Hardware alternatief voor Atari + Cubase? [help]

Origineel geplaatst door Bass
Is een 2e hands laptopje niet wat om Cubase mee te draaien ???

Een nieuwe is me te duur ...

Ik denk het wel. Vaak is de accu niet meer goed van een 2de hands laptop, maar als je hem toch altijd met de stekker in het stopcontact laat, dan is dat ook geen probleem. Verder moet er een USB poort op zitten, dat is handig om bijv. een midisport op aan te sluiten. Alleen voor midi zou 500Mhz. ruim voldoende moeten zijn.

Oh, en Bass, als je écht niet met een moderne versie van Cubase overweg kan op die laptop / pc, mijn tip:
Gebruik een ST emulator. Zoek even op STEEM hier op 't forum, daar is al 't nodige over geschreven.

Heb je dus gewoon 'moderne' hardware en 'betrouwbaarheid' (ahum...) en kan je toch nog die lekkere ouwe software draaien. Ik gebruik STEEM vrij regelmatig voor ouwe ST meuk, en het werkt prima.

Kijk even op deze site: http://tamw.atari-users.net/

Heeft iemand nog een suggestie als alternatief voor Atari +Cubase?

hmm ik sequence met mn EMX1, maar mis toch de vlotheid en polyphonie van een cubase

hmm ik sequence met mn EMX1, maar mis toch de vlotheid en polyphonie van een cubase
zal denk ik eerder te maken hebben met dat je in cubase redelijk getrained was omdat je toen ook jonger was en dus sneller dingen aangreep om te willen leren? er is genoeg alternatief spul dat het net zo goed zo niet beter kan... maar het is maar waar je je in wil verdiepen en heeft dus te maken met je eigen vlotheid...
gaan we nu topics uit 2004 naar boven schoppen?
hoor ik daar nog ff de echo van de ex-moderator in bambam? :D

Eerder in de thread vroeg je voor een hardware sequencer.. ik zou zeggen, kijk eens naar de Alesis MMT-8.

Sowieso kan je daar ook songs in opslaan (nadat je ze erin 'tracked') alleen al als backup, mocht je Atari ooit .. nee, zal het niet zeggen :)

Wat ook een optie is, soortvan compromis : http://steem.atari.st/

*edit* Misschien het proberen waard

Deze post had door Bass geschreven kunnen zijn :)

I still have half a dozen Atari STs around - all of them were working
when I or someone I knew 'graduated' to more modern machinery. There
were a bunch of things an ST would do, that I haven't found elsewhere
yet. The simplicity of a pooter that would boot up in a minute, and be
ready for MIDI sequencing, cover art drawing, desktop publishing, or
home accounting...I wax nostalgic. Seems that the more complex the
computer system, the less I actually accomplish with it. I've just
spent three days in a row wrestling with a Mac and a Winbox, trying to
get them to do half of what they're supposed to do - in the old days,
with an Atari, I'd have sequenced several songs (Mastertracks), drawn
cassette cover art (DEGAS Elite), printed it out (Calamus), and kept a
spreadsheet (EZ Calc) of how much time and money I'd spent on the
project by now. All within 4Megs of RAM; a 100Meg hard drive would
hold nearly every Atari program written.

En ergens heeft deze persoon wel een beetje gelijk, uit beperking ontstaan de mooiste dingen.

Al met al denk ik dat deze emulatie handig is voor je Bass, zelfs al hou je je Atari ST ernaast.. gewoon om te backuppen of, om iets van je Atari de PC in te halen om er iets mee te doen wat de Atari niet kan.

Als je écht niet wilt overstappen naar nieuwere Cubase, dan hoeft dat dus niet :)

Vermits! de midi timing natuurlijk OK is in de emulatie, maar daar heb ik nog geen klachten over gevonden.

Dis ook een mooie, een aanrader om te lezen Bass: ftp://ftp.pigwa.net/stuff/collections/atari_forever/www-magazines/MyAtari.net/36/kta.htm

nou ik heb die atari emulator tijd geleden ook geprobeerd... maar dat was IDD never nooit zo strak als een stand alone Atari, bovendien neem ik de audio in de laptop op dus dat zou geen optie zijn..

het grafisch kopieren. knippen en plakken mis ik vaak wel, en Cubase SX werkt ook gewoon niet strak, veel latency en stotteren, ook met de juiste instellingen

Back