Ha die Kees,
Tja ... ik heb hem nog maar een drie weken en vermits ik alles aan het verbouwen ben, heb ik nog niet de gelegenheid gehad om alles aan te koppelen. Maar een kleine test met een W30, SY99 en D20 lieten m'n haartjes al recht overeind staan

.
Die extra kanalen waar je het over hebt, zijn er geen 16, maar 24. Ik zal het je trachten uit te leggen:
Normaal heb je de 24 line ingangen. Per ingang heb je een direct out die je dan bv naar een 24 tracks bandopnemer kan sturen. De outputs van de 24 tracks stuur je dan normaal naar de Tape in om aan namixage te kunnen doen.
Als je nu geen 24 tracks hebt of gebruikt, kan je die 24 Tape in's gebruiken als 24 extra line ingangen. Ze worden dan behandeld door de MONITOR controls die je vlak boven de line faders vindt. Het enige nadeel is dat je niet de volle EQ ter beschikking hebt over je tape in ('enkel' een 2-bands) en dat je ook minder AUX sends hebt. Ook zal je de ingangssignalen ook niet op de meterbrug kunnen toveren. Met de Monitor Merge voeg je uiteindelijk de Line en Monitor sectie tesamen in de main mix

. Ik zal op deze manier moeten werken omdat ik wel wat meer dan 24 inputs nodig heb.
NU ... die 'flip'-knop verplaatst je monitorsectie naar de faders en de linesectie naar de monitorpots (eigenlijk is het een flipfunctie tussen recordingmode (lines op faders) en mixingmode (monitors op faders). Eigenlijk denk ik niet dat je veel nut zal hebben van deze functie.
Mocht je ooit nog meer vragen hebben, dan mag je me gerust contacteren, want ik beschik wel over een handleiding. O ... en als je er één van jezelf wilt, dan kan je op de Soundtracssite nog een manual voor de Topaz 8 bestellen, dacht ik.
Succes en veel plezier met je tafel