Waldorf Wave

als je dat geld wilt uitgeven, kan je best even het serienummer vragen en checken of het hiertussen staat.
better safe than sorry. op het waldorf forum vertelde gisteren nl nog iemand (als ik me goed herinner de list owner en man van de bovenvermelde webpage), dat hij een wave te koop kreeg aangeboden voor een goede prijs. toen hij naar het serienummer vroeg, kreeg hij - gelukkig voor hem - toevallig het serienummer van de wave van 1 van zijn vrienden toegestuurd. die vriend van hem had die wave thuis staan (en verkocht hem niet). toen ze dan vroegen om een pagina van de manual door te faxen, ging dat niet... dan gaat er natuurlijk een belletje rinkelen en gaat de waarschuwingslamp met 'oplichter' in grote rode neonletters in je bovenkamer branden 8)

ging niet over deze aanbieding hoor, dacht ik. maar vond het wel een goede tip.

Altijd uitkijken voor oplichters, maar als ik zo'n bedrag zou uitgeven zou ik sowieso de auto pakken en ernaartoe karren.

+ verdomd groot
+ mooi
+ geweldige controlsurface
+ stuk historie
+ een echte topsynth die zich met andere klassieke monsters mag meten (qua vintage, dan)

Naja, kijk hier maar eens, anders.. http://www.unofficial.waldorf-wave.de/

Er zijn er geloof ik ook maar iets van 300 van gemaakt.

Waarvan 6 stuks (u hoort 't goed) gekocht door SNAP!.

tja, hij ziet er natuurlijk wel gaaf uit, maar imho niet gaver dan, pak em beet een Voyager, Memory, Oberheim 8 voice.

ik vraag me bij zoiets gewoon af in hoeverre je voor een unieke klank betaald of voor het groot groter grootst effect. lijkt mij dat wavetable synthese wel redelijk commercieel uitgebouwd is na de Wave en betaalbaarder te verkrijgen is, al dan niet in plug-in vorm.

ik zou persoonlijk als ik al zo'n bedrag te besteden had weer aan een synth een oberheim 8 voice zoeken. dat is volgens mij veel unieker en heeft ook een klank die niet door soft synths of andromeda of wat dan ook benaderd kan worden. en een interface om je vingers bij af te likken....

Lijkt mij dat wavetable synthese wel redelijk commercieel uitgebouwd is na de Wave en betaalbaarder te verkrijgen is, al dan niet in plug-in vorm.

Alleen de MicroWave I komt in de buurt, maar daar zijn de filters alleen low-pass op. De rest heeft digitale filters en dat is natuurlijk vrij makkelijk na te doen met een plug-in.

dan neem je een willekeurige wavetable synth er pleur je er een sherman filterbank achter of gooi je het signaal door een analoge synth. of denk ik nu te makkelijk?

zo'n Oberheim 8 voice of een 8 stemmige Ob-X lijkt me pas echt een rete monster synth met een unieke gritty sound.

Nog steeds aardig geprijsd, maar zeker een hele gave synth, vind ik de Sequential Prophet VS. Als je die bespeelt, waan je je direct in Miami downtown met Sjonnie Kroket en Richard Badkuip.

Ik vind de geluidsfragmenten op de Waldorf Wave site meer lijken op de Korg Wavestation.

Origineel geplaatst door synthmann
dan neem je een willekeurige wavetable synth er pleur je er een sherman filterbank achter of gooi je het signaal door een analoge synth. of denk ik nu te makkelijk?

zo'n Oberheim 8 voice of een 8 stemmige Ob-X lijkt me pas echt een rete monster synth met een unieke gritty sound.

Dat is nou echt appels met peren vergelijken
De wave is een dikke wavetable bak met een unieke sample optie ala wavetherm ingebouwd
Dit is eigenlijk een ppg wave 3.0 of zo met ingebouwde wavetherm uiteraard
En een sherman fillter is 1 enkele filter en bij deze synth heb je dan per stem de filters he :)

Die zuletzt gültigen Neupreise in DM incl. Mwst (Stand März 99)

- WAVE (normale Version) 14.950,--
- Aufpreis 76er Tastatur 1.980,--
- Aufpreis Sonderfarbe 680,--
- PLUS 16 4.280,--
- WaveCase 520,--

8 bits wavetables zijn ook lekker gritty hoor ;)

En een analoog filter wat geintegreerd zit in je synthesizer is natuurlijk veel makkelijker en preciezer voor het creeren van sounds. De Wave heeft nogal een uitgebreide modulation matrix.

Merkwaardig. Er zijn in ieder geval twee dingen af te leiden uit deze post:
1. Je denkt dat alle wavetable synths 1 pot nat zijn en dat je ze met een Sherman allemaal kunt namaken.
2. Je bent zelf helemaal weg van de unieke Ob-X.

Tip: Waarom koop je bijvoorbeeld geen goedkope OB-10 en een Sherman Filterbank? :geslaagd:

heb niet teveel verstand van wavetable synths, dat wil ik niet pretenderen, ik vroeg mij alleen af of de sound van de Wave nu werkelijk zo uniek is om zo'n hoge prijs te kunnen goedmaken. het ding kost bijna 2 x de huidige andromeda of Neuron prijs.

een vcs3 heeft m.i. een veel uniekere sound en daardoor een grotere schaarsheidswaarde. en als het argument is dat de Wave gewoon een grote dikke vette veel knopjes bak is dan vind ik persoonlijk zo'n Oberheim 8 voice, met 8 SEM modules dus, in het vet uitziende wit met zwart een veel gavere bak. met een sound die denk ik moeilijker na te doen is als een wavetable sound.

is het niet ook zo dat de wave nooit helemaal afgebouwd is, in termen van stabiel OS enzo?

een vcs3 heeft m.i. een veel uniekere sound en daardoor een grotere schaarsheidswaarde. en als het argument is dat de Wave gewoon een grote dikke vette veel knopjes bak is dan vind ik persoonlijk zo'n Oberheim 8 voice, met 8 SEM modules dus, in het vet uitziende wit met zwart een veel gavere bak. met een sound die denk ik moeilijker na te doen is als een wavetable sound.

Dit is ook appels met peren vergelijken. Een vcs3 een totaal andere bak, hoe uniek z'n sound ook is. Zelfde geldt voor zo'n Oberheim. Ik denk niet dat het streven van Waldorf is geweest om een sound als een Oberheim na te bootsen, maar wel om gewoon een super uitgebreide wavetable bak te maken.

Back