nieuwe track: pacific reeves (somewhere there's music)

dit is gemaakt met Reason (2)...daarna door Waves L1 gehaald om de boel te maximizen voor snel ff..

zo... ik heb hem ook eindelijk eens naar beneden gehaald en beluister nu de laatste noten van het assemble.

Naar mijn mening is het een heerlijke, relaxte track. Voor mijn persoonlijke smaak hikt het wel net tegen het eentonige aan, de variate komt net op tijd. Ik zou hem niet vinden misstaan op een een of andere lounge-achtige compilatie CD.

ik verwachtte een Dub Mix....reggaeDub dus....kreeg dus een heel ander nummer te horen...

maar hij klinkt goed, maar wel erg "remix" vind ik; hij komt naar mijn mening niet op hetzelfde niveau als de andere uitvoering(en). Maar misschien komt dat ook wel doordat ik die andere versie al verschillende malen voorbij heb horen komen in mijn playlist(!) en daar dus meer aan gewend ben geraakt.

Over het algemeen swingt de remix ook wel, maar bij voorbeeld die snaredrum vind ik er dus niet bij passen; Qua sound, Dat kan jij veel subtieler denk ik.

Ik hou het bij 'Pacific Reeves V2"

vind m errug goed. hou o.a. van dit soort muziek. relaxed maar toch ook absoluut niet saai. ff wat commentaar, van een nit-wit (weet nog geen fuck van producties.), maar misschien is dat ook wel eens leuk tussen al die zwaar ervaren gasten hierzo. ik vond m qua sound errug op muziek van de laatste cd van everything but the girl lijken (en dan niet die nummers die op single zijn uitgebracht). vooral vlak voor dat 'tussenstuk' (naar mijn mening rond de 4:30). dus als je nog wat meer variatie zoekt kan je die misschien bij hun vandaan halen. zij brengen in die nummers vaak veel variatie aan, o.a. door de stem van die zangeres te samplen en er subtiel en gevarieerd door heen te mixen (zoals jij bijvoorbeeld doet bij 1:49) ook is volgens mij het stereobeeld van hun wat breder, maar t zou kunnen dat zoiets de samenhang uit je hele mix zou kunnen halen. nou ja, ik lul ook maar wat, maar misschien heb je er wat aan.
groeten van je naamgenoot

thanx 4 de feedback...persoonlijk vinnik em zelf ook niet zo lekker als de main mix....maar het is ook meer bedoeld als een alternatieve mix voor een eventuele B-side van een 12" .. vandaar ook dub-mix, een stuk minimaler dus eigenlijk...

dat van die snaredrum kan kloppen, die zit volgens mij nog ietsje te hard in de mix..ga ik meenemen...

stereobeeld is idd erg beperkt.....maar het is vnl bedoeld als mix voor DJ's en de meeste club-PA's zijn nog gewoon in mono heb ik begrepen.....zal er nog eens naar kijken of ik wat sounds wat meer kan uitpannen zonder dat ik de mono-compatibiliteit in de soep gooi....

Olaf

lekker beetje funky house, klinkt ook beetje oldskool..

niet veel op aan te merken verder..

:okdan: Kan niet anders zeggen dan....Uitbrengen die hap! Dit nummertje is o-zo lekker van invloed op m'n stemming. Vraag me niet om dit op een vrijdagnacht te luisteren...Dan heb ik andere dingen te doen, of eigenlijk te luisteren (HI-HA-HARDHOUSE!)....Maar voor op die heerlijke zondagmiddag als je lekker tot rust bent gekomen....Eerlijkwaar..complimenten :halleluja
Toch om enige feedback te geven....Puur positief bedoeld natuurlijk....In het begin van de track (tot 2 minuten) zou de bassdrum misschien net iets minder chorus moeten hebben...Hij galmt net een tikkie te lang na.
Ander puntje is de bassline, welke net iets minder overstuurd zou mogen klinken (1 klein tikkie maar). Dit geldt voor de gehele track, maar het kan ook zijn dat dit gewoon aan mijn eigen soundsystem ligt.....
Overall is dit een heerlijk nummer om lekker je zondagochtendkater te verdringen....Kan niet anders zeggen dat ik toch wel jaloers ben om dit stukkie inspiratie in dit genre bij mezelf te missen! Ga alsjeblieft door!

Maar uiteindelijk is dit natuurlijk alleen mijn smaak....

Grtz, Wouter

Eh goeie MAN! Ik vind de symphonie wel lekker droog, gewoon heerlijk.

Sam die een nummer van het synthforum goed vind! Dat komt ook niet vaak voor!:D 8D

Groeten

Roel

???? Ik kende dit nummer al, volgens mij heb ik hem een keer ergens gehoord,,, heb je deze mischien met gregor gemaakt???

Lekker nummertje hoor, goeie vibe.

Persoonlijk vind ik dat de hihats beter kunnen. Er zit een crash op de tel, dit maakt de beat wat stug. Die 909 hihat zou ik mischien een ander sampeltje voor zoeken. MAar goeie track man, word up

die kick vind ik echt niets die ik in het begin, echte reason kick.

De track raakt me sowieso niet echt, al vind ik die bliepjes wel erg leuk klinken. Ik zou die lage korte strings er wat vaker uithalen. Zeker aan het einde, die wordt saai. Er mag van mij ook wel wat reverb over die samle heen, hji stopt wel erg abrupt. Idee is wel cool, maar vind de sample een klein beetje irritant worden na verloop van tijd.

Dit klinkt allemaal een beetje negatief, maar ik probeer het te inderbouwen. Enigszins smaakgericht.

Origineel geplaatst door bobaphat
???? Ik kende dit nummer al, volgens mij heb ik hem een keer ergens gehoord,,, heb je deze mischien met gregor gemaakt???

Persoonlijk vind ik dat de hihats beter kunnen. Er zit een crash op de tel, dit maakt de beat wat stug. Die 909 hihat zou ik mischien een ander sampeltje voor zoeken. MAar goeie track man, word up

oud topic: 2002.06.07 08:31

Origineel geplaatst door bobaphat

klopt, heb ik samen met gregor gemaakt..jullie kennen mekaar?

Origineel geplaatst door AOR
die kick vind ik echt niets die ik in het begin, echte reason kick.

De track raakt me sowieso niet echt, al vind ik die bliepjes wel erg leuk klinken. Ik zou die lage korte strings er wat vaker uithalen. Zeker aan het einde, die wordt saai. Er mag van mij ook wel wat reverb over die samle heen, hji stopt wel erg abrupt. Idee is wel cool, maar vind de sample een klein beetje irritant worden na verloop van tijd.

Dit klinkt allemaal een beetje negatief, maar ik probeer het te inderbouwen. Enigszins smaakgericht.

thanx voor de opmerkingen, ga er alleen nix meer mee doen..nummer is al lang geleden gemaakt, en is nu ook op vinyl uit, af dus..... dat van de kick ben ik zeker met je eens, ik zou het nu allemaal wat anders doen....gelukkig is de eindmix die op vinyl is gekomen wat anders afgemixed/gemastered, zodat de kick er lang niet zo hard inzit en lekker samenspeelt met de baslijn (dankzij de focusrite mixmaster) dus het is allemaal nog wel beetje rechtgetrokken......

Olaf

Ik hoorde 'Somewhere there's music' en dacht meteen aan 'How high the Moon'. Heb de versie van Reeves ook even opgezocht en dacht meteen: wel verstandig dat je de 2e regel van het stuk hebt weggelaten want 'how faint the tune' past niet bij jouw track. pacific reeves klinkt lekker hoor!

erg

erg

Perfect nummer niks op aan te merken eigenlijk.
Strandtent zonnetje cocktail en deze lekkere relaxte muziek op de achterrgond.

Back