Sinds een tijdje loop ik me iets te ergeren aan de reverb die ik heb.
De situatie is als volgt: Ik heb een alesis midiverb IV en deze gebruik ik in dual mode. Ik heb een reverb en een delay op deze manier in 1 program en ze zijn op in/out 1 en 2 gescheiden te gebruiken.
De delay is wel okay maar met de reverb heb ik het idee dat het niet echt lekker klinkt.
Ik heb al gespeeld met input / output niveau van de effectprocessor maar er zit niet echt verbetering in.
Bijvoorbeeld over een (80
snare is het echt Tsjak - tsssshhhhh. Er lijkt meer hoog in de reverb te zitten dan in het droge snare geluid. Er zit een highpass filter in mijn reverb program, maar die heb ik uitgezet.
Snare en reverb zijn niet echt 1 geheel. Ik vraag me ook af of het ge EQ-de signaal op mijn mixer (mackie CR 1604 VLZ) wel naar de effect processor gestuurd wordt en niet het binnenkomende signaal.
Iemand een idee? Ik ben nu niet thuis dus ik kan niet zo 1-2-3 een geluidsvoorbeeldje geven.
-C-
De situatie is als volgt: Ik heb een alesis midiverb IV en deze gebruik ik in dual mode. Ik heb een reverb en een delay op deze manier in 1 program en ze zijn op in/out 1 en 2 gescheiden te gebruiken.
De delay is wel okay maar met de reverb heb ik het idee dat het niet echt lekker klinkt.
Ik heb al gespeeld met input / output niveau van de effectprocessor maar er zit niet echt verbetering in.
Bijvoorbeeld over een (80
snare is het echt Tsjak - tsssshhhhh. Er lijkt meer hoog in de reverb te zitten dan in het droge snare geluid. Er zit een highpass filter in mijn reverb program, maar die heb ik uitgezet.Snare en reverb zijn niet echt 1 geheel. Ik vraag me ook af of het ge EQ-de signaal op mijn mixer (mackie CR 1604 VLZ) wel naar de effect processor gestuurd wordt en niet het binnenkomende signaal.
Iemand een idee? Ik ben nu niet thuis dus ik kan niet zo 1-2-3 een geluidsvoorbeeldje geven.
-C-
)
).
.
als oorzaak hebben gehad). Toen ik dit uitschakelde werd het al beter.