[Hardcore] Feel Hardcore

Vindt dit wel goed ja. Niet slechter dan 90% van de hardcore die tegenwoordig uitkomt..

Beetje 13 in een dozijn track, maar dat zijn de meeste tracks van tegenwoordig(waardoor ik eerlijkgezegd langzaam mn intresse voor de hardcore begin te verliezen..)

Ik zou wel de kick wat zachter zetten, maar verder :okdan: goed bezig!

Origineel geplaatst door The Unholy

Beetje 13 in een dozijn track, maar dat zijn de meeste tracks van tegenwoordig(waardoor ik eerlijkgezegd langzaam mn intresse voor de hardcore begin te verliezen..)

Yo misschien dat je het al kend maar probeer eens een darckore cd of download eens wat van Hellfish, Manu of Face Hoover.
Is tenminsten weer wat anders dan die 13 in een dozijn.:)

En kom ook eens langs bij forum.mastersofhardcore.com ;)

Origineel geplaatst door metatron
Yo misschien dat je het al kend maar probeer eens een darckore cd of download eens wat van Hellfish, Manu of Face Hoover.
Is tenminsten weer wat anders dan die 13 in een dozijn.:)

En kom ook eens langs bij forum.mastersofhardcore.com ;)

Ja weet ik, ik bedoel ook niet ALLE hardcore. K'heb alleen net de zoveelste hc cd gekocht die helemaal volstaat met dezelfde soort nummers en ik word er een beetje simpel van eigenlijk...

Grappig trackje. Vind 't rustige tussenstuk erbij toch wel goed; zou anders te langdradig zijn naar mijn smaak.
Leuk.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.. Ikzelf ben er eerlijk gezegd zeker nog niet tevreden over, maar ik wou het toch al ff posten :)

K'heb alleen net de zoveelste hc cd gekocht die helemaal volstaat met dezelfde soort nummers en ik word er een beetje simpel van eigenlijk...

waarom koop je de cd dan??? :confused:

mijn mening -> nieks verkeerd mee, buiten het feit dat het me allemaal ietsje te bekend/voorspelbaar voorkomt.

edit: die break vind ik wel leuk.. hehe is dat een 707 snare?

In de.....cd winkel? Gewoon een cd met de bekende namen, geen hellraider ofzo..

ik zei waarOM ! ik merk dat je simpel geworden bent van ernaar te luisteren ;)

:o: dom... Zie het nu pas.. :)

Was een hardcore to the bone cd en die koop ik normaalgesproken blindelings maar nu viel ie wel tegen.

wel een grappig nummertje, alleen mist nog een aantal dingen.

- je kick staat te hard. je melodie zit daardoor beetje op de achtergrond in je mix.
- je melodie mag wel wat lekkere delay hebben om het wat voller en beweeglijker te laten klinken.
- je mist de bassline tonen van je melodie (lage noten die bij de melodie passen gespeeld
met hetzelfde geluidje)
- Je melodie kan je nog best stapelen denk ik met een string / pas geluid om het geheel wat voller
te laten klinken.

+ panning van geluiden goed gedaan
+ vocals niet te vaak herhalen
+ leuk getriggerd met kick.

wel coole track :)

Thanks.. Daar heb ik zeker wat aan! :)

Wel een paar kleine bedenkingen:
- De meesten zeggen net dat de kick niet hard genoeg is.. Denk dat ik 'm een beetje ga stretchen in cool edit en eventueel wat meer laag geef, want ik vind 'm eigenlijk ook iets te hard qua volume
- Over die melodieklank ben ik het volledig eens, al heb ik dus wel bassnoten erin verwerkt (een heel klein tikkeltje lager gezet qua volume dan rest).. misschien die noten een octaafje lager zetten als dat kan helpen..

ik en the unholy zijn de enige die iets over je kick zeggen en beiden vonden we hem te hard staan 8o)

idee om hem een klein stukje uit te rekken en wat laag bij te geven is geen slechte idee idd, maar dan nog
zou ik hem zachter zetten ;)

Hehe, tof nummer man, alles klopt zo ongeveer :)
Maar ik heb wel een ding er aan op te merken...:

Het is Opportunity en niet Oppurtunity :P

Back