Nou, wat wordt er nog meer voor
belangrijks veranderd dan? TEACH ME!

Serieus, ik weet ook niet alles van PC's maar bij dit soort drastische adviezen gaan mijn haren gelijk een meter overeind staan.
Ga maar eens even navragen welke mensen er allemaal NIET met een Standaard PC installatie werken. Zouden die allemaal problemen hebben???
Juist, net zoals ik... niet dus.
Ik heb vorige week nog bij iemand in een studio mijn verstand staan te verkijken. Alles draaide als een zonnetje. Maar draaide hij aan een potmeter van een synth dan ging de hele handel zwaar op z'n bek.
Waar lag het uiteindelijk aan? Aan de driver van zijn drie Midiman 8x8's. Eén van die Midimans was een 'ouder' type maar volgens de software was het dezelfde bak en dus werd dezelfde driver ook gepakt (en geleverd door M-Audio). Oudere type (ook een nieuwe) vervangen en... draaien die handel.
Niks Cubase, niks Standaard PC installatie, niks uitschakelen devices... gewoon een vaag conflict.
Het enige wat ik wil zeggen is dat er niet meteen naar de meest drastische oplossingen gegrepen moet worden, waar uiteindelijk misschien het probleem helemaal niet zit. Vandaar dat ik in mijn eerste reply ook ben gaan vragen wat er nu precies aan de hand is? Wat moet er opgenomen worden? En via welke configuratie? Gewoon om de zaken even stap voor stap door te lopen en uit te sluiten.
Tot slot, ik maak zelf gebruik van een 01x met mLan, wat randapparatuur en SX2. Op een klein probleempje met mijn Ion na loopt deze, nogal zwaar PC afhankelijke combinatie, als een zonnetje. Gewoon op een ACPI installatie. HD recording, MIDI, VST(i), 16 kanalen in en uit... heel de ratsemeflats. Als er iets last zou moeten hebben dan zou het dit wel zijn.