nieuwe track: pacific reeves (somewhere there's music)

ehmm...een drumkit met wat lekkere samples, een percussie congaloop, een breakbeat gesampled van die diana reeves plaat, en wat afrikaanse chants/geklap gesampled van discovery channel ;)

Olaf

ik zou het persoonlijk nog net een tikje jazzy gemaakt hebben door een solootje erin te stoppen met dat piano soundje.. maar jah.. zon super pentatonisch solotje zoals air of st germain dat doet..

Origineel geplaatst door olafmol
ehmm...een drumkit met wat lekkere samples, een percussie congaloop, een breakbeat gesampled van die diana reeves plaat, en wat afrikaanse chants/geklap gesampled van discovery channel ;)

Olaf

cool.. ik vraag dit omdat ik zelf net begonnen ben met in me eentje tracks maken (voorheen alleen maar live muziek gemaakt in een band :P ) en ik toch de meeste moeite heb met een lekkere beat te creeren .. maar ik moet dus nodig achter goeie samples aan :)

die solo komt denk ik nog wel!

O.

Mozeskriebel!

Als dit geen soul is dan weet ik het ook niet meer!
Wat een ont-zet-tend lekkere track is dit zeg!
Wow! Wow! en nog 's wow!

Olaf begrijpt het helemaal!

Afmixen en uitbrengen!
Nix geen pianosolo!

R.
(ja.. wow!)

mijn idee..

vooral die claps in het begin.. echt ´n lekkertje..

:halleluja :halleluja :halleluja

Hier alvast een hoes voor de LP:

negro.jpg

Origineel geplaatst door krz
Hier alvast een hoes voor de LP:

:kroon:

Haha! Ik vroeg mezelluf ook al af of Olaf ook kroeshaar op z'n hoofd had ;)

R.

Ja klinkt lekker. Alleen zou ik wat aal die ploppende beat doen in het begin. Voor de rest klinkt hij lekker

je bedoelt dat het begin te kaal is? de kick-sample heeft wat vage extra geluidjes die al in de sample zitten......bedoel je dat?

dit is echt :halleluja
klinkt perfect!

kan geen kritiek verzinnen, maar een jazzgitaar-, piano- of misschien wel saxofoonsolootje tijdens de break zou niet misstaan, anders verslapt de aandacht een beetje na de 4e minuut
edit: whoops is al eerder gezegd

ja hebben we ook aan zitten denken en mee experimenteren.....maar het klinkt toch al snel geforceerd.....neuzeljazz, dat soort dingen....maar msshcien dat een soort santana-achtige solo iets zou kunnen brengen..of een extra vocal die erbij komt....

dus als iemand nog een santana solo in de aanbieding heeft ;)

Laatst gewijzigd:
Ik vind het wel beter, maar naar mijn idee zou een verandering in de baslijn ook niet verkeerd zijn: bijvoorbeeld een bas met 'langere' noten (walking bass)? Is maar een idee, maar in mijn hoofd heb ik al een basje bedacht!

Arv

hebben we ook al mee ge-experimenteerd......eigenlijk alle veranderingen die we hebben geprobeerd hebben we na lang klooien weer weggeflikkerd vanwege geforceerd zoeken naar iets nieuws..... maar bedankt voor de tips tot nu toe!

IK vind hem 'lekker' rustig... ik zou inderdaad geen geforceerde dingen proberen. Heb soms bij de zangsample al wat twijvels zelfs.
Net als in een andere actieve thread op het moment... Als je toch al teveel ergens naar moet zoeken wordt het vaak toch niet echt beter.

Misschien dat als je er persee nog wat bij wil doen dat je hem ff moet laten liggen en later weer eens gaan luisteren ?

ja klopt..ga nu ook met ander nummer verder..dan kunnen we hier over tijdje ff de finishing touch aan geven.....
thanx!

Klinkt lekker. Heel relaxend. Ik vind die strings op de achtergrond wel goed. Klinkt een beetje london beat achtig. DIe riff klinkt wel leuk er in. Wat heb je hiervoor gebruikt???

(Heb nog niet alle posts gelezen)

Ga zo door. Klinkt goed.

Back