[downtempo] Trackje voor film

Rino

Rineau
Voor een scène in een film heb ik de opdracht gekregen om daar een muziekje voor te maken. Het moest een beetje het geluid hebben van een track van de Beastie Boys, Transitions. De Beastie Boys wilde de track zelf niet vrij geven, vandaar. Over een paar uur moet ik 'm naar de opdrachtgever sturen, dus misschien zijn er hier nog mensen die even wat commentaar willen leveren of tips kunnen geven zodat ik er nog wat aan kan veranderen.

Download

Alvast bedankt!

Dlding...

terwijl ik luister :

Dat klinkt heel lekker zoals het begint, lekkere zwoele scene is dit !

Ik weet niet waar deze muziek voor bedoelt is maar ik zou er niets aan veranderen. Héérlijk gewoon .. !

owja, die snare zou ik iets subtieler in de mix zetten, hij klinkt te plat, iets meer met velocity spelen en wat delay nootjes er in tekenen zou ik zeggen, verders is ie TOP!

Thanks!

Het is voor een scène waar iemand zijn vader begraaft.=( Niet misschien de eerste associatie die je hierbij hebt, maar dit is wat ze wilden.

Ik zal nog eens met de snare gaan spelen...

Begrafenis, tja volgens mij kan dat best, hoor, is in ieder geval een nummer waar geen woorden onder nodig zijn, damn. Klinkt echt dope.

Als je er niet bij had verteld wat voor setting het zou zijn dan had ik niet aan een begrafenis gedacht, alhoewel toch wel aan iets anders treurigs denk ik... beetje in de zin van iemand die z'n relatieverdriet probeert te vergeten in een of ander vage jazz-achtige kroeg.
Compositie vind ik erg goed, met name ook het gebruik van de verschillende instrumenten. Mix is ook erg goed, eigenlijk niks op aan te merken. Met name de acoustic base komt erg mooi naar voren. Muted trompet op 1:@6 vind ik ook erg gaaf, alhoewel je die misschien wat meer 'in de verte' zou kunnen laten klinken... ietwat breder over het stereobeeld, beetje reverb, iets zachter kwa volume, dan geeft het misschien nog net wat meer sfeer. Alhoewel hij ook erg leuk even er bovenuit komt... ;)

By the way, toen ik de eerste paar noten hoorde, verwachtte ik eigenlijk bij het eerste hoge nootje (0:02-0:03) een soort van echo in de vorm van diezelfde noot, gespeeld door hoge strings (octaaf hoger, langgerekt, zacht) om een beetje die vage jazzy feeling eraan te geven...

Toppie nummertje hoor!

:halleluja :halleluja :halleluja

Klinkt goed! :okdan:

Live instrumenten? Zelf gespeeld?

Ik vind het iets te gelikt klinken voor een Beastieboys track, maar dat zou je als een compliment moeten beschouwen.
(Ik vind de beastie boys wat rauwer klinken over het algemeen, jouw track is misschien meer beastieboys met een likje 'air')

Meer, meer!

Bedankt voor de complimenten! :)

Ik heb de track gemaakt met Kontakt, Trilogy, Hypersonic (eindelijk ergens voor gebruikt), Elektrik Piano en een stel fx-plugins. Alles is inderdaad zelf ingespeeld, op de muted trumpet na dan, die is een beetje bewerkt met Melodyne. Ik ben alleen niet helemaal tevreden met het distorted Rhodes gedeelte in het midden, dat mist nog een beetje structuur naar mijn idee.

Ik vraag me alleen af of de mix wel helemaal ok is...De track is zonder monitors gemaakt...:o:

Maar goed, nu is het een kwestie van duimen. Het is namelijk voor een scène in een grote Hollywood productie, dus dat zou onwijs te gek zijn als 't ze de track willen.

Wat betreft 't Beastie Boys geluid. Toen ik hun track voor de eerste keer hoorde vond ik 't ook niet echt een typische rauwe Beastie Boys sound hebben, maar ik tot nu toe krijg ik 't idee dat weinig mensen de track kennen.

Ik ga de track sowieso nog wat verder uitwerken, er een wat meer op zich zelf staand nummertje van maken met wat extra elementen. Misschien inderdaad met een leuke zangeres erbij...

Back