dumdumdadumdum
Scheelt niet veel
Koren haal je er inderdaad niet uit, als het vol en krachtig moet zijn. Daar vind ik de good old 01/w nog steeds erg sterk in, en in iets mindere mate de triton.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
de S90 is totaal geen slechte machine. Geluids technisch zitten er veel goede sounds in. Enige minpunt vind ik persoonlijk de lastige bediening (het gaat mij gewoon net niet makkelijk genoeg af. Belangrijke dingen waar je snel bij moet zitten diep in menus weggegraven etc.)
En een ander minpunt vind ik eigenlijk de aanslag. Naar mijn smaak veel te licht, ondanks dat dit een gewogen board moet zijn. Al moet ik zeggen dat ik geen een toetsenboard van tegenwoordig nog lekker vind spelen (al heb ik kawai nog niet geprobeerd...)
Maar de sounds die erin zitten zijn echt geweldig !

Ook 'echte' piano's hebben verschillende soorten aanslag, van licht tot zwaar en van ivoor tot kunststof. Het is maar net waar je van houdt.
Ik heb een S90 en vind het klavier echt fenomenaal en de pianosounds zijn okee! Maar de pianosounds van de S90 ES en Motif XS zijn absoluut beter : ik wacht dan ook met smart op de S90 XS![]()

meen je dat, dat het klavier te licht is? Ik dacht en volgens de verkopers in de winkel leunde deze het dichts tegen een echt pianoklavier.
Roland, dat is pas een licht klavier naar mijn mening.
Welk ben jij dan gewoon om te bespelen en welke zijn nog zwaarder dan?
Ik weet het gewicht van de KS32 niet (aantal gram per toets) maar het is behoorlijk zwaar. Ik vind het aan de ene kant prettig omdat ik zo meer gevoel en dynamiek kan leggen in mijn pianospel, aan de andere kant, snelle passages vind ik zo veel lastiger om te spelen. Vooral als deze op vrij harde aanslag moeten.

Ja, of het nou veel op een pianoklavier lijkt... Ik vind die van Yamaha in de Motifs (en dus ook S90[ES] - die trouwens ook allemaal van Fatar zijn, bij mijn weten) in ieder geval wel duidelijk zwaarder dan die van Roland. Bij Roland vind ik de toetsen te licht gaan en te snel terugkomen (alsof ze weer tegen mijn vingertoppen terugketsen bij het omhoogkomen :confused: ). Ik vind de S90 dan veel zwaarder, maar ook soepeler spelen. En bij dat laatste heb ik dan weer zo mijn twijfels, voor de vergelijking met een echte piano. Een S90 voelt op de één of andere manier plastic aan. Ik krijg er het idee bij van een pianoklavier voor de synthesist: plastic hout...? Speelt fantastisch, maar als een echte piano voelt het niet.
QUOTE]
Yamaha Motif en S-series klavier = Fatar klavier? Ik weet wel dat de Roland RD-170 een Fatar klavier heeft, evenals de Oberheim MC-serie en alle master keyboards Studio Logic. Als ik die vergelijk met de Yamaha Motif en S-series en de duurdere Roland's zoals de RD-700 en de Fantom X8 vind ik daar wel een groot verschil in zitten. Vind-ik-dan![]()
Yamaha Motif en S-series klavier = Fatar klavier?

Ahum....gesponsord door Kurzweil...Dit is een nuttige site om piano sounds te vergelijken. Ook voor hammond en electric piano's.
http://listentokeyboards.com/
(Misschien) niet helemaal objectief, of toch...?