[breaks] hold this

Ik vind hem cool. Beetje rave-achtig.

Ik vind alleen de melodie niet zo. Gave breakbeat, ik heb die breakbeat ook nog ergens, maar bij mij klinkt echt ranzig, jij hebt hem wat cleaner, ,,, das beter

Je producties worden steeds beter! Er zit steeds meer lijn in en de sound wordt ook steeds beter.
Vind het wel een aardige track, alleen is het meer een basis en nog geen track die af naar mijn mening.

Probeer er eens een catchy tune in te verwerken en post hem dan nog eens ! :)

thanx demian!

Ja ik wil idd eigenlijk nog zo een coole omhoog gepitchte zangstem erin verwerken zoals je toen (88-91) veel had.. En nog wat meer van die samples.
Misschien dat ik zelf nog wat in ga zingen/spreken ofzo!

gr
Arv

Lekkere basis al, mooie en stoere breakbeats, alleen die melodie moet zoals al gezegd aan gewerkd worden, vind m nu niet interessant genoeg. dat kerkorgel klinkt wel grappig erin. succes!

iemand anders nog een mening? doen! want het levert je wel weer 1 postpunt op! Wie weet krijg je dan ook wel snel die felbegeerde ster(ren) bij je naam :D

Over dat rave-aspect : probeer er eens wat gejuich onder te zetten , en dan het liefst het gejuich met het toetertje, wat zo begin jaren 90 ook vaak gebruikten!

Origineel geplaatst door Tactic
Over dat rave-aspect : probeer er eens wat gejuich onder te zetten , en dan het liefst het gejuich met het toetertje, wat zo begin jaren 90 ook vaak gebruikten!

Die toeter! ja! Of uiteraard het bekende voetbal fluitje.

Ik heb ondertussen thuis een nieuwe versie die 'anders' is. :D De baslijn is anders, meer gevarieerd en de melodie is ook anders. TZT zet ik die hier ook neer.

gr
RV

Origineel geplaatst door Arv
Die toeter! ja! Of uiteraard het bekende voetbal fluitje.

Ik heb ondertussen thuis een nieuwe versie die 'anders' is. :D De baslijn is anders, meer gevarieerd en de melodie is ook anders. TZT zet ik die hier ook neer.

gr
RV

Klinkt goed!

Die string die na 16 seconden inkomt klinkt nu nog een beetje kaal rechtstreeks uit de synthesizer.
Wat knisperende atmosfeer geluiden erachter (zacht en veel hoog) en het leeft wat meer.

Er mag eigenlijk in alle wat rustigere tussenstukken wat meer ondefinieerbaar atmosfeer geluid.

Verder ben ik zeer benieuwd naar de nieuwe versie!

thanx!

Ik heb ondertussen een nieuwe versie klaar. Zou leuk zijn als mensen deze vergelijken met de eerste versie. Ik heb ze allebei nog op mijn site staan dus luister maar raak..

Deze versie heeft meer tierelantijntjes, een andere bassline, een andere synthline en een xtra bonus synth! YEHAW! :D.
De track is nog niet gemastered zoals dat dan heet, dus wie zich geroepen voelt een poging te wagen, be my guest!

Fuse, jij misschien?

http://home.deds.nl/~arvmusic/own music/hold_this2_-_arv.mp3

gr
R

Leuk, al die geluiden .. maar het is allemaal niet echt muzikaal. Je moet proberen meer aandacht te geven aan de compositie en het arrangement. Het klinkt nu nogal samengeraapt en het mist de juiste spanningsboog om de aandacht vast te houden. Maar al met al is het een aardige exercitie in 80s retro sounds ;)

Je tweede versie is inderdaad beter dan de eerste, met name het intro is interessanter.
Maar toch nog even benadrukken wat er al eerder is gezegd: je nummer mist een goeie compositie, het verveelt snel om naar te luisteren vind ik, met name muzikaal gezien. Misschien dat je met de dynamiek (hard/zacht etc.) wat meer kunt gaan stoeien om het interessanter te maken? Maak je breaks dynamischer en spannender, gebruik wat meer sounds die een warmere en aangename klank geven, ik vind je track nogal kill om naar te luisteren.

De breaks klinken op zichzelf trouwens best goed! Ga in ieder geval lekker door met muziekmaken zou ik zeggen, kijk of je wat kunt met alle opmerkingen.

Thanx voor de reactie!

Het is helemaal waar wat jullie zeggen. De compositie is een hekel punt! Ik merk wel dat ik steeds meer aandacht aan compositie besteed maar moet nog beter, en dat vind ik misschien zelf wel het meest!
De breaks kunnen zeker beter. Ik heb deze simpele break met de hand getriggerd vanuit de sampler (in de juiste pitch/tempo) en verder eigenlijk nix. Dat wil zeggen dat het wat 'statisch' is enzo. Als ik de break in wat meer stukken opdeel in de sampler dan kan ik wat leukere varierende breaks maken enzo..

Kee thanx again and back to the music :D

gr.
R

Hé! hoor ik dat nou goed?

Ik heb ook nog aan deze track meegewerkt! :dj:
(beats, hihats etc.)

Gaandeweg het nummer zat ik zelf mee te zingen en te wachten op de samples "Layback" "And Enjoy!"....

Maar wel een goed nummer, lekkere jaren 90 sfeer inderdaad.

Zo te horen doet mijn ex- s950 het ook prima in jouw studio!

gr oxy

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Leuk, al die geluiden .. maar het is allemaal niet echt muzikaal. Je moet proberen meer aandacht te geven aan de compositie en het arrangement. Het klinkt nu nogal samengeraapt en het mist de juiste spanningsboog om de aandacht vast te houden. Maar al met al is het een aardige exercitie in 80s retro sounds ;)

Ja, dit is precies wat ik ook vind.
Verder uitwerken denk ik. Paar elementen misschien vervangen of weghalen en er een soort rode draad in proberen te leggen.

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Hé! hoor ik dat nou goed?

Ik heb ook nog aan deze track meegewerkt! :dj:
(beats, hihats etc.)

Gaandeweg het nummer zat ik zelf mee te zingen en te wachten op de samples "Layback" "And Enjoy!"....

Maar wel een goed nummer, lekkere jaren 90 sfeer inderdaad.

Zo te horen doet mijn ex- s950 het ook prima in jouw studio!

gr oxy

Hey oxy!

Hehe, ja die sampletjes van die breakbeat ja die komen van jou samplediskje voor de S950. Super bruikbaar toch? :D Ik heb zelf ook al een paar dingen gesampled met de 950 maar nog niet echt gebruikt.

Maar OXy wil je op de credits? ;)

nieuwe act: OxyArv!

:D

greetz
R

Origineel geplaatst door Arv

Maar OXy wil je op de credits? ;)

Alle credits zijn voor jou hoor, die breakbeat heb ik zelf ook weer ergens vandaan gejat, zonder te weten aan wie ik de credits zou moeten geven...

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Alle credits zijn voor jou hoor, die breakbeat heb ik zelf ook weer ergens vandaan gejat, zonder te weten aan wie ik de credits zou moeten geven...

Was het niet die drumloop van the Prodigy? Ik meen hem daarvan te herkennen... Ah whatever.. :D

Maar eh, ben erg blij met je S950 hoor. Gebruik hem nu best vaak!

gr
R

Back