nieuwe track: pacific reeves (somewhere there's music)

olafmol

[EXPANSIONS]
ok dan, dat jullie niet denken dat ik alleen maar loop te ouwehoeren bij deze een nieuwe track in progress......heb dit gisterenavond met een vriend van me in mekaar geknutseld, we zijn er best wel tevreden over....tis nog niet af, de stemsample is nu af en toe wat te herhalend, arrangement moet nog iets interessanter met meer afwisseling, en moet nog echt afgemixed worden enzo...maar het idee en het framework staat.....ben benieuwd wat jullie denken....

tis een soortement diepe house plaat met een beetje melangoliek maar ook positief gevoel, als het ware, zegmaar, weetjewel ;)

komt ie:

http://www.expansions.nl/filez/greglove-pacificreeves.mp3

Olaf

Hey, dit klinkt niet verkeerd Olaf.. Na 2 minuten komt de tamboerijn erbij.. lekker, maar wat te hard/droog? Die synth die dan op de achtergrond accoorden doet, welke is dat?

Al met al prima track Olaf...

Arv

ja die shaker/tamboerijn staat ook op mijn todo lijstje..had ik het toch goed gehoord ;)

die synth op de achtergrond is een chord-sample door een phaser....

Olaf

Vinnut ook lekker klinken. Van mij mag het alleen wat rauwer, wat ranziger. Het klinkt allemaal erg netjes, beetje saai na een tijdje. (IMHO)

Ik vind bv. het nummer "I'm lonely - van Hollis P Monroe" van een paar jaar geleden heel erg lekker. Dat nummer heeft ook een beetje dezelfde melancholieke sfeer, maar wel een lekker ranzig orgeltje en een goeie stampende bassdrum.

Maar ik vind jouw nummertje niet verkeerd hoor en mischien is dit wel een andere stijl/categorie? Ik wet het ook allemaal niet meer :P

tis idd niet ranzig bedoeld....een keer wat anders met al die trance, hardhouse, acid en techno hier ;)

O.

Haha, daar heb je gelijk in :)

Ik vind trouwens die stemsample heel goed passen. Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

(Ik versta het alleen niet omdat ik op me werk het nummer niet echt hard kan zetten)

Op de houseworx sampleCD staat ook zo'n soort sampletje. Iets van: "You made me belief" Die zou ook wel passen...

Laatst gewijzigd:
die stemsample komt van een oude diana reeves jazz plaat....we hebben em gewoon getriggerd, en ook nog een versie door recycle gehaald waar we wat slices van triggeren.....vandaar ook "reeves" in de titel ;)

O.

Absoluut een goed nummer Olaf, het heeft goeie vibe. Vooral dat pianoloopje met 4 nootjes doet het goed.!!

Het enige wat me een beetje stoorde was die plotselinge break rond 4:12; Hier stopt die phaser chords ineens... Ik zou dan nog 1 chord meer laten spelen (tot in de volgende maat) en dan pas stoppen...uhh..snapje wat ik bedoel of niet? Ach, boeie, het is gewoon een goed nummer!

Van mij krijg je een pluim!

ja snap ik..daar hadden we gisteren ook nog een artistieke discussie over ;) ik zelf was er wel voorstander van..hou wel van beetje abrupte dingen..met wat effectsounds (reverse cymbals ofzo) kan je dat soort overgangen vaak wel wat "soepeler" maken.....

maargoed, nog 20% te gaan! ;)

O.

Lekkertje olaf.. ik ga 'm vanavond thuis nog ff goed beluisteren ipv 'm hier te verneuken via computerspeakertjes. :)

Lekker wegdroom trackje...daar hou ik wel van. Dit hoor je niet zo vaak op het forum!

Had bij het begin van de track een heel ander vermoeden over hoe de bass erin zou komen en het melootje ervan. Had het veel clubbier verwacht. Dus dat was ff gek voor mij opzich...ff omschakelen... Maar zodra dan die phazer accoordjes erin komen valt het voor mij opeens helemaal samen en begreep ik waar de track heen moest gaan!!

Heerlijk hoor :dj: Eigenlijk niets aan te merken. Ik vind (juist) de rust van de track erg sterk. Zou ik niet teveel aan veranderen! Ik luister verder over koptelefoontje dus kan nog nix over het geluid zeggen verder.

Je kan wel horen waar je hebt gestudeerd Olaf ;) ;) ;)

yummie

yummie

Niet af? Pffff, ik wou dat ik al zover was dat ik dit kon maken! Klinkt echt erg lekker. Heeft een heerlijke chill out gevoel vind ik zelf. A.u.b. niet ranziger maken maar gewoon dit clean gevoel houden! Erg relaxed allemaal!

Eric

uitermate goed nummertje...maar je had al gehoord wat ik er van vond ;)

Ha, echt weer een Olaf Mol track. :)

Top muziek hoor. Vooral zo smooth en relaxed.

Ben hevig geintrigeerd door de mix dat wel. Hij is goed en wat me opvalt is dat het stereobeeld zo vlak is. En af een toe een accent wat door reverb eruit springt. Is dat expres zo of moet dat nog uitgemixed worden? Misschien toch heel subtiel wat uit elkaar trekken die mix zodat het allemaal wat makkelijker 'valt'. Van die super kleine hoeveelheden galm op de strings en vocals enzo. Die lijken nu een beetje weg te vallen door de beats. Nou ja het sub laag rond de 50Hz is misschien een tikkie teveel van't goeie. Dan valt die baslijn misschien ook mooier.

Maar bij het klooien ermee kon ik er niet zo veel aan veranderen (puur uit nieuwsgierigheid). Denk dat de mix behoorlijk belangrijk is voor het eindresultaat.

Het komt niet vaak voor dat ik een deuntje in m'n kop blijf houden maar met deze track is dat toch wel zo. Heel goed dus. :)

dankdank!
klopt dat we eigenlijk helemaal (nog) nix aan het stereobeeld hebben gedaan..samples zijn mono, en alle andere sounds staan ook keihard in het midden....dat gaat nog uitgemixed worden denk ik, maar niet heel veel meer dan dit..misschien dat er wat fx-sounds op de achtergrond door het stereobeeld gaan pannen.....

we hebben eigenlijk helemaal niet zo op de mix gelet...denk dat het in dit geval vooral de goede soort geluiden op de juiste plek neerzetten is....wel met filters gewerkt om bepaalde geluiden onder controle te houden.....

enige dat op deze tussentijdse mix is losgelaten is een Waves L1 preset....

Olaf

Aha vandaar, dan is verdere bewerking nogal moeilijk.
Maar de mix heeft al redelijk het karakter van vinyl opname. Da's op zich wel ok toch?

Maar dat je de mix pas achteraf helemaal goed doet kan toch wel eens tegenvallen omdat je dan het risico loopt dat dingen niet of tegen gaan werken? De waarheid zal wel ergens in het midden liggen maar ik ben wel een paar keer volledig op een track afgeknapt omdat de mix achteraf niet beviel.

tis niet achteraf..tis meer dat we gewoon gestopt zijn omdat onze oortjes moe waren...en dat we dus binnenkort weer verder gaan...maar natuurlijk niet met die gemaximizede versie

Olaf

Klinkt relax!!!! Vooral die bliepjes. Ideale muziek voor tijdens mijn werk.

Back