eenvoudige effectenbak voor TR606

Krafty808

Stamgast
Hey everyone,

Ik heb onlangs een TR606 gekocht met aparte uitgangen per geluid.

Ik heb nu een Zoom Studio 1204, maar zoek nog een tweede effectenbak voor met name m'n TR606.

Wat adviseren jullie om aan te schaffen om leuke effecten aan deze drumbak te hangen ?

Moet wel eerlijk bekennen dat ik met de aanschaf van m'n 606, wat door m'n budget heen ben, maar
misschien dat jullie een briljant idee hebben ?

zou het zeer op prijs stellen op jullie mening.

Alvast heel hartelijk dank synthforum ! :)

synthforum rules :halleluja

Das moeilijk zo te zeggen. Wat voor effect wil je? Revebs&delays? Modulation? Dist/OD?

goeie vraag :)...

Ik heb geen ervaring nog niet met drumcomputers, reverb en distortion zou denk inderdaad
erop moeten zitten. Misschien weten ervaren electro muzikanten waar ik op zou moeten letten.

Ik ben niet zo'n ervaren muzikant, maar dat blijkt :) hehe...

Tis een behoorlijke jungle qua effecten modellen op de markt, vandaar m'n post eigenlijk

Heb nog een leuke FX unit in de aanbieding... ;)

Ik gebruik vaker mijn moogerfoogers (phaser, ringmod en filter) in combinatie met de 606.
Maar echt goedkoop zijn ze niet :(

Heb je geen synth met een ext. input? Lekker filteren en oversturen op de mixer.

Ik heb nog een Roland SH-09 te koop, zeer leuke analoge monofone synth met ext. input voor een
zeer speciale prijs voor synthforum leden!

gr,
Jop

bedankt voor je reactie, moogerfoogers zijn inderdaad geweldig, dat wat ik zo op internet
aan demo's heb kunnen horen, maar idd kostbaar.
SH09 zal waarschijnlijk ook boven m'n budget uitkomen, al staat ie idd zelfs in de handleiding van de 606,
wel grappig.

ik denk zelf tussen de 50 en 100 euro te kunnen besteden, geen idee of dit voldoende is, maar
ik hou me zeer aanbevolen voor nog meer suggesties :)

Alvast bedankt synthforum :)

hmmm... 50-100 euro is nu niet echt een budget waar je veel mee kan... Als ik jou was zou ik nog even iets verder doorsparenen dan kijken voor een leuke multi-effect.

Hoi ik heb een Micro modular ! :), ook deze heb ik nog niet zo lang ben de handleiding aan het doorspitten
hoe je sounds moet maken, was nog niet zover gekomen wat je als suggestie aandraagd.

Ik neem aan dat als je de micro modular gebruikt dat het dan het een of het ander is dat je kunt gebruiken
met het maken van muziek ?

Dus ik kan niet de micro modular gebruiken naast als effect generator van de TR606 ?

Origineel geplaatst door Krafty808
Hoi ik heb een Micro modular ! :), ook deze heb ik nog niet zo lang ben de handleiding aan het doorspitten
hoe je sounds moet maken, was nog niet zover gekomen wat je als suggestie aandraagd.

Ik neem aan dat als je de micro modular gebruikt dat het dan het een of het ander is dat je kunt gebruiken
met het maken van muziek ?

Dus ik kan niet de micro modular gebruiken naast als effect generator van de TR606 ?

Theoretisch wel, ligt gewoon aan de patch die je maakt. Wanneer je een patch maakt van bijvoorbeeld een audio in + filter + lfo, en daarnaast wanneer je voldoende DSP vermogen overhoud je gewoon patch gebruik kan het.

Wanneer je "gewone" patch al je DSP power pakt, dan hoef je er natuurlijk niet aan te beginnen :L

perfect ! bedankt voor je feedback, waardeer ik zeer :)

weer wat om uit te puzzelen ... lekker klooien, altijd leuk, maar wel zo fijn als je wat op weg
geholpen wordt.

Harstikke bedankt !

:halleluja :halleluja

Back