Jupiter 8 demo mp3

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Heheh, je was me net een slag voor.

Ik heb helaas nog nooit knopjes voor de ping-pong delay en reverb op de JP-8 kunnen ontdekken.

Nou ja...er is voor beiden wat te zeggen. Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in hoe een masjien zich gedraagd in een compositie of echte track. Een losse oscilator door een filter wordt ik niet echt hitsig van. Ik vind dat Smackos wel laat zien wat je er zo al mee kan. Dat is voor mij als muziekmaker eerst en synthliefhebber tweedst eingelijk boeiender. Voor mannen als Jij en bijv. JohnyBusca en Monopoly is juist dat andere weer leuker.

Ach ja...post gewoon beiden anders?

Er zit maar een klein beetje tape delay op.

Ik vind namelijk dat je met de toevoeging van effecten een verkeerde indruk van het echte geluid van een Jupiter-8 geeft.

En ik vind dat je niet zo moet zeiken :D

Ga er maar vanuit dat de JP8 zowiezo al vrij delay-achtig is vanzichzelf met de release open.

Sommige gedeeltes van de MP3s hebben helemaal geen effecten dus daar hoor je het prima, het eerste gedeelte van nummer 1 (strings + bass, een toefje delay zit over de choir geluiden enz.).

Ik me echt gematigd met delay gebruik dit keer, omdat ik al blij verrast was dat die JP8 vanzichzelf al aardig spaced.

Ik zal volgende keer wel een MPEG posten met een uitgebreide spectrum analyse van een oscilloscoop :D

Toen in Den Haag heb ik ook op zo'n ding gekieteld en ze zijn gewoon vetjes.

Maar gelukkig kun je ook nog normale muziek met die bakken maken. ;)

Re: Jupiter 8 demo mp3

Origineel geplaatst door smackos
Mijn eerste schetsjes op mijn net aangeschafte JP8.

Alle geluiden komen uit de Jupiter 8, zonder MIDI op de JP8 zelf gejammed:

Klinkt zeker vett!!! dit, ik hou het voorlopig effe bij m'n JP4.8)

Mooi getimed al die arpeggio's.
Hoe heb je dit zo gemultitracked? :)

Inderdaad, 1700 euro had ik ervoor betaald.
Nu rond de 2000, met midi uiteraard meer... 2200-2300?

Ik had die ene die vorige week hier stond met MIDI en extra moederboard en onderdelen voor 1995, erg schappelijke deal.
Ik heb ze wel eens gezien voor 3000 euro...maar dan moeten ze echt bikkel goed blinkend splinter nieuw zijn. IMO zijn ze dat niet echt waard...maarja een Elka Synthex gaat tegenwoordig ook voor die prijs bij sommige knakenpoets winkels ;)

Het is gemultitracked in de computer met Cubase VST.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arv
Niet zeuren. je hebt een Andromeda
En DAAR kun je ook hele leuke dingen mee doen... Liep vanavond toevallig tegen deze sequence aan, so to speak...

http://www.synthmusic.info/mp3s/a6fun.mp3

1 andromeda sound (beetje galm, beetje Jomox Xbase09 en Machinedrum erachter).

Boele

Origineel geplaatst door smackos
JSpeciaal voor Boemtsjak nog een MP3 zonder effecten...alleen pure Jupiter 8:

http://www.xs4all.nl/~awolfe/jp85.mp3

Meer dan genoeg om de komende maanden op brood en water door te brengen ;)
Het blijft toch een klasse bak zeg... Verbazingwekkend... :D

Boele

smackos, sorry dat ik het zeg maar je hebt een geil apparaatje..Ik ga me ooit nog eens een keer dr op uitleven.

:bekdicht:

En ik vind dat je niet zo moet zeiken :D

Tja, dat gaat vanzelf na al die :koffie: en :biertje:. ;)

Het gaat me er vooral om, dat er mensen zijn die naar aanleiding van zo'n demo serieus overwegen om zo'n bak voor veel geld aan te schaffen en als ze 'm dan eenmaal in huis hebben, dan blijkt ie behoorlijk tegen te vallen, want er zitten ineens helemaal geen effekten op of de Bassdrum van het apparaat doet alleen maar 'boem' in plaats van 'bwaaaoooooeeeeeemmmmmmmmmm'. Daarom heb ik dus liever demo's zonder externe effekten en als je ze toch gebruikt, vermeld dan ff erbij welke effekten je gebruikt hebt.

Maar het klinkt allemaal wel heel erg lekker hoor en de demo's zitten verder prima in elkaar. Heerlijk Tangerine Dream-erig sfeertje wat je oproept. :okdan:

Ik zal volgende keer wel een MPEG posten met een uitgebreide spectrum analyse van een oscilloscoop :D

Ik kom wel een keertje langs met m'n scoop. ;)

Back