Soundtracs Topaz vraagje

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik heb een project 8, en het lukt me niet om naast de main out, geluid te krijgen uit de monitor outs.

Ik zal uileggen hoe ik het nu heb aangesloten.

Ik heb nu de main outvan de main kanalen naar mijn versterker,,

Daarnaast is er op de topaz ook nog een monitor out op de main kanalen. Als ik deze aansluit op mn versterker krijg ik helemaal geen geluid.
Waarschijnlijk is er een of andere instelling waar ik niet van weet hoe het moet.

Weet iemand iets???

Heb je nergens een knopje waar je monitor out kunt selecteren? Misschien moet je dit per kanaal selecteren?

Niet echt, ik heb wel wat knopjes ingedrukt, en ik denk dat ik nu alle permutaties wel gehad hebt, maar ik krijg geen signaal over die monitor uit.

Je moet wel alle mono-solo, ch-solo, pfl en afl switches uitzetten...... (echt allemaal !!)
en bij control room en studio de optie "main mix"aanzetten.

Ik hoop dat dit het is. Overigens een hele fijne tafel.

Succes Marco

:erm: ... heb je wel dingen in je monitor/tape ins zitten? De monitor out is de aparte output van de monitor in kanalen. Als je geen dingen in de monitor ins hebt zitten, dan kan je beter voor de CR A of CR B uitgangen kiezen.

Je kan ook eens kijken of je de monitor merge knop hebt ingedrukt. Dit is nodig als je een mengeling van monitor/tape ins en line ins wil mixen.

Succes ermee ;)

:doei:

Bedoel je de monitor ins van de 24 kanalen??
Voor al die 24 kanalen heb ik de volgende inputs:
Mic(dit zijn xlr inputs)
Line
Insert
Monitor/tape in
Tape out

Ik heb nu alles aangesloten op het line kanaal.
ZOu ik het dan moeten aansluiten op de monitor/tape in ipv de line input???

Wel handig om te weten voordat ik met acrobatische toeren achter mijn mengtafel moet zien te komen en dan al die jacks weer om te pluggen;)

Laatst gewijzigd:
Ik heb nu van die kanaal, een input verplaatst naar de monitor/tape in..... Ik krijg nog steeds geen enkel signaal over de monitor out van de main bus.

Weet iemand nog iets?? Ik snap toch erg weinig van deze tafel bedenk ik mij ineens:confused:

Normaal gezien koppel je alle synths en instrumenten op de Line input. In bepaalde omstandigheden kan je ook de Tape in gebruiken, maar het is uiteindelijk de bedoeling dat je voor de Line's gaat.

De Main R en L kan je dan routen naar je taperecorder. De output van de tape recorder gaat dan terug naar de 2TA R en L en komt zo je tafel terug binnen.

De CRA R en L kan je bv gebruiken voor je amp en boxen aan te hangen.

Indien je toch gebruik wil maken van de Monitor/Tape ins, moet je ervoor zorgen dat de 'Merge' button ingedrukt is om zowel die monitorkanalen als de linekanalen bij elkaar te mixen naar de outputs.

Die insertkanalen die jij op dit moment gebruikt, dienen om bv een compressor in het kanaalpad te 'inserten'. Het pad wordt dan niet onderbroken, maar gaat door de insertketen. Het is eigenlijk niet geschikt voor dat wat je wil (en da's dan ook gelijk de reden waarom je niks hoort ;) ).

Probeer eens twee kanalen op de manier die hierboven beschreven staat aan te koppelen ... het zal dan wel werken ;)

Succes.

Danny

He KUT,, maak ik een typ fout..

Ik heb niet de inserts gebruikt op die 24 kanalen, maar gewoon de line. Ik gebruik alleen de inserts voor mn compressor.

Het probleem is,,,
1:
Ik heb nu de main output naar mijn versterker, en ik moet nog een output hebben naar mijn geluidskaart om mn eindmix op te nemen.Helaas krijg ik geen signaal uit mijn monitor output.

2
Als ik de solo knop indruk van een van de 24 kanalen heeft dat geen effect, ik krijg dan niet de input van dat kanaal solo te horen over de main.

Danny:

Dat wat jij zei heb ik nu geprobeerd, en de midimergeknop maakt geen verschil

Wat een rare bak
:confused:

:erm: ... en wat deed je nu verkeerd ????

;)

Ik ga volgende week m'n studio opnieuw opbouwen en dan wordt de Topaz ook volledig aangekoppeld ... kan ik er misschien ook mee rekening houden. Ik werk echter niet met de monitor out maar met de main out naar DAT en CR-A naar amp.

In ieder geval leuk dat je'm aan de praat gekregen hebt want ik vind het een fantastische tafel. Heb je ook een meterbrug?

Ja ik heb een meterbrug ja,,, echt heerlijk, nu doen ook de solo mutes het,, echt geweldig. Ik heb de tafel nu een paar jaar maar ik ben altijd te lui geweest om er eens goed in te duiken, het werkte al.

Kijk eens goed naar de outputs van de bussen.

Je hebt onder de outputs van bus 8, onderaan Cr a, en onder bus 7 CR B
Op beiden kan je gewoon de versterker aansluiten zodat je de mainout vrij hebt.,
Ik heb nu de out naar mijn versterker op cr a, en de main out naar de ingang van mn geluidskaart. Werkt perfect

Ik moet nu alleen nog effe uitzoeken hoe dat met dat flippen werkt. Je kan op een of andere manier nog 16 kanalen er bij krijgen.

Toppie die soundtracs, wat een heerlijk luxe tafel. Alleen jammer dat die hele routing een beetje tegenintuitief werkt. Zonder een manual is het lastig( ik heb zelf dus geen manual)

Ha die Kees,

Tja ... ik heb hem nog maar een drie weken en vermits ik alles aan het verbouwen ben, heb ik nog niet de gelegenheid gehad om alles aan te koppelen. Maar een kleine test met een W30, SY99 en D20 lieten m'n haartjes al recht overeind staan :{ .

Die extra kanalen waar je het over hebt, zijn er geen 16, maar 24. Ik zal het je trachten uit te leggen:
Normaal heb je de 24 line ingangen. Per ingang heb je een direct out die je dan bv naar een 24 tracks bandopnemer kan sturen. De outputs van de 24 tracks stuur je dan normaal naar de Tape in om aan namixage te kunnen doen.

Als je nu geen 24 tracks hebt of gebruikt, kan je die 24 Tape in's gebruiken als 24 extra line ingangen. Ze worden dan behandeld door de MONITOR controls die je vlak boven de line faders vindt. Het enige nadeel is dat je niet de volle EQ ter beschikking hebt over je tape in ('enkel' een 2-bands) en dat je ook minder AUX sends hebt. Ook zal je de ingangssignalen ook niet op de meterbrug kunnen toveren. Met de Monitor Merge voeg je uiteindelijk de Line en Monitor sectie tesamen in de main mix ;) . Ik zal op deze manier moeten werken omdat ik wel wat meer dan 24 inputs nodig heb.

NU ... die 'flip'-knop verplaatst je monitorsectie naar de faders en de linesectie naar de monitorpots (eigenlijk is het een flipfunctie tussen recordingmode (lines op faders) en mixingmode (monitors op faders). Eigenlijk denk ik niet dat je veel nut zal hebben van deze functie.

Mocht je ooit nog meer vragen hebben, dan mag je me gerust contacteren, want ik beschik wel over een handleiding. O ... en als je er één van jezelf wilt, dan kan je op de Soundtracssite nog een manual voor de Topaz 8 bestellen, dacht ik.

Succes en veel plezier met je tafel :okdan:

ah ok dan, wel ingewikkeld met die flips. Ik heb nu nog genoeg aan 24 kanalen, maar dat gaat niet lang meer zo blijven.

en uhhhh een SY99 is erg dope ja

Back