1 SUPER Klavier, of 2 iets mindere ??

doubley

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een nieuwe synthesizer! Ik ben al rond gaan snuffelen op dit forum, maar ik wilde toch nog even wat preciezere tips.
Wat ik ermee wil:
  • Live Optreden
  • Zowel Dance/Trance als Pop/Rock en Pianomuziek maken
  • Nummers opnemen en producen
Ik zat zelf te denken aan een Triton Extreme (Die heeft mijn hart veroverd sinds ik er bij feedback op ging spelen *D ) Alleen wil ik wel piano-aanslag op mn synth hebben (met hammers dus).. Nu twijfel ik tussen volgende:
  1. Triton Extreme 88 toetsen
  2. Triton Extreme 76 toetsen + MIDI Controller met pianoaanslag..
Die MIDI Controller wordt dan een Keystation Pro 88 (M-Audio) of SL 880 Pro (Studiologic) Die ik dan dus op die triton aansluit voor t geluid.. Mijn voorkeur gaat uit naar de tweede optie, maar hier wil ik jullie reactie op weten.. Ik wil die tweede omdat ik dan 2 klavieren tot mn beschikking heb, en zowel normale als gewogen toetsen. Of denk ik nu helemaal verkeerd en is het handiger om die eerste optie te kiezen..

Het klinkt alsof ik geld zat heb misschien: NOT !! Ik ben maar arme student, maar ik werk gewoon tot ik een ons weeg, dat is dat spul wel waard toch :D In de tussentijd kan ik lekker oriƫnteren :)

Je lijkt wel aardig vastberaden over welke synth het zijn moet (dus om naast de 2600x de Yamaha Motif ES8 ook nog eens aan te dragen :))

Gewicht! Als je live optredens gaat doen met 2 klavieren wordt het een hoop sjouwen. Sowieso zijn 76/88 toetsen versies al als lood. (triton 88 keys=37 kilo, 76=28 kilo). Of ga je in je live optreden zonder piano aanslag aan het werk en laat je die midi controller thuis...

Origineel geplaatst door mc_kwok
Je lijkt wel aardig vastberaden over welke synth het zijn moet (dus om naast de 2600x de Yamaha Motif ES8 ook nog eens aan te dragen :))

Gewicht! Als je live optredens gaat doen met 2 klavieren wordt het een hoop sjouwen. Sowieso zijn 76/88 toetsen versies al als lood. (triton 88 keys=37 kilo, 76=28 kilo). Of ga je in je live optreden zonder piano aanslag aan het werk en laat je die midi controller thuis...

Ik ben idd wel vastberaden over die triton ja :D Ik heb in andere threads gekeken voor de alternatieven (waaronder die Motif ES8, en de Fantom X8) Maar ik blijf bij de triton.. Persoonlijke voorkeur zullen we maar zeggen :)

Tja, dat gewicht zit ik niet echt mee.. Ik heb zoiets van: Als je een triton kan versjouwen, kan je alles versjouwen :D.. Je gaat er roch niet mee op je fiets zitten, en als je met de auto gaat, kan dr genoeg andere zooi mee! Die pianocontroller is ook voornamelijk voor live gebruik, dus die laat ik alleen thuis als ik geen piano ga spelen... Maar bedankt voor de tip :)

Twee keyboards is wel erg omslachtig en duur. Als je er eenmaal aan gewend bent kun je alles spelen op een pianoklavier, dus dan voldoet een Extreme 88. Van de andere kant zijn er nu eenmaal dingen die wat prettiger spelen op lichte toetsen, zeker als je dat oorspronkelijk gewend bent. Maar als je eigenlijk pianist bent denk ik niet dat een 76-toestenversie iets toevoegt.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Twee keyboards is wel erg omslachtig en duur. Als je er eenmaal aan gewend bent kun je alles spelen op een pianoklavier, dus dan voldoet een Extreme 88. Van de andere kant zijn er nu eenmaal dingen die wat prettiger spelen op lichte toetsen, zeker als je dat oorspronkelijk gewend bent. Maar als je eigenlijk pianist bent denk ik niet dat een 76-toestenversie iets toevoegt.

Dat zijn goeie tips :okdan: Bedankt :halleluja

Back