Matrix 12

Re: M-12

Re: M-12

Origineel geplaatst door Synth-Lecture
Ik heb een bod van 2500 EURO, en ik wacht tot deze persoon langskomt om de
synth op te halen.

Het is simpel, de eerste persoon die langskomt en me 2500 EURO geeft,
is de gelukkige eigenaar van deze M-12.

Niks uitspelen, niks spelletjes,...Heel simpel en duidelijk.

mvg,
SL

Ja erg duidelijk, je hebt een concreet bod maar toch zoek je kopers :confused:

Re: Re: M-12

Re: Re: M-12

Ja erg duidelijk, je hebt een concreet bod maar toch zoek je kopers :confused:

Op onze plaatselijke rommelmarkt kennen ze nog van die kneepjes ! Evenals de plaatselijke handelaar in Oosterse tapijten en onze fijne Albanese autohandelaar ;)

Moet op zich wel kunnen, mits je maar elke bieder vooraf uitdrukkelijk meldt dat de eerste die daadwerkelijk langskomt en betaalt, de synth heeft.

Origineel geplaatst door Thom Huisman
Moet op zich wel kunnen, mits je maar elke bieder vooraf uitdrukkelijk meldt dat de eerste die daadwerkelijk langskomt en betaalt, de synth heeft.

Klopt maar in plaats daarvan vraagt hij: wat wil jij er voor geven, als het meer is dan € 2500 is de synth voor jou........ordinair prijs opdrijven dus, niks meer niks minder.

Natuurlijk: een aanbod van een verkoper is in principe bindend. Indien een biedende partij (koper) het aanbod aanvaardt, komt de overeenkomst tot stand. De verkoper heeft dan de plicht tot levering, de koper tot voldoening van de koopsom. Op dat moment is dus de verkoper niet meer vrij om met andere kopers te onderhandelen, want de verkoper heeft de verplichting om te leveren aan deze specifieke koper.

Het gaat er dus om wat er vooraf door de verkoper is bedongen bij de aanbieding van de synth. Indien uitdrukkelijk is gemeld bij het aanbod dat het een soort veiling is, dan mag het per opbod.
Indien er gewoon door de verkoper een bepaald aanbod is gedaan, en de bieder heeft aanvaard, dan is de verkoper van deze synth gewoon fout bezig (met een vorm van bedrog naar de koper).

Tja, helaas gaat dat bijna nergens meer op en naar de rechter stappen doe je toch niet bij dit soort bedragen. Zelfs hier op het mooie synthforum zijn er tegenwoordig bepaalde mensen die er schijt aan hebben dat je een deal met ze hebt, een afspraak maakt en ze vervolgens toch voor een tientje meer aan een ander verkopen... onlangs weer een lacerende boer uit brabant...

Wat dat betreft bespeur ik (vooral hier) een negatieve tendens in het kopen en verkopen.

Basicsystem: dat is op zich prima, mits je dat uitdrukkelijk van te voren ook meldt bij de aanbieding van de synth. Doet de verkoper dat niet, dan is het heel simpel: de koper aanvaardt het bod, en daarna kan de verkoper niet meer dooronderhandelen met anderen. Komt de koper zijn/haar verplichtingen niet na (lees: reageert niet of komt niet opdagen), dan moet de verkoper eerst de overeenkomst met deze koper ontbinden, voordat hij de synth weer kan aanbieden. Bovenstaande staat gewoon in het wetboek, en iedereen wordt geacht de wet te kennen.

Natuurlijk begrijp ik wel dat de verkoper graag zo snel mogelijk de synth wil verkopen en geld wil hebben (en misschien wel slechte ervaringen heeft met kopers die niet meer komen opdagen), maar nogmaals: dan had hij andere voorwaarden moeten gebruiken bij zijn aanbod. Je kunt als verkoper niet later eenzijdig, nadat (!) de overeenkomst met koper tot stand is gekomen, maar even de bepalingen van de overeenkomst wijzigen door opeens te zeggen dat de eerste die een bepaald bedrag biedt, de synth heeft.

Ik zou als koper wel pissed zijn als je telefonisch of met email afgesproken hebt de synth te kopen en dan een dag later of zo blijkt dat ie al weer weg is.
Maar aan de andere kant denk ik dan, als je instemt met een koop (als koper) dan moet je linea recta naar die verkoper karren om de deal te sluiten. Ik vind het niet kunnen als je bv zegt "ja goed, ik koop die synth voor dat bedrag en kom hem over twee weken ophalen" :confused:

tjaaaaaa

gelukkig heb ik nog nooit een slechte deal (verkoper/koper) gehad. Altijd met goed fatsoen geregeld.

R

Origineel geplaatst door Arv
Ik zou als koper wel pissed zijn als je telefonisch of met email afgesproken hebt de synth te kopen en dan een dag later of zo blijkt dat ie al weer weg is.
Maar aan de andere kant denk ik dan, als je instemt met een koop (als koper) dan moet je linea recta naar die verkoper karren om de deal te sluiten. Ik vind het niet kunnen als je bv zegt "ja goed, ik koop die synth voor dat bedrag en kom hem over twee weken ophalen" :confused:

Zelfs al zou je afspreken dat er over 2 weken pas gehaald kan worden dan zijn er 2 volwassenen bij betrokken (tenminste dat zou moeten) en die gaan met z'n 2en akkoord.

Het is erg makkelijk gedacht van je dat iedereen een auto heeft en overal zomaar even snel naar toe kan rijden.

Origineel geplaatst door The Q
Zelfs al zou je afspreken dat er over 2 weken pas gehaald kan worden dan zijn er 2 volwassenen bij betrokken (tenminste dat zou moeten) en die gaan met z'n 2en akkoord.

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik hou me altijd aan de afspraak. Helaas denk ik dat de meeste verkopers zich laten verleiden door mensen die net iets meer bieden en dan de rommel meteen komen halen.. Tja wat doe je daaraan?

R

Back