Roland en softsynths

cns

sfm
Loop nu al enige tijd met deze vraag rond,
Waarom doet Roland totaal geen (voor zover ik het weet) poging tot het ontwikkelen van een Softsynth?

Echt dan komen ze nu met een nieuwe synth die ze de nam Juno geven, er is al genoeg gezegt op dit forum over de hardware synth maar waarom geen softsynth, is toch de toekomst, dus Roland alle koppen bij elkaar en developen maar. Zij kunnen denk ik met de kennis die zij hebben, de softhsynths maken.
Of heb ik het mis?

Trouwens is er al een softhsynth op basis van de JUNO serie? of een die qua sounds in de buurt komt>

Re: Roland

Re: Roland

Origineel geplaatst door cns
Loop nu al enige tijd met deze vraag rond,
Waarom doet Roland totaal geen (voor zover ik het weet) poging tot het ontwikkelen van een Softsynth?

dat doen ze wel, daar gebruiken ze de productnaam edirol voor.
de softsynths van edirol zijn dus van Roland.

Software Juno's.....er zijn zoveel Juno's gemaakt dat je voor dat geld gewoon het origineel kunt kopen.....

ok edirol dus, niet verder dan de lengte van mijn neus gekeken :stupid

Maar iemand ervaring met iets van edirol dat je zegt ik rol van mijn stoel af?

of toch de andere gevestigde orde maara handhaven zoals Native Instr. etc

Ik zou als roland zijnde ook onder een andere naam softsynths uitbrengen. Lijkt me marketing, commercieel en risico technisch een strak plan. Alleen een softsynth met een functie waar Roland patent op heeft (varios) zou ik onder roland uitbrengen, omdat dat patent technisch makkleijker is.

Ik heb zo eens zitten kijken bij edirol, maar hmm zie nou niet echt een pakketje dat je zegt van zow das heftig.

Origineel geplaatst door cns
Ik heb zo eens zitten kijken bij edirol, maar hmm zie nou niet echt een pakketje dat je zegt van zow das heftig.

waarom zou je dan perse iets van Roland/Edirol willen.. Er zijn nog 12.883 andere bedrijven die software uitpoepen als diaree

ja dat weet ik maar dacht dat met de kennis die roland in huis heeft er toch wel meer mogelijk was, maar helaas. Mijn zoektocht staak ik dan ook per direkt en ga de andere 10000 poepende bedrijfes eens onder de loep nemen.;)

Ik gebruik al een tijdje softsynth van Roland voor mijn orchestral parts, namelijk Edirol HQ orchestral.
Maar edirol zal zeker wel voor de dag komen met VA softsynths

Hoop voor edirol dat dat snel is, als ik eens kijk refex jezus dan tjing bang boop:P

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Ik gebruik al een tijdje softsynth van Roland voor mijn orchestral parts, namelijk Edirol HQ orchestral.
Maar edirol zal zeker wel voor de dag komen met VA softsynths

Dat vond ik nou precies die VSTi die echt in het rijtje ontbrak. In plaats van een of andere laffe analoge imitatie gewoon eens iets wat echt je klankenpalet verbreedt!

Ik gebruik ze alle 3

- Orchestral

- Hyper canvas

- Super quartet

Van die tweede moet ik zeggen dat niet echt de moeite waard is, voor de rest vind ik ze wel ok.

Back