MC307 programmeren via PC

luc_poublon

Nieuwkomer
Weet iemand of je de MC 307 kan programmeren via Cubase of een ander software programma. Met andere woorden, patronen programeren in de MC307 gaat nogal omslachtig het zou makelijk zijn als je een patroon programmeerd en patches kiest in een software sequencer (bv Cubase) en dan kan dumpen naar je mc307.

Ik ben nu samen met iemand anders uit aan het zoeken hoe dat voor de mc-303 werkt. Waarschijnlijk zal het voor de 307 niet veel anders zijn.
Heb je de midi implementatie al eens bekeken?
Het moet kunnen om een sysex dump te programmeren en deze vervolgens naar de mc-303 te zenden.
Het zal nog wel wat tijd kosten voordat we alle bytes uit zo'n dump hebben ontcijferd.

Als we meer weten zal ik het hier bekend maken.

Origineel geplaatst door wiener303
Ik ben nu samen met iemand anders uit aan het zoeken hoe dat voor de mc-303 werkt. Waarschijnlijk zal het voor de 307 niet veel anders zijn.
Heb je de midi implementatie al eens bekeken?
Het moet kunnen om een sysex dump te programmeren en deze vervolgens naar de mc-303 te zenden.
Het zal nog wel wat tijd kosten voordat we alle bytes uit zo'n dump hebben ontcijferd.

Als we meer weten zal ik het hier bekend maken.

je weet dat de manual te downloaden is op internet met geloof ik ook sysex implementatie?

Origineel geplaatst door Slipperman
je weet dat de manual te downloaden is op internet met geloof ik ook sysex implementatie?

Nee, wist ik niet.
Maar die andere persoon is zo vriendelijk geweest om mij een kopie op papier via de ouderwetse postbezorgingsmethode op te sturen. Ik had namelijk een nederlandse handleiding en daar hebben ze die hele midi implementatie uit geschrapt.
Maar dan nog..: het is nog een heel gepuzzel om alles te begrijpen.

Oja: Die andere gast zei dat Midi Quest zo'n soort programma is wat je bedoelt, luc_poublon.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien kan je er wat mee.

Ok bedankt zal dat programma Midi Quest eens opzoeken met sysex dumps , midi implementatie etc heb ik slechte ervaringen mee kan je apparatuur volledig me vast lopen als je een verkeerd bitje meestuurd :(

Back