behringer MX & FX send

dcdent

Serious beatfucker
ik heb vorige week dus mn behringer mx1804x mengpaneel gekocht en het bevalt me wel.

Er zijn wel nog enkele dingen die ik me afvraag, voornamelijk over de fx send en de alt 3-4.

Hoe moet ik het doen dat hij niet de On-board fx processor maar mijn externe effectmodule gebruikt wanneer ik kanalen op de fx stuur.

Ik heb gisteren het volgende geprobeerd:

mx1804--> fx send --> electribe EA
en dan electribe ea --> fx return

normaal hoort het toch zo gedaan te worden hé? maar wanneer ik dan een kanaal naar de effecten stuur geeft mn mengpaneel gewoon een combinatie van mn EA èn van de interne virtualizer fx. Niet dat dat zo erg is maar de meeste interne effecten klinken ietsje te wazig en kzou toch graag de cutoff, resonance, flanger & reverb van mn electribe gebruiken.

Ik zou ook graag weten hoe ik gebruik maak van die ALT3-4, en wat hij precies doet. Kweet wel dat het een bus is enzo maar ik heb er nog niet te veel kabaal uit kunnen krijgen.

Andere tips over niet voor de hand liggende functies van de behringer mengpanelen zijn uiteraard ook welkom. ;)

Er zijn hier vast wel nog meer mensen die een mengpaneel uit die MX-serie hebben, dus als iemand mij kan helpen...

Alvast bedankt :okdan:

Re: behringer MX & FX send

Origineel geplaatst door dcdent
mx1804--> fx send --> electribe EA
en dan electribe ea --> fx return

beschouw je je ea dan als externe effectenbak in dit geval? komt er een signaal binnen via de fx send? staat de fx send knop genoeg open op het kanaal dat je van fx wil voorzien? staat de fx volumeslider voldoende open? de fx in knop ook?

als je zowel de interne fx als externe fx wil gebruiken:

aux send --> effectenbak in
effectenbak out --> aux return

ofwel niets in de fx ins en outs steken - dan gebruik je de interne fx dmv de knoppen/sliders die met fx gemarkeerd zijn -, ofwel hetzelfde stramien als hierboven volgen als je nog extra externe fx hebt en de interne fx-processor wil omzeilen.

op het kanaal waar je dan fx op wil zetten, de aux- resp. de fx-knop opendraaien tot gewenst volume, de sliders onder fx en aux openzetten tot gewenst volume, de draaiknoppen boven die sliders niet vergeten.

alt3-4 is een extra bus.
de signalen die je daarheen stuurt, worden niet door de aux en de fx beïnvloed en kan je naar de alt3-4 uitgang ipv uit de main out sturen. kan je bv al je drums naar alt3-4 sturen, alt3-4 uitgang naar aparte ingangen van je soundcard. zo kan je je drums simultaan met maar toch apart van de rest opnemen en apart bewerken. bijvoorbeeld.

rond de hoofdtelefoonvolumeknop (wohow) vind je allerlei knopjes waarmee je kunt bepalen wat er naar de main mix geroute wordt en wat naar de koptelefoon/control room uitgangen. zeker ook gewoon een paar keer de manual lezen.

ok tof!

dan kan ik vanavond eens iets multitracken op die manier :halleluja:

ja die manual... hij is best lastig om te lezen. Die mannen van behringer hebben nog nie echt gehoord van alinea's enzo :D
alles aan een stuk door geschreven en zonder schema's die hun uitleg wat meer zouden verklaren.

maar toch een goed mengpaneel voor da geld :)

Origineel geplaatst door dcdent
ok tof!

dan kan ik vanavond eens iets multitracken op die manier :halleluja:

ja die manual... hij is best lastig om te lezen. Die mannen van behringer hebben nog nie echt gehoord van alinea's enzo :D
alles aan een stuk door geschreven en zonder schema's die hun uitleg wat meer zouden verklaren.

maar toch een goed mengpaneel voor da geld :)

als je duits kunt, komt dat bij behringer manuals altijd van pas. veel meer uitleg in de duitse versies, en veel duidelijker.

Origineel geplaatst door feindbild
we zitten in hetzelfde schuitje... ;{

:D

toch tof! betaald forummen :D

overdag vanalles bijleren op het forum en dan 's avonds naar huis haasten om het te gaan testen :dj:

Back