Jupiter 8 demo mp3

smackos

Gepokt en gemazeld
Mijn eerste schetsjes op mijn net aangeschafte JP8.

Alle geluiden komen uit de Jupiter 8, zonder MIDI op de JP8 zelf gejammed:

http://www.xs4all.nl/~awolfe/jp81.mp3
http://www.xs4all.nl/~awolfe/jp82.mp3
http://www.xs4all.nl/~awolfe/jp83.mp3

Wat me opvalt is dat het toch wel echt een synth is voor soundscape/soundtrack/synthmuziek (duh ;) ) achtige sounds...en dat is wel erg cool. Voor dikke bassen vind ik hem niet zo denderend op het eerste gehoor...maar brass sounds zijn weer sulbiem.
Hij doet me heel erg aan de Juno denken, kliinkt 'moderner' dan de JP4 en verfijnder dan de JP6.

jp8.jpg

Leuke scapes. Van wat ik van jou gehoord heb, lijkt deze synth wel een heel goede keuze. :okdan:

[edit] Maar vertel eens, hoe doe je die sequencen precies? Ik dacht dat er geen sequencer opzat. Doe je dat dan met de arp of met de hand? [/edit]

[edit] Maar vertel eens, hoe doe je die sequencen precies? Ik dacht dat er geen sequencer opzat. Doe je dat dan met de arp of met de hand? [/edit]

Er zit wel een super macho arpeggiator op ;)

En een arpeggiator kun je ook spelen.

Verrek zeg.....ik heb precies zo'n zelfde gehad !!!!! (....eh....ik bedoel dus eigenlijk dat tafeltje waar hij op staat....exact hetzelfde.....hoe is het mogelijk)
8o)

Die is op straat gevonden :D...in den haag.

Maar dat is wel een verrek leuk tafeltje...op dat metalen rekje kan wellicht nog die Roland DCB sequencer ;)

De mijne stond ook op straat...in Terneuzen
***X-Files muziekje***

Voorzover ik het kan beoordelen:

De jp8 voelt wat fragieler aan, de sound is smeuiger (niet perse vetter)...de jp6 is wat strakker qua klank

Uhmm...de jp8 sound is meer zwevend en breder

Qua synthese komen ze vrijwel overeen, op de wat geavanceerdere cross modulation en 24/12db filter op de 8 na.
De jp6 heeft wel weer de bandpass filter die niet op de 8 zit.

Oh ja, en de JP8 heeft een random arpeggiator...die zit helaas niet op de 6...wel weer op de 4.

En op de 8 kan je 2 sounds stacken, op de 6 alleen maar in split.

Er is trouwens een truukje voor de JP6 dat je hem via MIDI bitimbraal kan spelen (over het hele keyboard, dus niet in split!) en zo gewoon ook kunt stacken natuurlijk!:

1. turn the jup-6 off
2. connect the midi in and out ports using the same cable
3. turn the jup-6 on
4. press any key on the board
5. reconnect your midi cables to your sequencer

it's kind of a hassle but you will be able to send midi info over channels 1 and 2, (giving you the full keyboard to work with). fun, fun...

De Jp6 heeft natuurlijk ook een extra LFO naast het keyboard...

maar: op de JP8 zitten 2 lampjes bij de LFO, lower en upper, is dit alleen een indicatie van hoe snel de LFO's gaan van de 2 geluiden of kun je die ook als 2 LFO's gebruiken in 1 geluid?

Het is toch echt een Jupiter 8 :)...maar het zijn allebei analoge synths dus dat zou goed kunnen dat je er dezelfde geluiden uithaalt.

De andromeda kan wel nog veel meer dan een Jupiter 8 met zijn 3 oscillators en extra LFO's...
Maar met een beetje puzzelen en logistiek denken kan je met de JP8 ook 3 oscillator klanken maken.

Back