Hallow ikuh nieuw lid =D

Herrie

Nieuwkomer
Hallow,

Ik ben dus herman willems, kom uit delfzijl...
en wil me dus meer verdiepen in synth's..
Ben al een tijdje aan het kijken ( leren van begrippen en dergelijke )
Maar dacht laat ik us lid worden :D
Ik zelf heb nog helaas geen synth, ik wil er nu wel 1 kopen..
Ik had in me gedachte om te beginnen een Yamaha SC6X....
Is dit een goeie synth om mee te beginnen ???
OF raden jullie me iets anders aan :)

Najha verder bedankt voor dit fijne forum ::kroon: :kroon:

Groeten mij !!!

bord.jpg

Veel beginnende synth-ers de laatste tijd! En allemaal hebben ze 't over de CS6X.. :confused:
Zou die in de aanbieding zijn ergens?

Maar goed, mooie synth opzich, kijk maar eens bij [zoeken] en de FAQ bij kopjes als: 'met welke synth beginnen', e.d.
Daar staat veel nuttige info in, en bij verdere vragen zijn er ZAT leden hier die graag helpen!
:biertje:

Welkom :D

Ik dacht: héé, Herrie!!, da's mijn vriend Berry, maar je bent iemand anders =(

Die CXbla kan ik je helaas ook niet zoveel over vertellen.

veel plezier hier :biertje:

Nou ben ik wel van plan maar, zit nog "het" stage van alles uitvinden :)
Maar ik denk dak binnenkort maar eens iets simpels ga maken =D word nog niet zo vet als die muziek van juwlie majha :P

Bedankt voor de reactie's ik voel me al heel erg thuis hier ;) :halleluja :luv:

p.s. dat over die cs6x gaat dus niet door denk ik, kon um krijgen voor 650 hier ergens in de winkel occasion maar hijs alweer weg... en op marktkeutel staan ook nie veel... dus word het een cs2x :) ook heel leuk vond ik toen ik erop speelde..... niet zo mooi als de cs6x.. Maar je ken niet allus hebben =(
Kan ook nog een RS-50 van roland krijgen voor 490 zoiets :) en nieuw hadden ze flink wat van ingekocht ofzo...
Maar de edit functie's zijn beperkt had ik gelezen geloof ik maar hij klonk wel leuk.. 94 synth geluidjes maar ook heel veel andere rotzooi :P
Ik zelf denk dat ik de cs2x beter kan nemen.. ofniet ? :P

Leuke synths de cs6x of 2x, ma als je net begint en nog nooit synth hem gebruikt, moet je wel weten dat als je mooie geluiden wil maken je ze wel zelf moet programmeren en daar gaat tijd in zitten, en moet er dus geduld mee hebben, als je dat hebt kun je de beste sounds maken!

welcome van de top of die olluh grieze.. :D

howdie!

zeer welgekomen hier!!

die k-station ziet er idd mega uit :)

groetz en tot posts!

cloudy:doei:

Re: Hallow ikuh nieuw lid =D

Origineel geplaatst door Herrie

Ik had in me gedachte om te beginnen een Yamaha CS6X....
Is dit een goeie synth om mee te beginnen ???

Een hele verstandige keuze! :okdan: Daar ben ik namelijk ook mee begonnen! Je haalt er echt diverse geluiden uit. Maar het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je van plan bent om te gaan maken? Wil je beukende hardtrance gaan maken, dan raad ik 'm af. Wil je meer dance-achtig, dan zit je goed. Hij zit barstensvol geluiden waarvan je in het begin denkt: "wat moet ik hiermee?" Maar al gauw, zo had ik dat ervaren, blijkt dat je niet zonder deze geluiden kunt. Voor mij was het een uitdaging om alleen met dit apparaat nummers in elkaar te zetten, en dat is gelukt. De laatste tijd ben ik wel veel aan het uitbreiden, maar ik maak nog steeds nummers, of werk ideeën uit, waar alleen de CS6x aan te pas komt!

De CS6x kwam in 1998 op de markt, en werd gelanceerd als een 'Technobeest in zilver' (zo stond dat in het voormalige blad midiklavier) Ja, je haalt er dance geluiden uit, maar techno vind ik zelf wel ver gezocht. Je haalt er namelijk ook 'allround geluiden' uit. Dus goeie blazers, strijkers, orgels, gitaren, noem maar op. Over de strings en de warme pads ben ik dik te vreden, die zijn echt hartverwarmend!!

Het mooie is dat je 'm ook kunt uitbreiden met 2 PlugIn Boards, hiermee kun je je synthesizer echt vet mee uitbreiden. Als je met trance aan de slag wil, dan is een PLG100-AN een absolute aanrader!!

Afijn, ik kan wel hele verhalen op gaan schrijven, over hoe 'goed' ie wel niet is, maar misschien vind jij 'm drie keer niks. Daarom is het wel belangrijk dat je 'm zelf ook hoort. Ik heb hier op synthforum 2 tracks en een improvisatie van de stringssectie gepost. Alle geluiden komen uit de CS6x, tenzij anders in de topic staat vermeld. :)

Disorder

Fallin' In Love

Small Anna (Strings)

Veel plezier op dit forum! En als er vragen zijn, dan horen we 't wel! :biertje:

GrTz
Scratch

Back