Goede Pianosample voor Triton

toetsenistje

resonerend lid
Hello,

m'n live setup bestaat uit een Triton en een Kurzweil Stagepiano. De Kurz gebruik in principe alleen voor het pianogeluid (voor de rest als master keyboard). Graag wil ik een 2e synth gaan gebruiken (De ION die ik nu enige tijd heb) i.p.v. de Kurzweil, alleen zoek ik nu een goede pianosample ter vervanging van de Kurzweil.
De sample moet wel op ongeveer het niveau van Kurzweil zijn (iets slechter mag), mag wel zo'n 20MB samplegeheugen vreten en moet wel te importeren zijn in de Triton.
Welke sampleCD is hiervoor geschikt of heeft iemand andere tips?

ik hoor ut wel.............

Marcel

Re: Goede Pianosample voor Triton

Origineel geplaatst door toetsenistje
De sample moet wel op ongeveer het niveau van Kurzweil zijn (iets slechter mag), mag wel zo'n 20MB samplegeheugen vreten en moet wel te importeren zijn in de Triton.

Neem eens een kijkje op www.irishacts.com en ga dan eens rondneuzen in de downloadsectie. Daar vind je enkele goeie samples in Tritonformaat die je gratis kan downloaden. Daar vind je trouwens ook een erg goed forum voor bezitters van een Korg synth.

Zou ik graag willen maar volgens mij kan dat niet zo makkelijk omdat de sample uit meerdere velocity-lagen bestaat, of is dat wel op een relatief simpele manier wel te doen?

ik heb inmiddels de Sample CD van PRO-Samples gekocht (Steinway Grand) bij Thomann, is een aanrader, de 32mB piano komt ardig in de Kurzweil richting, vanwege gebrekkig sample geheugen de 64 en 128/256 MB Piano's nog niet kunnen beluisteren.........

Back