[Focusrite] Focusrite...

GuidoR

Turning knobs, heating pads
Heeft iemand op dit forum een focusrite compressor?

Ik ben met name geinteresseerd (sp?) in de compounder uit de platinum serie...

Is dit merk ok, heeft iemand hier slechte/goede verhalen over?

nolet ook....wat ik bij hem ervan gehoord heb klinkt ie erg goed

O.

Jippie!!! Weer iemand die valt voor Focusrite.

Ik heb zelf een compounder en ik ben er erg blij mee. Als ie stuk zou gaan zou ik er meteen weer eentje kopen. Een vriend van mij heeft een Focusrite Mixmaster en dat is ook geweldig (maar wel ff wat duurder!).

Voor Dance is de compounder erg goed. Hij pompt lekker en behoudt daarmee het laag (Wat normale full-band compressors niet doen). Het laag wordt ook mooier en stakker omdat de Focusrite jongens een paar leuke trucjes hebben toegepast om zoeen soort enhancement op de bass toe te passen.

Ik gebruik 'm soms als stereo unit, om een volledige gedeelte van de mix extra "pump" te geven.

Andere keer gebruik ik 'm als 2 x mono om zo mijn SH101 en mijn 909 kick er door te jagen. Je ritme-sectie wordt daar echt retestrak van. Dit is echt een juweeltje voor de danceproducer die een ferm en vol ritme wil.

dit merk is echt zwaar okee...

ik heb geen compounder - na het lezen van de vorige reply moet ik er toch maar eens eentje gaan beluisteren - maar wel een mixmaster en voicemaster. vooral die mixmaster is echt waanzinnig. als je je mix daar doorheen stuurt lijkt alles ineens een geheel te worden, alles klinkt heel smooth maar toch pompend ofzo.hele subtiele en goed klinkende eq ...
voicemaster is gewoon een erg goede en bruikbare mic-voorversterker...

ga voor de grap eens naar hun site ...en kwijl over de red-en blue-range..

of wat dacht je van die protools-controller

:{ :{ :{ :{

is de Red series van Dave Clarke niet naar die focusrite bakkies vernoemd?

Olaf

Hier nog 'n tevreden eigenaar. Alles wat ik wilde zeggen is al gezegd door Nolet. Als ik geld had zou ik er nog een bij kopen.

Trouwens, TLaudio 5021 compressors gaan in Engeland weg voor 299 pond, sinds de nieuwe serie uit is. Wanneer volgt Nederland? (of Duitsland for that matter).
106606.jpg

Laatst gewijzigd:
kan de compounder ook transparant z'n werk doen of is het echt meer een "kleurende" bak zoals bv ook de joemeek's?

O.

Dus als ik een compressor aan moet schaffen bevelen jullie me de compounder aan?

als je een supergoeie transparante zoekt is de RNC aan te bevelen..is wel mono

O.

De compounder klinkt lekker, vooral de bass expander is fijn. Ik heb met mijn exemplaar alleen een probleem wat na een jaar nog niet is opgelost :( maar dat is (kan) een individueel probleem (zijn). De noisegate van kanaal 2 is "onstabiel". Soms gaatie wel open en soms niet terwijl het ingangssignaal even luid is. Het speelt al een jaar (heen en weer sturen, de reparatie boer kan het probleem niet ontdekken, winkel is inmiddels overgenomen, dat soort ellende). Maar dit zegt volgens mij niets over het merk want ik zou zo weer een Focusrite kopen (Mixmaster of zo).

Origineel geplaatst door Nolet
Jippie!!! Weer iemand die valt voor Focusrite.

Ik heb zelf een compounder en ik ben er erg blij mee. Als ie stuk zou gaan zou ik er meteen weer eentje kopen. Een vriend van mij heeft een Focusrite Mixmaster en dat is ook geweldig (maar wel ff wat duurder!).

Voor Dance is de compounder erg goed. Hij pompt lekker en behoudt daarmee het laag (Wat normale full-band compressors niet doen). Het laag wordt ook mooier en stakker omdat de Focusrite jongens een paar leuke trucjes hebben toegepast om zoeen soort enhancement op de bass toe te passen.

Ik gebruik 'm soms als stereo unit, om een volledige gedeelte van de mix extra "pump" te geven.

Andere keer gebruik ik 'm als 2 x mono om zo mijn SH101 en mijn 909 kick er door te jagen. Je ritme-sectie wordt daar echt retestrak van. Dit is echt een juweeltje voor de danceproducer die een ferm en vol ritme wil.

Thanks voor je reply, hij is volgens jou wel ok dus...

Ik zit er echt aan te denken om zo'n ding aan te schaffen...
En idd die bass expander staat mij wel aan omdat je door compressie altijd wel wat bass verliest.

Deze jongen gaat even sparen voor een compounder *D

Origineel geplaatst door olafmol
als je een supergoeie transparante zoekt is de RNC aan te bevelen..is wel mono

O.

Nee, is stereo, alleen niet als 2x mono te gebruiken (wel 1x mono natuurlijk. Als je iemand kent in de States heb je 'm voor 200 dollar.

Over Compounders gesproken, horen jullie ook 'n duidelijke verandering in klank zodra je de limiter inschakelt. Nog voor de limiter iets doet bedoel ik. (ledje uit).

Hmmm, nee , ik hoor niet echt iets als ik de limiter inschakel.

De comnpounder kan wel transparant werken. Gewoon niet al te extreme instellingen gebruiken. Ik heb alleen nooit het nut ingezien van een transparant werkende compressor voor dansmuziek. Een synth heeft een dynamische range die in het niet valt bij een stem, trompet, gitaar whatever. Er valt dus eigenlijk aan dance niet zoveel te compressen BEHALVE als je een echt gecompressed geluid wilt, iets wat je bij Akoestische dingen meestal juist niet wilt.

Fijn om toch nog even wat positieve signalen over de compounder op te pikken! Heb er toevallig vorige week een besteld. Ik gebruikte tot nu toe een TC Electronic Finalizer Express om de eindmix wat in te vetten maar als ik die demo van de Compounder zo hoor op de site van Focusrite dan is het zeker geen slechte aanschaf. Dat Focusrite aan de bass expander nog een 'HUGE' knop heeft toegevoegt geeft toch wel aan waarvoor deze unit bedoeld is. :smile:

Origineel geplaatst door nick nova
Is een behringer tube composer waardeloos in vergelijking met zo'n compounder?
volgends een gast van tweakers.net is de tube composer niet al te goed vergeleken met een focusrite.

Deze unit verkleurt namelijk, ruist veel en die buizen die erin zitten doen hun werk ook niet erg lekker. (niet mijn ervaringen nogmaals)

wat hij me aanraadde als compressor, moet em nog eens kopen is : fatboy, joe meek, focusrite..
en nog een kleine half 19" ding dat voor 300 euro's te verkijgen is wat schijnbaar beter is dan de joemeek, focusrite enzo...

ik zal eens kijken of ik er nog wat over kan vinden. Ik ben de naam vergeten :(

Back