Midi Kabels

Ja. Alleen Sommige onboard geluidskaarten hebben namelijk geen midi in/uit. Maar dat zijn er maar een paar.
Check de specs van je geluidskaart.

Laatst gewijzigd:
Je moet de grote stekker in de joystick poort doen en de 2 kleine ronde in je midi in en out van je synth. De andere grote stekker is om een joystick opaan te sluiten.

Je moet in je configuratie scherm wel even opgeven dat de joystick poort een MIDI poort word en geen spel poort. Anders kun je flightsimulator spelen met je synth (Echt geen geintje. Heb het zelf gedaan. Moet je voor de grap eens fur elise spelen op een e14. Dan stort je boeing neer na een paar rare salto's, kurketrekkers en loopings)

heheh, das wel grappig....met je synth spellen besturen....maar mij is het nog nooit overkomen, ik heb nog nooit iets veranderd daarin, die midi- en spelpoort kunnen toch gewoon naast elkaar bestaan? ik heb zelfs zo'n gamepoort-midikabel met een een vrije gamepoort erop doorgelust, zodat je op dat ding je joystick weer aan kan sluiten

Nee, m'n vriend had het wel. Wij allebij hebben goedkope geluidskaarten die altijd kuren vertonen dus dan krijg je ook dit. Het idee was heel leuk maar ik vond het redelijk onhandig. Nu kunnen we geen flight simulator meer spelen met de joystick. We kunnen hem weer niet terugzetten. (Gameport) dus das pech hebben.

Back