Lijst of site alle roland synths

Cyber_MSD

Think in soundwaves
Ik zoek een lijst of een site waarop ik alle roland synths kan vinden.
Ik zoek namelijk een synth, maar ik heb er helaas niet veel info over.
Vroeger toen ik een jaar of 10 was ging ik spelen bij een vriend en zijn pa had een synthesizer.
Het was een zilverkleurige roland, hij had een diskettestation, en hijs zeker PCM, das alles wat ik er van weet.
Maar eht zou wel cool zijn mocht ik die synth nog eens zien, als soort "nostalgie"
Alvast bedankt,
Greetz MSD

Twas echt zeker een rolandsynth en het diskettestation zat rechts.
Maar... het kon ook een roland keyboard geweest zijn... (kbegin al te twijfelen :s)

Wel er zat een display op ik meen mij te herinneren dat het een groene was maar heeel zeker ben ik niet.
Modulation en Pitchbend zat er absoluut op, maar hoeveel octaafs, ik was klein en dat ding was groot...
Ik denk 76 of 88 key mar ben opnieuw niet zeker...

Neej toch niet, het prachtige CHOIR-voices, en strings, en mooie drumsounds. Maar die man zei al dat ie zeldzaam was...

Geen PCM en Geen Diskdrive maar wel Zilver

Attachments

• jx8p.gif
    jx8p.gif
    55,5 KB · Bekeken: 71
Is er een inbraak bij je gepleegd dat al je materiaal weg is, Cyber_MSD?

Anyway, een lijst staat hier: http://www.vintagesynth.org/roland/index.htm

Zilver is echter pas een modekleur geworden in de laatste.. 6 jaar of zo. Naja, het kan altijd een Korg Trinity zijn geweest, die is van die tijd, en die was toen ook apegapend duur, dus wat dat betreft... En die is zilver, heeft een DD, en mooie choir-sounds (en breathy pads).

Ach, toen ik 10 was kon je mij ook een hoop wijsmaken over synths ;).

Als het een Trinity was dan wist ik het wel hoor :P LOLz twas ECHT een roland, maar ik ken nog veel rolandsynths die ik nergens op het internet terugvind vooral niet bij vintagesynth.com en gearjunkies...
Ja mijn materiaal weg... mijn "geleend" materiaal waren wat uhm... problemen en daarom heb ik geen contact meer met die dude??? en hebk alles maar teruggegeven. Kzalt niet te uitgebreid bespreken want het ligt nogal uhm gevoelig...

Bestond de RS serie toen al eigenlijk??? Die voldoet precies aan de omschrijvingen.

Anders denk ik dat het een D50 is! Kan dat? Ik zag laatst een zeldzame zilvere versie daarvan op ebay, kwam weinig voor stond erbij...maar ze bestaan dus wel.

Groeten,

Rutger

Origineel geplaatst door Rutger19
Bestond de RS serie toen al eigenlijk???

Nee
en is ook niet pcm en heeft geen diskettestation behalve de nieuwe RS-70 dan

Back