Draadloze koptelefoons

Lacertus

*ISOCHRONE*
Hoi!

De draadloze koptelefoons komen steeds meer in de hifi winkels te liggen... De prijzen worden acceptabel... maar hoe is het met de kwaliteit gesteld?

Ik heb menig koptelefoon versleten, en menig koptelefoontje bezwijkt als eerste aan de kabel of jack-plug. Vooral onze Sennheisers blijken daar gevoelig voor te zijn... Zou het niet mooi zijn als die kabels niet meer kapot zouden gaan, simpelweg omdat ze er niet meer tussen zitten??

Zijn er mensen die ervaringen hebben met draadloze koptelefoons? Werken/zitten ze fijn? Welke merken/types wel/niet? Storingen in studio-omgeving? Het idee dat er geen draadje meer zit, is dat alleen psychologisch een probleem, of ook in het echt?

Groet,
Roy

Dan heb je constant last van batterijen die op raken.

Als je last hebt van het snoer kun je ook een elastiek aan het plafond maken en daar je snoer aan hangen zodat je overal kan gaan zonder een snoer wat onhandig in de weg ligt.

Ik heb zelf even gebruik gemaakt van draadloze hoofdtelefoon en ik kan het niet aanraden. Die dingen verslinden batterijen en je hebt bijna altijd ruis ook al sta je recht voor de ontvanger. Neem gewoon een hoofdtelefoon met draad.

Greets

Ik vind dit wel een interresant onderwerp, maar ik betwijfel of er positieve reacties zullen komen.

Mijn eigen wireless ervaring was van korte duur..
Ik heb een jaartje geleden, in een wilde bui, een draadloze koptelefoon van JVC gekocht om het al-staande-gitaar-spelen-op-wazige-tijden wat makkelijker te maken (met 1 kabel kom je wat minder snel in de knup dan met twee :D ), maar dat was niet echt een succes...

Dat ding zat waardeloos, klonk erg beroerd, en dan heb ik het nog geeneens gehad over de enorme berg ruis...

Rotzooi van de bovenste plank.

Ik ben ook wel benieuwd of er modellen zijn die in ieder geval "redelijk goed" zijn en de moeite waard zijn om eens te proberen.

Voorlopig hou ik het maar bij snoertjes en blijf ik rustig zitten :)

Heej,

Ik heb vorig jaar de cordless 'JVC FM' met kerstmis gekregen.

Ik ben me ongeveer 3 x doodgeschrokken van dit ellendige ding. JVC heeft de geweldige functie bedacht die er voor zorgt dat de koptelefoon na één minuuut het contact verbreekt met het FM-basisstation. Wat hoor je dan om 3 uur s nachts op je rustige kamertje, terwijl je vergeten bent dat het ding nog op je oren zit? juist.

"KRRRRRGRGHHGHGHGHGHGH!!!!!!!!!!"

Oh ja. Behalve dat moet je m echt ontzettend fijn afstemmen om zo min mogelijk ruis te krijgen. Ook heeft ie bepaalde frequenties waar ie alleen op mono uitzendt. Dit kan je heel erg laat pas doorkrijgen. Om het geluid is het zeker niet te doen. Er staat wel tegenover dat je s nachts nog lekker laat door kunt spelen als je inspiratie hebt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door cherevo
Heej,

Ik heb vorig jaar de cordless 'JVC FM' met kerstmis gekregen.

Ik ben me ongeveer 3 x doodgeschrokken van dit ellendige ding. JVC heeft de geweldige functie bedacht die er voor zorgt dat de koptelefoon na één minuuut het contact verbreekt met het FM-basisstation. Wat hoor je dan om 3 uur s nachts op je rustige kamertje, terwijl je vergeten bent dat het ding nog op je oren zit? juist.

"KRRRRRGRGHHGHGHGHGHGH!!!!!!!!!!"

Oh ja. Behalve dat moet je m echt ontzettend fijn afstemmen om zo min mogelijk ruis te krijgen. Ook heeft ie bepaalde frequenties waar ie alleen op mono uitzendt. Dit kan je heel erg laat pas doorkrijgen. Om het geluid is het zeker niet te doen. Er staat wel tegenover dat je s nachts nog lekker laat door kunt spelen als je inspiratie hebt.

Ja hallo, nu heb je het ook over een B-merk. Investeer je wat meer in een FM hoofdtelefoon (Philips heeft best wel aardige), kun je echt tot aardige resultaten komen. Je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dan is het idd echt t r o e p.
Wat .Philips betreft: klankmatig klinken die helemaal niet slecht, zeker toereikend om niet als hoofd-hoofdtelefoon (jaja) te gebruiken. Je zult altijd wel iets van ruis hebben op de achtergrond, dat is een nadeel, maar daar leer je mee leven.
Kortom Roy: probeer het zelf eens uit in een winkel, als je er iets voor uit wil geven, zijn er best aardige draadloze alternatieven te koop

En hou dan bijvoorbeeld je monitors of een goede hoofdtelefoon mét draad als referentie.

Ik heb een Sennheiser draadloze hoofdtelefoon. Ik vind het 3x niks. De ruis is onoverkomelijk. Dat blijft m.i. ook zo, ongeacht het merk.

[Mijn Beyer Dynamic (met draad) is 1000x beter!!!] :halleluja

Origineel geplaatst door Frer!k
Ja hallo, nu heb je het ook over een B-merk. Investeer je wat meer in een FM hoofdtelefoon (Philips heeft best wel aardige), kun je echt tot aardige resultaten komen. Je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dan is het idd echt t r o e p.
Wat .Philips betreft: klankmatig klinken die helemaal niet slecht, zeker toereikend om niet als hoofd-hoofdtelefoon (jaja) te gebruiken. Je zult altijd wel iets van ruis hebben op de achtergrond, dat is een nadeel, maar daar leer je mee leven.
Kortom Roy: probeer het zelf eens uit in een winkel, als je er iets voor uit wil geven, zijn er best aardige draadloze alternatieven te koop

Umn... naar mijn weten is JVC geen B-merk. Maar dat maakt niet uit, het was een reactie op Hifi-koptelefoons die in normale winkels liggen. Ik heb ook een paar Philips geprobeerd, ik was niet overtuigd. Ze kleuren en ruisen. Volgens mij voldoen maar heel weinig koptelefoons uit deze categorie aan de eisen die de muzikanten/producers/engineers/djs hier stellen. Maar nogmaals, als je niet van plan was s nachts te recorden, editen of mixen is het een prima alternatief!

Van nature heb ik een hekel aan alles wat draadloos is (behalve dan de telefoon en de afstandsbediening van de TV).

Sinds kort hebben ze in de platenzaak waar ik altijd kom in Alkmaar ook draadloze koptelefoons. Ik geef toe: het is makkelijk om iets te luisteren en tegelijkertijd in de bakken te snuffelen, maar het geluid vind ik echt VRESELIJK. Als je je hoofd bijvoorbeeld een halve slag draait hoor je een digitale piep of een dot ruis.......

Zit ik net te bedenken: kan je zo'n goedkope headphone niet creatief gebruiken? Gewoon buiten gaan staan en een (draadloze) mic ertussen om je signaal eens extra te vervormen, samplen en hopla....instant Mu-Ziq. En daar heb ik nu een Alesis BitRman voor gekocht................:stupid

Weet iemand misschien iets van de AKG-HEARO serie?

Ik zag het gisteren toevallig bij Musikproduktiv. Deze koptelefoons zijn niet alleen draadloos, maar voegen ook een ruimtelijk effect(surround) toe aan het geluid.

LINK

Draadloze microfoons hebben niet enkel het nadeel dat ze op batterijen werken, maar zijn ook gevoelig voor storingen + met een draadloze telefoon komen sowieso ook weer plugs kijken.

Ik werk steeds met een draadkoptelefoon en ik reinig de plugs met een heldere olie. ik heb nog geen problemen ondervonden en ik gebruik ze al acht jaar.

Heb je geen draadloze koptelefoons met een stroomdraadje naar een accu o.i.d. zodat je niet zit te kutten met batterijen?

:D

Back