m-audio delta 44 config

dcdent

Serious beatfucker
ik heb mij vorige week een M-audio delta 44 gekocht. Maar nu vraag ik me af of alles wel goed ingesteld staat.
Zijn er daarom gebruikers die:

- mij kunnen vertellen hoe zij hun configuratie op punt gezet hebben (in de patchbay/router tool)
- wat hun buffergrootte en respectievelijke latency is
- al recentere updates afgehaald hebben enzo

en andere hints zijn ook altijd welkom :)

Wat is de aard van je probleem dan? Dan kunnen we wat duidelijker antwoorden:)

ok

nu staat mijn buffer size op 768 samples aan een sample-rate van 44100. als ik FL opstart en ik laad een paar samples & vst's in staat mn cpu op 38 % (zonder dat hij afspeelt wel), wat ik al niet normaal vindt

als ik mn buffer op 1024 zet gaat mn cpu al naar 60% ook zonder dat hij speelt :confused:

vroeger kon ik nochtans massa's vst's inladen zonder dat hij piekte maar nu staat hij bij het minste vast. Ofwel ligt het aan die M-audio kaart (alhoewel ze waarschijnlijk niet kapot is) ofwel ligt het aan mn pc maar dat betwijfel ik ook want al de rest draait nog prima.

daarom zou ik graag weten hoe je die delta 44 precies & correct moet afstellen ;)

iemand?

Een gemiddelde buffergroote die in principe op de meeste systemen een goed en stabiel resultaat geeft met de delta's is 512. Met deze grootte zou je delta het perfect moeten doen onder alle software mits, en dit is heel belangrijk: Je in eerste instantie Delta asio drivers gebruikt, en niet standaard wdm drivers.
Heb je dus in FL al bij je geluidsinstellingen gekeken?

Alleen al het feit dat je cpu in een keer 38% verbruikt terwijl er nog niks loopt kan haast niks anders zijn dan dat de geluidsinstellingen op iets in de trand van wdm of directx ingesteld staat. In dit geval wordt je cpu dus veel meer belast.

Ow ja, probeer standaard gewoon op 96k te werken, dat vindt je delta ook leuker en dat uit ie door een nog lagere delay.

Laatst gewijzigd:
ik gebruik de delta asio drivers die erbij zaten. "M-audio delta driver". Ik zal vanavond hem eens op 96 kHz en 512 sample rate zetten en dan kjiken wat er gebeurt.

Toen ik die kaart nog niet had, had ik een goa-plaatje gemaakt met zo'n 7-tal vst's erin. Wanneer ze allemaal aanlagen kwam mn cpu aan ongeveer 70 %, maar hij bleef alles mooi afspelen.
Nu kan ik met moeite 3 vst's aanleggen en dan begint het geluid te haperen. ik zal vanavond eens een screenshot van mn configuratieschermpjes posten.

Kzal wel eerst eens testen of het beter gaat op 96 khz en lagere sample rate.

alvast bedankt ;)

Met 512 mb RAM zou je ook al een heel eind moeten komen hoor. En, ik bedoelde niet dat je die drivers van M-Audio moest installeren ( ik bedoel, dat zijn de enige drivers die er bestaan), maar dat je echt in dat venstertje in FL bij je geluidskaart instellingen letterijk: "M-Audio Delta ASIO' moet selecteren.
Verder kan de toestand van je PC ook een bottleneck zijn voor de performance van je geluid enzo.
Zorg dat je niet teveel services hebt draaien en/of vanalles tegelijk open hebt staan. Defragmenteer regelmatig en zorg dat je atlijd de nieuwste drivers hebt voor je Delta. Heel belangrijk is dat je Delta niet een IRQ deelt met andere apparaten, dat vind ie echt nie leuk.

Ik heb die van mij ook een paar keer moeten verplaatsen naar een ander PCI slot totdat ie zn eigen IRQ had. Ow ja, Windhoos XP kan je het beste instellen op standard pc i.pv. uniprocessor nogwat. Dan deelt ie minder of geen irq's. Helaas kan je dit alleen doen tijdens de setup van een schone installatie (F5 indrukken als er onderin wordt aangegeven dat je op F6 moet drukken voor RAID drivers enzo).

Succes

ja de m-audio delta stond geselecteerd in Fruityloops hoor.

Maar ik denk dat ik gewoon wat teveel FX op mn geluid stak want, er zaten 3 synths op, elk op hun eigen kanaal met WarpVST Distortion, delay, reverb en eq erover. Telkens ik een Warp VST verwijderde minderde mn cpu-gebruik met ongeveer 10% dus kdenk dat ik gewoon wat minder Warp zal moeten gebruiken :P .

volgende maand breid ik mn pc toch uit en dan zal dat wel geen probleem meer zijn (hoop ek)

Back