[interface.nl] poll: prijs of service?

fuse

Gepokt en gemazeld
interface.nl
Service en een technische dienst zijn belangrijker dan de laagste prijs.

Geef hier hieronder je mening en bekijk gelijk de resultaten.

Mee eens
Niet mee eens
Maakt me niets uit
Geen mening

Mijn antwoord was dus 'niet mee eens'. Met als onderbouwing dat mijn persoonlijke ervaring is dat:
-winkels je helpen wanneer het ze uit komt op een uitzondering na als het om personen gaat
-dealers/importeurs je helpen wanneer het ze uit komt en ze het geen geld kost
-fabrikanten je helpen wanneer het ze uit komt en ze alleen helpen als ze er echt niet omheen kunnen

Misschien ietwat cynisch, of ik heb gewoon een slecht karma uit de loterij gewonnen.

Ben het er mee eens.

Ik heb al eens het verhaal verteld van m'n Virus B die ik had gekocht. En dat ik hem, na twee maanden wachten, kreeg en kapot was.
Ik mocht hem toen bij de importeur langsbrengen. Daar kreeg ik zolang een andere VirusB mee en na 3 weken werd ik gebeld dat de mijne was gemaakt en dat ik hem kon op komen halen.

Nou, service toch?

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik mocht hem toen bij de importeur langsbrengen. Daar kreeg ik zolang een andere VirusB mee en na 3 weken werd ik gebeld dat de mijne was gemaakt en dat ik hem kon op komen halen.

Wel vreemd dat je die andere Virus niet mocht houden, of was het geen nieuwe?

Vind zelf dat het een combinatie is van dingen. Sommige apparaten zijn dusdanig goedkoop bij postorderbedrijven dat ik het "risico durf te nemen" om ze daar te kopen en voorbij te gaan aan de uitstekende service van mijn "vaste" muziekboer.

Dat klinkt misschien lullig maar het ligt soms zo raar met de prijzen tegenwoordig (Karma's met verschillen tot 500 euro!).
Daar kunnen de meeste winkeliers zelfs mét inruil geen betere deal meer van maken.

Nee, was geen nieuwe, demomodel. Maar ik mocht die ook wel houden...

Ik heb de ervaring met synthboeren dat ze je zelfs vertellen dat een sampler koffie kan zetten als je dat graag wilt horen. Kom ja naderhand terug dan weten ze ineens nergens meer van... Ik noem geen namen (Daan Smit in Maastricht, Suntjens in Sittard en Stallmeijer in Heerlen)...

Nee het lijkt erop alsof het ze geen ruk interesseert en ze net zo lief auto's zouden verkopen

hee Q, wie is jou vaste muziekboer? altijd wel goed om een lijstje met namen van goede zaken met service en realistische prijzen te hebben

Olaf

Dat is inderdaad zo murphi, je moet ook niet vergeten
dat het voor hun de bedoeling is de voorraad die ze hebben kwijt te raken. Niet om jou de synth die je zoekt te verkopen.

Vooronderzoek naar de synth die je wilt is dan ook het einige wat je kan doen en vervolgens prijsvergelijken. Nooit laten adviseren door verkopers! :)

tja kijken kijke niet kopen he ;-)

musicforce eeir in r'dam zijn echt super relaxt
ik ben wel eerlijk tegen hun over de prijzen
want de meeste spullen kan ik echt goedkoper krijgen.

En zoals al werd gezegd de marges bepalen de service (of zeg ik dat nou ???) ik vind het jammer dat importeurs en fabrikanten niet een beter regeling hebben dan quantum korting want ik doe toch echt leiver zaken met mense nbij mij om de hoek ipv de USA of Duitsland

Origineel geplaatst door olafmol
hee Q, wie is jou vaste muziekboer? altijd wel goed om een lijstje met namen van goede zaken met service en realistische prijzen te hebben

Mijn muziekboer is Sound House in Hoogeveen (originele naam ja ;) ) Ik kwam daar al voor ik naar Enschede verhoos. Deze gasten hebben mij altijd van eerlijk advies voorzien, goede inruilkortingen en service als er wat is. Ze kennen je ook gewoon bij naam, zetten koffie voor je en doen nooit moeilijk. Het is een kleine zaak met een prettige sfeer. Ze ruilen af en toe ook vintage synths in zoals Juno's ED.
Vandaar dat ik liever de auto aantrap om even naar Drenthe te rijden dan in Hengelo of Almelo mijn geluk beproef. Enschede zelf heeft helaas geen muziekzaak meer.

Nadelen die ze wel hebben is dat ze niet altijd met de dumpprijzen die af en toe in Duitsland worden aangeboden hebben maar over het algemeen genomen komen ze wel goed mee.

Resumé: ze hebben me nog nooit bedonderd en dat is een gegeven wat ik steeds schaarser begin te vinden in de muziek handel.

een goede prijs vind ik ook wel een stukje service.. bij mij is het toch de prijs die de doorslag geeft uiteindelijk..

Back