) gehad en die zat redelijk in elkaar wat betreft het patch editen. De modulatie mogelijkheden zijn echt goed en er zijn genoeg lfo's en envelopes. Door zelf je eigen samples(oscilators) te gebruiken kun je denk ik een behoorlijk scale aan geluiden maken als je een beetje creatief bent. Persoonlijk vond ik de filters een beetje te clean(geen overdrive etc), de effect sectie is echter van super kwaliteit de beste die ooit op een synth heb gezien.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.