Welke gratis Softsynths.

BananaWorld

Addicted to Music
Hoi,

Omdat ik waarschijnlijk de komende tijd niet zoveel in mijn 'studio' :) aanwezig kan zijn zit ik erover te denken om een laptop te kopen en daar wat softsynths op te gooien zodat ik toch in mijn vrije tijd met muziek bezig kan zijn, zonder al te veel spullen mee te sjouwen.

Nu is mijn vraag welke gratis softsynths er zijn die ook niet al te veel van je processor vraagt.
Ik zoek iets als een TR-909/808 emulator en nog wat voor trance/techno.

Ik had al wel wat gelezen over de superwave, wat me wel interessant lijkt. Maar wat is nog meer interessant.

M.v.g.
de Wereld van de Bananen

--->Gratis Drum Synths

Andreas Ersson ErsDrums
e-phonic Drumatic
FalkeLab Puff n Pys
g200kg Freqatic
ndc Plugs Physically - Modelled Drum
Odo Kick Me Too Bass
Odo Psy-Drums
Odo Rhythms
Psychic Modulation Minimal
Psychic Modulation Optik
Wantech DrumDragon

reason, ableton live of fruityloops misschien een optie?

Heb ik ook even aan zitten te denken, maar nemen die niet meteen al je processorkracht in beslag. Ik heb niet echt kwalitatief hoogwaardige synthese nodig, maar gewoon dat ik lekker bezig kan zijn.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Heb ik ook even aan zitten te denken, maar nemen die niet meteen al je processorkracht in beslag. Ik heb niet echt kwalitatief hoogwaardige synthese nodig, maar gewoon dat ik lekker bezig kan zijn.

reason is het meest CPU-efficiente (en stabiele) audio programma dat ik ken.......

moet haas we goed gaan met reason... Liam Howlet aka. The Prodigy heeft zijn nieuwe album er op gemaakt(let wel in de studio hebben ze hem wel verder uitgebrijd en verbeterd met pro tools) hij heeft zijn dirt chamber laten vallen voor reason.

de cm505 is een freeware drumcomputer powered by linplug .......heel goed ,maakt geen gebruik van samples maar werkt op pure synthese ,free alpha is ook goed ....this should get you started
www.linplug.com/

drumatic is leuk......iblit en polyiblit zijn grappig...triangle 2 is ook aan te raden....allemaal te vinden op KVR....

Back