[Doepfer] Ervaringen met modulaire Doepfer

Jena_mu6

Ouwe rot
Hi,

heeft hier iemand ervaring met doepfer. Ik ben van plan om een hele zooi modules(vooral effecten, filters, distortion) en zo aan te gaan schaffen.

Nu vraag ik me een aantal dingen af:

-Hoe klinkt doepfer?
-Moet je speciaal zo´n kast+voeding kopen, of kun je die makkelijk zelf maken?(die kast is het duurst)
-Hoe is doepfer vergeleken met andere lowcost modulars.

Tanks

Ik heb een A-100 basissysteem II. De Doepfer schijnt in vergelijking met andere modulars slechter te klinken, maar ja, het is ook een stuk goedkoper. Nog steeds prijzig voor een compleet systeem, maar niet in vergelijking met een MOTM, synthesizers.com, analogue systems of een Serge. Verder maakt de Doepfer gebruik van minijacks en die zijn wat brak. Maar ik vind het grote voordeel, dat alle modules zo goedkoop zijn en dat er een importeur in nederland zit namelijk MusicHouse. Daar leggen ze je heel graag uit hoe een modular werkt. Verder kun je daar een Doepfer naast een Analogue Systems luisteren. Zijn ze beide importeur van.
Ik ben super blij met mijn Doepfer en heb totaal geen spijt dat ik dat geld ervoor neergelegd heb. Ik ga ook zeker nog wat extra modules kopen, maar ja.... die vervelende Marc Klein Essink weer.... :)

Experimenteerbak

Experimenteerbak

Zo'n A100 is een ideale experimenteerbak. Het geluid is geen Moog 55.. maar zoals Johnny al zegt.. de prijs ook niet (en da's ook niet onbelangrijk!).

Zoek je toch een kwalitatief 'goed' geluid (lekker subjectief)... dan kun je bijvoorbeeld andere VCO's en/of Filters kopen.. van Analogue Systems, MOTM of wie dan ook..

Da's het ideale van een modular.. hij is MODULAIR!!

Wat bedoelen jullie precies met die klachten over het geluid, is het dun of steriel?

Ik wil het liefst namelijk zelf een systeem samenstellen, dat voornamelijk is gericht op filters en effectmodules. VCO komen later wel.

Andere merken vallen af, ik heb maar 1100 euro te besteden, doepfer is de enig waarbij ik dan een redelijk bakkie kan bestellen.

denken jullie dat ik een vette modulaire effectenbak kan samenstellen met een mooi vol, warm analoog geluid via doepfer?

Jammer trouwens dat die behuizing+voeding 330 euro kost, dat is een 3e van m´n budget.

Doepfer klinkt wat dunner dan b.v. Analogue systems, maar AS is ook duurder dan Doepfer. Ik zou zeggen gewoon even music house bellen. (natuurlijk hopen dat ze bijde systemen hebben staan) en je zelf overtuigen.

Heb je ook al eens naar Technosaurus gekeken? Het is wel iets duurder dan Doepfer lijkt me.
www.technosaurus.ch

ik zou gewoon naar syntesizers.com gaan kijken.
Vette modules, superkwaliteit, en ook nog betaalbaar.
AS is inderdaad ietses duurder dan doepfer maar de modules van as bieden veel meer modulatiemogelijkheden.
Blacet heeft ook coole modules die je gewoon kan kopen of als zelfbouw modules(wat het weer goedkoper maakt)
Modcan klinkt ook wel vet.
kijk maar es op modularplanner en maak een syntesizers.com systeem.
Je zit gemiddeld op 800/1000 dollar per paneel.
volgens mij staan de nieuwe modules nog iet op de planner maar dan mot je ff naar synthesizers.com gaan.
btw serge heeft een nieuwe planner.

Serge

Het neusje van de zalm:{ :{ :{

Laatst gewijzigd:
hmmm,
als je modules voor effecten wil is dit misschien iets voor je van analoguesystems.
Combinatie van de modules RS:120, 310, 380.
Deze kun je ook mooi in het houten kastje van de bode frequency shifter doen.
3 te gekke modules in een houten kastje.:)

ik denk dat ik het idee toch maar overboord moet zetten.
Ik heb all leveranciers gecheckt maar voor 1000 euro heb je niets echt leuks,......

Jammer dat die evenfall minimodular niet meer is te leveren .
Mischien dat ik 2e hands iets leuks kan vinden.

Maar als je 1000 pleuro uit wil geven aan analoge filtershit, dan kom je met 'n Sherman Filterbank 1 of 2 ook 'n heel eind. En dan hou je nog wat geld over voor, noem 'ns wat, 'n Small Stone phaser pedaaltje en 'n micromodular (2e hands). Kijken hoe lang het duurt voordat je daarmee uitgespeeld bent.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Wat bedoelen jullie precies met die klachten over het geluid, is het dun of steriel?

Ik wil het liefst namelijk zelf een systeem samenstellen, dat voornamelijk is gericht op filters en effectmodules. VCO komen later wel.

Andere merken vallen af, ik heb maar 1100 euro te besteden, doepfer is de enig waarbij ik dan een redelijk bakkie kan bestellen.

denken jullie dat ik een vette modulaire effectenbak kan samenstellen met een mooi vol, warm analoog geluid via doepfer?

Jammer trouwens dat die behuizing+voeding 330 euro kost, dat is een 3e van m´n budget.
De normale VCOs A-110 zijn wat iel. Als ik die VCOs nu vergelijk met de twee VCOs uit mijn Böhm (CEM3340s) dan hoor je duidelijk verschil. De Böhm zijn veel zuiverder. Ik heb de VCOs van de Böhm nu een keertje door het doepfer systeem gejaagd en dan klinkt ie een stuk beter. Momenteel heb ik alle de twee 'standaard' filters in mijn doepfer. Dat is jammer. Daardoor klinkt ie 'gewoon'. Het triple resonance filter maakt het al iets interessanter, maar ik ben aan het kijken naar een Diode filter en een WASP filter voor in de doepfer. Ik heb een CEM3340 chippie thuis dus waarschijnlijk zal het niet lang duren voordat ik in mijn doepfer ook een 3340er heb zitten. Helaas moet je ook een envelope follower hebben wil je externe geluiden kunnen filter. Dan zit je al snel aan een redelijk hoog bedrag. Een MS-20 is misschien dan toch makkelijker... Een Doepfer is leuker, een ms-20 makkelijker (en waardenvaster)

wat was ook alweer die geile kleine (semi) modulair in zo'n draagkoffer die nu op de markt is/komt?

MJAM!!!!

Vet!!!! Maar inderdaad. Een Sherman werkt ook goed.

Back