Is mijn muziek zo slecht dat er niemand feedback wilt geven????

Ok, hier komt ie:

1. Lost: lekker abstract, maar veel te lang en eentonig

2. Shets: leuke en frisse ideeën, maar weer te lang

3. BIG HOUSE: niet m'n ding

Algemene opmerking: het klinkt allemaal wat dof (kan misschien ook de MP3 encoder zijn ...). Experimenteer wat met stereobeeld en EQ ...

Laatst gewijzigd:
Nou, als je er om smeekt dan wil ik wel even wat moeite doen... :D

Het zou trouwens, denk ik, een hoop helpen als je een directe link zou hebben i.p.v. via Acidplanet; als niet-lid kan ik je nummers nu niet downloaden en moet ik via zo'n irritante pop-up luisteren, waar ik eigenlijk een hekel aan heb. Bovendien heb ik de indruk dat de geluidskwaliteit op Acidplanet matig is. Of horen je tracks zo ruizig te zijn? In ieder geval is het nu niet echt mogelijk iets over de opnamekwaliteit te zeggen. Je krijgt ook meer reacties als je telkens één nummer post, i.p.v. meerdere tegelijk. De meesten (ook ik) hebben meestal niet zo'n zin zoveel tegelijk te luisteren en te becommentariseren (want: waar te beginnen?). Zeker met zulke lange nummers is het nu nogal een lange zit...

Maar goed, de tracks!

Lost: tsja, uhm, ambient? Ik weet niet of ik veel mis, maar ik vind er niet zo veel aan, eerlijk gezegd (duidelijk geen fan van ambient ;) ). Wel leuke effectachtige geluiden trouwens. Ofwel: ik vind het idee wel aardig, maar niet voldoende als basis voor een nummer van ruim 6 minuten.

Shets: wel héél erg lang. Op zich een goede track: goede geluiden, niet main-stream (ben ik altijd vóór), loopt goed door, creatieve drums (drum 'n bass?). :okdan: Maar ja, 9:58?! Weet je zeker dat je niet een hoop kunt schrappen?

Big house: weer zo lang! Heb ik een bepaalde stroming gemist of ben ik te ongeduldig? In ieder geval vind ik het geen verkeerde variant op hardtrance (of zo'n soort genre). Het klinkt net een beetje 'anders', wat het wel interessant maakt. Alleen zit er wel erg weinig ontwikkeling in het nummer: één stuk dat in en uit fade, soms een laagje minder, soms wat meer, terwijl de drums constant doordreunen. En dat ruim 7 min. lang. Knippen of variëren, zou ik zeggen, en liefst allebei wat mij betreft... :P

Waar heb je deze tracks mee gemaakt trouwens?

Knippen en plakken dat zou zeker nog moeten gebeuren, maar ik wou er toch al even een mening over horen, . Dit zijn geen afgewerkte tracks, eigenlijk zijn het schetsen die telkens in 1 grote file staan.

met wat het gemaakt is:
het 1e is gemaakt met Cubase en Reactor, en een sample van een leeg Yoghurt-potje (maar waar ik die doorgehaald heb dat weet ik niet meer°)

het 2e met een Waldorf Q en Fruityloops

het derde volledig Fruityloops en Plugins

alles met standaart AC97 geluidskaart (16-bit)

Dat getuigt van leuke creatviteit met je gear dan!

Misschien zou je volgende keer als je een schets hebt een kortere versie kunnen posten? Daar is gemakkelijker iets over te zeggen dan over zulke lange tracks die achteraf niet eens echte tracks blijken te zijn... ;)

Zou dat 3e nummer ergens een plaatsje kunnen vinden op een MEGA-PARTY??? (of op plaat....??)

Ik ben zelf geen uitgaanstype (by the way)

Origineel geplaatst door nixcc
Ik ben zelf geen uitgaanstype (by the way)

Schitterend! Misschien dat je dan eens wat vaker uit moet gaan, zodat je ook zelf weet wat er zoal op housegebeid bestaat en wat een goede plaat maakt, of juist niet. Ik vind je stijl nogal erg vaag/wazig...
De hoop dat dit (in deze vorm) op plaat komt, kun je wel laten varen denk ik. Of je moet het naar engeland sturen, maar dan moet je sowieso toch wat meer afwisseling erin duwen. En sowieso de hele handel eens fatsoenlijk afmixen. Je kunt wel zeggen van: stellen jullie je eigen equalizers maar zo in dat het goed klinkt, maar da's nou juist niet de bedoeling he :)
Het gaat er juist om dat je nummer goed klinkt, zonder dat wij aan de equalizers moeten zitten. Uit dat feit blijkt juist of je een goede producer bent.
In ieder geval, algemene tip: stop wat meer afwisseling in je nummers, zorg voor een opbouw en afbouw of iets dergelijks, zorg ervoor dat er energie in je nummers komt; dan ben je goed bezig. Als ik dit zou horen op een (mega)-party [en ik ben wel een uitgaanstype], dan zou ik het na 30 seconden wel weer zat zijn. En dat kan niet de bedoeling zijn van je muziek neem ik aan?
Dat afmixen is dan nog altijd ergens anders te doen, als je geen geld of zin hebt te investeren in fatsoenlijke monitors (speakers) <- deze heb je nodig om muziek af te mixen en te zorgen dat wij niet aan onze equalizers hoeven te komen ;)

Succes ermee...

Kan je niet aan die lieve, goede Sint vragen of hij een low-latency kaartje meebrengt?

te stout? dus toch een uitgangstype misschien dan?:D

nee, in alle geval is mijn menig een beetje een mix van hetgene ik hier al las...

je eerste twee nummers hebben wel wat leuke ideeen en sounds, het derde vind ik nix. Je werkt het alleen onvoldoende uit. Het tweede nummer heeft wat mij betreft de meeste aanknopingspunten om eens wat mee te gaan doen, maar breng het idd eerst maar eens terug naar 3 a 4 minuten. Vind vooral de drums ok

dank je ,
ik vind dat 2e nummer ook het beste om iets mee te gaan doen.....
Het was een jaar geleden dat ik eigenlijk nog muziek gemaakt had.....
Het grappige is ook dat ik alleen maar s'nachts electriciteit heb die ik aftap van een lantarenpaal....
en soms ben ik wel te moe om iets te doen, en voel mij ook gehaast omdat de electriciteit weer af zal springen als het licht word....
Daarom heb ik die tracks nog niet echt afgewerkt....

Wacht eens even...

Dus je hebt een PC & een internet connectie, maar geen electriciteit.
Volgens mij scheelt er toch iets met je prioriteiten... :stupid

Als je overdag geen muziek kan maken, kan je evengoed gaan werken
zodat je je electriciteitsrekening kan betalen en ook al snel wat geld
overhoud zodat je een betere geluidskaart kan aanschaffen. :eureka:

I woon in een kraakpand waar de electriciteit niet meer aangesloten KAN worden....!!!!!
voorlopig...

en als ik daar niet ben dan zit ik op de Canarische Eilanden,
kwestie van gemak....:D

Origineel geplaatst door nixcc
Het grappige is ook dat ik alleen maar s'nachts electriciteit heb die ik aftap van een lantarenpaal.... en soms ben ik wel te moe om iets te doen, en voel mij ook gehaast omdat de electriciteit weer af zal springen als het licht word...

Schaf je den een tweedehands laptopje aan,
dan kan je nog een paar uurtjes langer werken
of een stroomgenerator kan je je tracks ook afwerken.

Back