[Doepfer] Doepfer modules als stand-alone??

Lacrosse

Rise of the Machines
Is er iemand die mij kan zeggen of de mogelijkheid bestaat om Doepfer modules, bedoeld voor modulaire systemen, als stand-alone units te gebruiken?? zoals bijvoorbeeld deze:
http://www.doepfer.de/a125.htm
Hoe werkt de voeding van deze units eigenlijk?
Gegroet,
Lacrosse

wat bedoel je precies met standalone? je kunt door dat ding gewoon geluid jassen, dat gaat prima werken...

en de voeding....wij hebben net op school een hele set aangeschaft waar een kast meekwam, en daar zit de voeding in voor al die modules. uiteraard is het ook mogelijk zonder zo'n kast maar dan zul je moet zelf wat inelkaar moeten zetten.

Computer voeding..

Computer voeding..

Modules

Je kunt doepfer modules ook gewoon los gebruiken.. waarom niet. Let wel op de ingangsspanningen!

Voeding

In principe zou je een standaard computervoeding kunnen gebruiken.. al moet je de connectors wel aanpassen :)

De A-100 gebruikt namelijk de voltages + en - 12 V.. en + en - 5 volt voor de voeding van z'n modules.

Doepfer heeft zowel een standaard- als een mini-voeding beschikbaar voor hele systemen en/of losse modules.

Gebruik je een geheel eigen voeding.. dan moet deze minimaal 300mA kunnen leveren (volgens Doepfer).

Hmmm,

waarschijnlijk heeft de phaser nog iets nodig om te moduleren.
Hoe wil je dat de phaser bijv. gaat sweepen als je geen lfo hebt?
Ik denk dat je minimaal 2 modules nodig hebt.
Je hebt iets nodig om te moduleren toch?

ik wou ook een comb filter/phaser van analogue systems hebben om te gebruiken voor een bepaalde synth.
K begon toch te twijfelen en heb ze ff een mailtje gestuurd.
Kreeg een antwoord terug wat op bovenstaande neerkwam.

ik wou de rs120 (phaser), en hun zeiden dat het het slimst was om de rs380 (modulation controller) erbij te kopen om het meeste uit de phaser te halen.

Check de website maar es, misschien is dit een leuke combi voor je: rs120 + rs380 (of in ieder geval een voorbeeld)

analogue systems

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
Via de doepfer mailing list kwam ik bij deze DIY kit.

http://fa.utfs.org/diy/a100/
100-0012_IMG.jpg

Zo te zien gebruiken ze accu's die normaliter in afstandsbestuurbare autos zitten..

Dat is toch op zich mooi spul!

computervoeding

computervoeding

mijn idee is om uit een oude computer de voeding te halen en aan die draadjes connectors te maken zodat ik hierop het volgende kan aansluiten:
delay pedaal (9Volt)
kleine synth (7,5Volt)
paia ring mod (-9 +9 +18Volt en aarding)
een vijftal doepfer modules (-5 +5 -12 +12Volt)

ik zou de voeding dus als losstaande bak met een hoop kabeltjes gebruiken. handig als ik niet alles wil meenemen.

is dit mogelijk volgens jullie?
heeft iemand dit al geprobeert? (mijn doepfer filter ging stuk door hem verkeerd aan te sluiten...javascript:smilie('=('))
wat (voor computer) zoek ik best?

alvast bedankt voor de hulp!!

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Volgens mij werkt het niet met een geschakelde voeding.

Dacht ik ook ooit gelezen te hebben ...
Zou sowieso een beetje oppassen met "experimentele" voedingen voor modules als je geen elektronica-wizzard bent

Er zijn trouwens maar 2 of 3 doepfer modules die +5V nodig hebben

ik heb net 1 doepfer module, en wil m'n eigen power suply gaan maken :
wat is eigenlijk wat op een doepfer module? (+12, gnd, -12v?)

er zit een flat cable aan om hem te voeden, maar er lijken maar 2 draadjes gebruikt te worden
of worden deze modules altijd via de behuizing geaard?

PLAY IT SAFE en ga gewoon een losse doepfer voeding aanschaffen, die zijn niet zo heel duur IIRC. Alle onderdelen van het A-100 systeem zijn los te koop en dan weet je zeker dat de bedrading klopt, dat het werkt en dat je haar niet gaat smeulen...

een power suply is heel makkelijk te maken (zie m'n link in de vorige post)
en dat ga ik dus ook doen...
en ik ben er al achter, het hele middelste gedeelte is aarde.

wat doet een geschakelde voeding "fout" ten opzichte van een conventionele voeding waardoor het niet werkt?

Zonder twijfel is het een voordeel dat een schakelende voeding steeds spanning corrigeert op een wijziging van het uitgangsvermogen (stabiele stuurspanning).

Mogelijk (?) zou het een nadeel kunnen zijn dat door zijn principiele werking van het "hoogfrequent pulseren" , er op bepaalde frequenties storingen kunnen optreden. (De éne beweert dat dit in het Low-frequentiegebied ligt,.. en de andere zegt dat dat in het mid-frequentiegebied zou liggen).
ik heb er persoonlijk nog niet veel last van gehad,... maar Doepfer zelf zal wel weten wat nu het beste is, een gewone, of schakelende voeding.

... zou het eigenlijk zelf ook wel willen weten

Back