[mixers] Welke dan?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Hm ... niet helemaal nieuw, maar wel in een nieuwstaat. Is misschien mijn Roland M480 niet iets voor jou?

24 full stereo kanalen of 48 mono.
6 stereo send en returns
Is 6 units van een 19 inch rack hoog.
Master en sub out
Het enige wat ie niet heeft, is een EQ per kanaal, maar je kan natuurlijk wel je master out door een EQ halen en dan heb je op z'n minst een globale EQ.

En hiervoor vraag ik maar 350 EUR ;)

:doei:

Budget?

Met 24 kanaaltjes kom ik idd ook wel een heel eindje. Budget 1000 euro? Maakt in eerste instantie niet zoveel uit (moet natuurlijk niet een belachelijk hoog bedrag worden), wil iets goeds kopen, maar zoek nog richting.

O, ja dit is niet een te koop gevraagd thread, dus discreet aanbieden via posting of pb heeft geen zin. :engel:

Ik heb al tien jaar een Soundcraft Ghost LE en die bevalt erg goed. Het geluid is warm analoog en het enige nadeel dat ik heb kunnen ontedekken is de lawaaiige voeding. Gelukkig zit er een lange kabel aan zodat je de voeding kunt wegwerken in een kast.

ik zou zeggen als het rack moet zijn kijk eens naar idd zoals danny zegt de roland M serie. Zijn ook versies met EQ...

en anders heeft mackie ook nog een mooie rack mixer 16 stereo kanaals (32 mono dus).

Beide series zijn live veel gebruikt door oa. kraftwerk, tony banks, u2, marillion etc.

2 x een spirit 16fx misschien?
klinkt erg goed en heb je ook nog eens 2x een fx bak (ok, je hebt al top galmpies, maar toch)

Origineel geplaatst door Slipperman
ik zou zeggen als het rack moet zijn kijk eens naar idd zoals danny zegt de roland M serie. Zijn ook versies met EQ...

en anders heeft mackie ook nog een mooie rack mixer 16 stereo kanaals (32 mono dus).

Beide series zijn live veel gebruikt door oa. kraftwerk, tony banks, u2, marillion etc.

Heb even op de site's van Mackie resp. Roland gekeken. De Mackie is discontinued, op de site van Roland zie ik in eerste instantie enkelt digtiale mixers. Ben nu de product catalog in 3 delen aan het downloaden, deze eens raadplegen.

Twee keer een 16 lijkt me niet tof. Liefst 1 volledige bak. Een ghost zou natuurlijk kunnen.....heb nu ook een Soundcraft tafeltje en die is fijn.

doe geen moeite met downloaden ook die rolands zijn discontinued maar maakt dat wat uit dan? bedoel echte rack mixers worden bijna niet gemaakt. Samson maakt er nog een paar maar is maar 12 kanalen...

Allen&Heath - WZ20 (20 inputs)
Allen&Heath - GL2200 (24/32 inputs)

Soundcraft - Spirit SX (20 inputs)
Soundcraft - Spirit M12 (20 inputs)
Soundcraft - LX7II (32 inputs)

Yamaha - MG24/14FX (24 inputs)
Yamaha - MG32/14FX (32 inputs)

Vergeet ook de Shure Auxpander niet.
Deze kan oa ook gebruikt worden om
het aantal inputs van je mixer uit te breiden...

Als je wat geld te besteden hebt?! Kijk dan eens naar een DDA tafel!
Die bakken vegen echt met alles en iedereen de vloer aan!

peace...

Back