maak van je cs1x een juno

bp123

Stamgast
voor de hardcore muzikanten in bezit van een yamaha cs1 als je een beetje goed edit tover je de cs1 om tot een juno
dat is wat ik gedaan heb langere tijd terug
hier is er een van mij
zoek een vrij program nummer ( normale toon dus geen arpeggio lopende geluiden)
zet op
layer 1 : bank pre4 ------ > #081 brasstek A noteshift -24
layer 2 : bank pre4 ------ > #026 scary A noteshift -24
layer 3 : bank pre5 ------ > #026 scary B noteshift -24
layer 4 : bank pre4 -------> #044 megahk A noteshift -24

ok dat is dat nu zet je het effect :

de eerste : hall2

de tweede chorus1

de laatste symphonic

dan een knop verder de lfo op 1.26
lfo depth : 22

dit moet zo staan : d<w63 (dry wet)

dly oft op 1.6

nou 2 knoppen verder klik op store geef een naam en enter
als je het goed hebt gedaan heb
heb je een standaard scheur heel vet , klinkt die een beetje te droog dan zet de cutoff wat hoger en press store nog een keer

ik hoor het wel ik heb de codes zelfgeedit 45 stuks die vetter klinken dan welke synth of juno dan ook

*D

Origineel geplaatst door smackos
Owww....nou!

Wie wil mijn Jupiter 6 ruilen voor een CS1x???

pfoeh, daar moet ik nog ff over nadenken hoor.. twijfelgevalletje hè. }:|

Euh... zoveel fx had mijn Juno-60 niet enneh... weet je wel wat je überhaupt gelayerd hebt aan golfvormen en filters? Da's veel interessanter voor ons als phorum dan die preset abracadabra.

Bij deze ff hoe het klinkt.

Voor de mensen die willen weten wat de gebruikte golfvormen zijn:

Brastek -> 2 gedetunde saws
De scarys zijn saws
en de megahk zijn 2 gedetunde saws met een random lfo

Ik heb er slechts effect op gebruikt en dat is de symphonic (soort chorus)

Attachments

• cs1x.mp3
    329,4 KB · Bekeken: 163
voor mensen met de cs1 die scheuren nodig hebben is het wel handig en ik heb niets met golfvormen etc te doen ik geef een kopie van de instelling , wie het wil proberen probeert het wie niet ook goed , daar is een forum voor , voor hulp te bieden en te krijgen ofcourse ..... ik zit ook niet dag en nacht te editen en met lfo's te klooien want daar heb ik een hekel aan , alleen had ik die harcore presets , die ik nog steeds gebruik en waar ik nog steeds blij mee ben:)

Volgens mij bedoel je een ALPHA JUNO ! Verdomme, iedereen begrijpt je toch verkeerd zo! :confused:

Wacht eens even... je verteld heel trots dat je met je cs1x een juno geluidje hebt gemaakt, daarna krijg je een redelijke bak ellende over je heen. Dus probeer ik aardig te zijn door te zeggen dat je waarschijnlijk een alpha juno probeert na te doen, krijg ik zo'n antwoord!.
Laat ik het dan zo zeggen. Ik HOOP dat je een alpha juno probeert na te doen, want op een juno 60 oid lijkt het absoluut niet!

:engel:

MP3 maar ff geloisterd en om maar ff met sixtrak te spreken: JEUZ! 8)
maar het is een leuke tip voor harde koren

Tja, 't is maar 1 oscillator, he? Dan wordt detunen nogal lastig ;).

't is overigens misschien nuttig om even toe te lichten dat de waves die je gebruikt in je cs1x al van zichzelf gestapelde zaagjes zijn in een aantal gevallen. Die MegaHK (hook?) zit ook in een of andere vorm in m'n W5. Nog nuttiger : dump het geluid als .syx en duw 't in de bijlage.

Wat de mp3 betreft - doe's rechtsklikken en dan "opslaan als."

nee de hardcore scheuren komen ook niet uit de juno 60 of 106 maar die komen uit de juno 1 , of 2
ja of hoe jij het noemt alpha juno ...... en ik bedoel het niet kwaad lol maar ik heb een hekel als mensen
het niet eerst proberen voordat ze antwoorden ..... als het niet vet zou klinken zou ik het ook niet dat hele verhaal posten , ik probeer wel een mp3 te maken met wat sounds , je kunt het vergelijken met sounds ala masters of hardcore
maar dan zelfs beter , daarom snap ik ook niet waarom sommige de yamaha wegdoen , het kost tijd maar als je genoeg edit heb je echt wereld sounds:biertje:

Eindelijk eens iemand die moeite doet zoveel mogelijk uit een simpele synth te halen , i.p.v. te janken dat die niet kan kiezen tussen een Andromeda en een Virus om vervolgens alleen de prestets te benutten.

juist ik heb geluisterd vet dus niet? , dit is een standaard scheur voor melodietjes meer etc
zo heb ik er 45 geedit maar dan vetter dus als ik tijd heb post ik er wel wat nu en dan ...
tenminste als er interesse is

:geslaagd:

Zeg dan gewoon dat je blij bent met je nieuwe geluidje. En heb het niet over andere synths, dan roep je de opmerkingen hierboven ook niet op! :confused:
(en het lijkt lekker toch niet op een ALPHA Juno die scheurt toch op een andere manier, en geloof me, ik weet wel redelijk waar ik het over heb als het over hardcore geluiden uit een ALPHA juno gaat ;) )

:duivels:

blij met nieuw geluidje? dit was meer dan 2 jaar geleden dat ik die ge-edit , en ik post ze niet omdat ik blij met *m'n geluidjes ben " maar om mensen met een cs1 te helpen en dus wat programs te delen .. de meeste zouden blij zijn aangezien de meeste hardcore tracks , ook op deze site als een drol klinken , met name de lead ,,,, ach ja nm:doei:

CS1X is een zwitsers zakmes voor de beginnende muziekant.
Cool dat je dat soort dingen post! Initiatief = goed.

Ow smackos, ik heb een CS1x en die wil ik best ruilen tegen je jupiter 6... dan is het wel juno 6 + 50 euro tegen de cs1x hoor, anders laat maar ;)

-C-

Back